Wie kan hier naar kijken?

H11

Bekend lid
559
1
128
57
Weet iemand of deze uitlijn waardes kloppen. Ik zelf heb er geen verstand van.

De auto trok voor het wisselen van de banden heel lichtjes naar rechts.

Na het wisselen en uitlijnen trekt hij duidelijk merkbaar naar rechts en hij lijkt ook een stuk zwaarder te sturen.
 

Bijlagen

  • FD5000E4-5D67-4223-99EF-D0F4526D0ECC.jpeg
    FD5000E4-5D67-4223-99EF-D0F4526D0ECC.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 39
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Je sporing stond eerst niet goed als het ware stonden je wielen zo \\.
Nu ziet het er goed uit, wielvlucht staat niet helemaal goed maar dit kan je ook niet stellen.

Hoe heb je de wielen gewisseld?
Probeer het eens van voor naar achter of van links naar rechts.

Ook moet je controleren of de auto scheef trekt op een rechte weg zowel rechtdoor als de bolling van de weg, en ook alle kanten op dus noord oost zuid west, zo sluit je ook de wind uit.
 
Je sporing stond eerst niet goed als het ware stonden je wielen zo \\.
Nu ziet het er goed uit, wielvlucht staat niet helemaal goed maar dit kan je ook niet stellen.

Hoe heb je de wielen gewisseld?
Probeer het eens van voor naar achter of van links naar rechts.

Ook moet je controleren of de auto scheef trekt op een rechte weg zowel rechtdoor als de bolling van de weg, en ook alle kanten op dus noord oost zuid west, zo sluit je ook de wind uit.
Hoi, dankje voor je reactie.

Er zijn nieuwe banden op de velgen gekomen zegmaar.

Ik heb op verschillende (snel)wegen gereden op alle rijstroken. Trekt altijd naar rechts. Ik kan van de linkerbaan helemaal naar de rechterbaan en de vluchtstrook als ik mijn stuur loslaat over een lengte van +- 200 meter.

Ik moet morgen terug, weet niet wat ze ervan kunnen maken, omdat je zegt dat die nu eigenlijk goed staat. Of zijn er nog bepaalde aanpassingen te doen?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
er zijn nieuwe banden en velgen op gekomen zei je?
Zijn dit de originele maten? Of bredere banden/grotere velgen?

Na het plaatsen van bredere wielen was mijn Polo ook gaan trekken. Dit komt omdat, door de bredere wielen, de ophanging anders word belast.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Je zou nog even de afstand kunnen meten tussen het voorwiel en achterwiel aan beide zijden. Misschien een tik gehad en rechts een kleinere tussenmaat, dan wil die ook trekken.
Je zou nog even de afstand kunnen meten tussen het voorwiel en achterwiel aan beide zijden. Misschien een tik gehad en rechts een kleinere tussenmaat, dan wil die ook trekken
Dat zou klote zijn, maar is dat te zien met een rolmaat?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
er zijn nieuwe banden en velgen op gekomen zei je?
Zijn dit de originele maten? Of bredere banden/grotere velgen?

Na het plaatsen van bredere wielen was mijn Polo ook gaan trekken. Dit komt omdat, door de bredere wielen, de ophanging anders word belast.
De banden wel de velgen waren die ik er al op had. De maat is dezelfde die er al op zat dus: 185 60 15.

Hoop dat het straks opgelost isHet rare is voor de uitlijning deed hij echt minimaal naar rechts trekken. Mijn vinger lichtjes op het stuur was genoeg om de auto mooi in het spoor te houden.

Nu kan ik mijn stuur niet loslaten.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Kan ook zomaar aan de banden liggen,
Het kan wel eens voorkomen dat bij nieuwe banden een afwijking in de band zit waardoor deze kan scheeftrekken.
Je kan dit veranderen door de wielen te wisselen van links naar rechts of van voor naar achter
Even een terugkoppeling. Bedankt voor alle tips en adviezen. Geen schade gelukkig. Ben in totaal 3x terug geweest. 2de x hebben ze iets kleins aangepast aan de rechtervoorband.

Trekken bleef. Daarna de banden van voor naar achter omgewisseld.

Resultaat hij spoort als een trein. Super happy weer.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi, kawazxr en Pigeon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!