Winterbanden 17inch niet te krijgen. Bijna gelukt...

Re: Winterbanden 17inch niet te krijgen.

T valt wel mee hoor, tractors hebben toch ook hele brede banden.
Was hopelijk een grapje..

In de sneeuw heb je meer grip met een smallere band omdat de wieldruk per band een stuk hoger is dan bij een bredere band waardoor de lamellen van de band beter in de sneeuw/ijs geduwd worden.

Op een koude droge weg zal de bredere band het wat beter doen.

In de regen, modder, bladeren is een smallere band weer beter.

Vergeet niet dat de Polo maar 1000 kg weegt en daardoor een wieldruk heeft van 300 kg per voorwiel en 200 kg per achterwiel (achterkant bierviltje berekening..) de S8 is een stukkie zwaarder en heeft daardoor een veel hogere wieldruk, waardoor de winterbanden breder kunnen zijn dan bij een polo.
 
Re: Winterbanden 17inch niet te krijgen.

jayray zei:
3 weken geleden geprobeerd een afspraak te maken voor winterbanden, maar op de een of andere manier zijn ze niet te krijgen. Profile en euromaster... De leasemij had alleen een set b-merk banden gevonden in de juiste maat, maar dat leek ze geen goed plan voor dit type auto. Ik overigens ook niet.
Waar halen jullie je winterbanden?

Dat probleem ook gehad, en helaas hebben de meeste Leasemij contracten met Profile & Euromaster. Ik krijg nu 15" staal met A-merk winterbanden, aangezien beide bedrijven geen alternatief kunnen bieden.

Particulier heb ik gewoon Continental 215/40/17 winterbanden kunnen vinden, maar dit werd niet goed gekeurd door de leasemij ivm de contracten.
 
Re: Winterbanden 17inch niet te krijgen.

@petit
Ben je gecompenseerd in je maandbedrag? Je betaald nl al extra bij 17 inch en als je dan 4 mnd op lelijke stalen velgen moet rond rijden.. Ik weet eigenlijk niet of ik daar mee accoord zou gaan, op 16 inch lichtmetaal misschien.
Ben benieuwd hoe je dat hebt geregeld.
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
@ sky racer even terug op je wiel druk ik las dit net pas mag ik jou daar in corrigeren het juiste kg s mbt wieldruk staan in je instructie boekje blz 113 ben er zelf druk mee geweest uit me hoofd was het voor op beide al 880 kg delen door 2 is 440 en niet 300 pas daar aub goed mee op en achter was het 790 kg dacht ik max dit delen door 2 is 395 kg 84 t band kan dus

groetjes patrick
 
Sorry wat zei je? ;)

Als je goed leest ga ik uit van een lege polo en ff een simple verdeelsleutel van het gewicht, welke toch redelijk klopt. Het ging erom dat voor zwaarder is dan achter. Mijn polo weegt met mij erin zo'n 1100 kg dus dan is m'n totale wieldruk niet 1670 kg. Uiteraard moet je wel banden hebben die zijn aangepast aan de maximale belastingen die er kunnen zijn. Hoe hoger de wieldruk hoe beter de lamellen van de bank in de sneeuw geduwd worden, vandaar dat smallere winterbanden betere grip hebben in winterse omstandigheden. Mijn banden zijn trouwens 88t.
 
Ondertussen heb ik nog steeds niks, en krijg ik het gevoel dat de leverancier gewoon gebluft heeft dat ie dunlops in 17 40 heeft...

Blijft toch altijd een beetje schimmig en ondoorzichtig die auto handel en alles wat daar mee te maken heeft...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!