Wiellager kapot (welk merk?)

Hallo allemaal,

Bij mijn Polo 6R uit 2011 is bij een APK geconstateerd dat de wiellager linksvoor kapot is. Nu wil ik de auto rond mei/juni 2021 toch verkopen, dus er niet al te veel kosten meer aan kwijt zijn. Ik ga wel altijd naar mijn eigen Volkswagendealer, dus de arbeid zal sowieso wat hoger liggen.

De garage bood mij 3 opties:
- Originele wiellager, inc.BTW en montage: 520 euro.
- FAG wiellager, inc. BTW en montage: 430 euro.
- Q-Drive wiellager, inc. BTW en montage: 380 euro.


Mijn voorkeur gaat, op basis van de prijs, uit naar Q-Drive. Iemand ervaringen met dit merk of is dit juist een hele grote no-go of juist prima? Er zal hoogstens tot mei/juni mee gereden worden, ik vermoed een goede 25.000km ongeveer, kan hoger of lager uitvallen. Ik hoop alleen dat goedkoop uiteindelijk niet duurkoop wordt..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Ik ken het merk niet, maar vindt de prijs nog wel schrikbarend.

Het FAG lager kost 45 euro incl btw op autodoc, zijn ze dan 4 uur bezig met één lager vervangen? Mag hooguit 1,5 uur duren..
Ik snap dat de dealer op een FAG lager ook nog wel iets marge zal pakken, maar het verschil is wel erg groot.

Zou toch voor deze reparatie eens naar een universele garage rijden en vragen wat het daar kost :)
 
Ik ken het merk niet, maar vindt de prijs nog wel schrikbarend.

Het FAG lager kost 45 euro incl btw op autodoc, zijn ze dan 4 uur bezig met één lager vervangen? Mag hooguit 1,5 uur duren..
Ik snap dat de dealer op een FAG lager ook nog wel iets marge zal pakken, maar het verschil is wel erg groot.

Zou toch voor deze reparatie eens naar een universele garage rijden en vragen wat het daar kost :)
Dat geloof ik! Ik heb dat reeds gedaan, dan kom ik op prijzen tussen de 310 en 390 euro uit. Dus in dit geval koos ik dan gewoon om de reparatie bij mijn eigen garage te laten doen. Zij kennen de auto(historie) en heb daar zelf het beste gevoel bij. Enige dat ik dus niet weet is het merk van het/de(?) wiellager op basis van bovenstaande opties.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Is dat zo duur aan de voorkant? Ik was 200€ kwijt... wel voor een achterwiellager. Ik had ABS als merk trouwens!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!