Wie kan mij aub helpen!! regelunit gloeibougie polo 6r

Update : Beste leden, ik ben vandaag naar de garage geweest en die heeft met een multimeter zitten meten rondom mijn gloeibougie's en de stekker die naar de module loopt. Alles was in orde??

Meneer beweert dat alles komt door mijn roetfilter, terwijl dat niet zo is. We weten allemaal dat garage's gewoon extra geld willen verdienen.

Voor een groot onderzoek vraagt de garage al gauw 200,-

Ik heb 3 nieuwe bougies van Bosch gekocht, Een nieuwe module geplaats en de
Auto laten uitlezen, alle stekkers opnieuw vast geklikt, met een multimeter alles laten nachecken.. en nog steeds dezelfde probleem.
Auto rijd verder prima, gaat niet in noodloop en start direct.

Enkele mankement is dat de Start/Stop niet werkt, door dat spiraal lampje.


3 vragen:

-Kan ik dat spiraal lampje dat knippert gewoon niet permanent uitschakelen?!

-Kan het niet aan een zekering liggen?

-Heeft er iemand nog andere ideen wat het kan zijn?


Ik heb het opgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
Je kunt net lampje wel uitschakelen maar een probleem negeren lost het niet op. De zekering kan het zijn, die kun je eventueel vervangen.

Lost dat het niet op... Ik zou in jouw schoenen de auto naar een (andere) garage brengen.


Klopt.. ben zo in de war gezien de auto helemaal perfect functioneerd en rijdt..

Achter de zekeringkast zag ik ook een kastje met grotere zekeringen en cijfers erop.. kan daar niet bijkomen..

Weetje toevallig welke zekering nummer op de zekeringkastje.. Ik dacht aan 51..
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
Top, 5 A was het dus haha.

Heb een nieuwe ingeplaats, nog steeds zelfde probleem. Ik ga denk ik toch maar dat lampje laten uitschakelen. Ik heb geen enkele probleem opgemerkt, qua vermorgenverlies, happeren. Noodloop, etc etc. Dus begrijp ook niet waarom mijn DPF lampje ook brandt.

Bedankt jongens voor alle hulp! Ik ben veel geld kwijt geraakt hieraan, ik geef het op. iichel, je bent een top gozer!

Onderdelen gekocht :

1 regelunit bougie module
3 stuks bosch gloeibougies
3x laten uitlezen
1 zekering A5
Kleine onderzoek kosten met een multimeter.
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
Dpf + gloeispraal lampje kan ook wat anders betekenen. Is de gloei module 1 de enige fout die je krijgt? Waarmee lees je de obd uit?

Gloeispiraal knippert al 4 maanden.. DPF knippert sinds kort..


Ik laat de auto uitlezen met een VCDS programma(laptop)

Ik krijg 2 foutcodes ( zie foto )

Maar als de gloeispiraal stopt met knipperen dan gaat de motormanagement lampje ook uit.
 

Bijlagen

  • IMG_5772.JPG
    IMG_5772.JPG
    2.6 MB · Weergaven: 43
  • IMG_5768.JPG
    IMG_5768.JPG
    539.5 KB · Weergaven: 37
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
IMG_7912.JPG IMG_7914.JPG Update 15-11-2016 01:12 -

Hmm een hele vreemde dag mensen... vandaag ging het gloeispiraal lampje van zelf uit en na 2-3x de auto starten ging de motormanagement lampje ook van zelf uit. 2 lampjes weg.

Auto reed plots nog lekkerder dan voorheen..

Het DPF lampje bleef nog branden en ik moest toevallig de snelweg op dus dacht ik laat me nu express 110/120 rijden op z'n 4de versnelling.

Precies bij de afslag van mijn eindbestemming.. ging de DFP lampje ook uit.

Wat een wonder vandaag!! Enige wat niet werkt is blijkbaar mijn Start/Stop.. Ik heb vermoeden dat mijn gloeispiraal morgen weer aangaat. :(
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!