wie heeft er een rns 315 met ingebouwde bleutooth (info gezocht)

Volgende week krijg ik als het goed is mijn rns 315 met een ingebouwde bleutooth module.

nou heb ik er een aantal vraagjes over voordat ik hem overneem.

wat voor mij belangrijk is, is dat de bleutooth minimaal 2 telefoons kan onthouden, en zelf automatisch de dichtstbijzijnde telefoon pakt.
dus als ik in stap, dat ik dan niet eerst opnieuw verbinding moet maken, en als mij vrouw een uur later in de auto stapt ook niet eerst opnieuw moet verbinden.

zit er een ingebouwde microfoon in? of kan er alleen een externe op?

verschil met de rns 310? ik heb ook eens een rns 310 gehad, ik vond hem vreselijk traag, is de rns 315 sneller?

navigeren via de harde schijf? (west Europa) werkt dit een beetje goed en snel?

alvast bedankt

groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
Ik heb affabriek een RNS315 in m'n BlueGT. Mijn vrouw en ik hebben allebij een iPhone. Dit werkt prima.
Hij zoekt altijd als eerste naar de laatst verbonden telefoon. Word die niet gevonden, dan zoekt ie de ander.
Wanneer je samen instapt, dan pakt ie dus de laatst verbonden telefoon.

Waar de microfoon zit weet ik niet precies, maar ik dacht in de hemel bij je binnenverlichting.

Het verschil tussen de 310 en 315 kan ik je niet vertellen aangezien ik nooit een 310 heb gehad. Maar over de 315 ben ik zeer tevreden.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
De microfoon zit inderdaad in de hemel.

Qua snelheden verschillen zelfs verschillende 310's en 315's onderling aangezien er nog wel hardware updates en software updates gedaan worden.
Die staan op de sticker bij SW en HW versie. Daarnaast hebben de revisies vaak een andere letter achter het typenummer. 5K0 123 456 en dan kan er A B C D E.... etc achter staan.
De revisies worden vaak niet openbaar beschreven, dus je weet nooit wat er precies veranderd is.

Navigeren vanaf harde schijf is vaak sneller dan vanaf de SD kaart, vooral bij grote bestanden is het vanaf een SD kaart langzaam.
SD kaarten zijn bij kortere routes vaak wel weer sneller vanwege de beperkte IO die er uitgevoerd wordt.
 
De microfoon zit inderdaad in de hemel.

Qua snelheden verschillen zelfs verschillende 310's en 315's onderling aangezien er nog wel hardware updates en software updates gedaan worden.
Die staan op de sticker bij SW en HW versie. Daarnaast hebben de revisies vaak een andere letter achter het typenummer. 5K0 123 456 en dan kan er A B C D E.... etc achter staan.
De revisies worden vaak niet openbaar beschreven, dus je weet nooit wat er precies veranderd is.

Navigeren vanaf harde schijf is vaak sneller dan vanaf de SD kaart, vooral bij grote bestanden is het vanaf een SD kaart langzaam.
SD kaarten zijn bij kortere routes vaak wel weer sneller vanwege de beperkte IO die er uitgevoerd wordt.

bedankt,

en weet jij ook iets over het bleutooth verhaal?
bij de vw zeggen ze dat het geen probleem moet zijn, maar die willen uiteraard gewoon verkopen.

trouwens, de microfoon moet in de hemel, ik denk daar bij de verlichting..maar ik heb helemaal geen gaatjes daar zitten waar je een microfoon achter kan doen..
kan ik daar een ander klepje voor kopen of dergelijk?

groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
ah ik zie het, waarschijnlijk tegelijketijd gepost.
mooi dat dat kan!

het microfoontje komt idd bij de hemelverlichting, maar dan moeten daar toch ergens een aantal van die hele kleine gaatjes zitten waar het geluid dan doorheen moet gaan?

deze zitten er bij mij niet

groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
ik ga eens even kijken,

dan moet ik zo'n grotere helemelverlichting hebben toch? nu heb ik een kleine met een schuifknop.

trouwens, weet iemand of de rns 315 H versie goed is? is dit een redelijk nieuw model?

groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
mensen,

vanavond de rns 315 opgehaald.
helemaal blij mee, hij werkte ook gelijk al.

nu wil ik de microfoon in de hemelverlichting maken maar nu heb ik zo'n hemelverlichting, zie foto.

maar zou iemand mij een afbeelding kunnen sturen van de hemelverlichting die ik nodig heb om de microfoon in te doen?

dan kan ik ff op zoek gaan.

bedanktimages-7.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
ik heb even bij de dealer geinformeerd..60 euro.
op aliexpress heb ik er een voor 18 besteld.:)

nu nog even geduld..

trouwens, is de 4gb harde schijf op de rns 315 alleen voor de navi? of kan je daar ook muziek op opslaan?

groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
1 nadeel. De maps zijn alleen via officiele wegen te verkrijgen..Europa is 200 euro. Ik zou ook alleen benelux willen kopen zodat iig de nederlandse wegen up to date zijn, maar deze zijn nergens te vinden. De interne geheugen is bedoeld voor de navigatiesysteem.

Voor de rest een prima apparaat vooral de navigatie is veel sneller dan de rns 310. Waarschijnlijk omdat de map op de interne geheugen is opgeslagen. BT en A2DP werkt ook prima en de volume is lekker hoog. Dab is ook mooi scherp en stabiel. Kortom ik ben tevreden alleen de maps zijn zo duur [emoji24]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
1 nadeel. De maps zijn alleen via officiele wegen te verkrijgen..Europa is 200 euro. Ik zou ook alleen benelux willen kopen zodat iig de nederlandse wegen up to date zijn, maar deze zijn nergens te vinden. De interne geheugen is bedoeld voor de navigatiesysteem.

Voor de rest een prima apparaat vooral de navigatie is veel sneller dan de rns 310. Waarschijnlijk omdat de map op de interne geheugen is opgeslagen. BT en A2DP werkt ook prima en de volume is lekker hoog. Dab is ook mooi scherp en stabiel. Kortom ik ben tevreden alleen de maps zijn zo duur [emoji24]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik vind het inderdaad ook een goed apparaat, een wereld van verschil met de 310, maar dat is mijn mening..
Hij navigeert lekker snel, en de bleuthooth werkt ook erg goed.

trouwens ik zag op alieexpress een usb ingang, die je bij de bekerhouders kan doen. die schijnt met een stekkertje in de achterkant van de rns te moeten.
weet iemand in welke uitgang?

groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
Beste allen,

Ik zit te denken om mijn rcd210 te vervangen door een rns315. Is het veel werk om een microfoon te plaatsen in de hemel en de gps module? Ook las ik iets van aanmelden bij gateway voor de rns315? Kan iemand dit bevestigen of is het alleen inbouwen en het werkt?
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 tdi 
Beste allen,

Ik zit te denken om mijn rcd210 te vervangen door een rns315. Is het veel werk om een microfoon te plaatsen in de hemel en de gps module? Ook las ik iets van aanmelden bij gateway voor de rns315? Kan iemand dit bevestigen of is het alleen inbouwen en het werkt?
Ik heb de mijne in 3 uurtjes ingebouwd. Met microfoon en GPS inbouwen, alles origineel. Is dus goed te doen, was bij mij inbouwen en werken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Ik heb de mijne in 3 uurtjes ingebouwd. Met microfoon en GPS inbouwen, alles origineel. Is dus goed te doen, was bij mij inbouwen en werken.

Ronald,

Bedankt voor je snelle reactie! Hoe heb je de microfoon ingebouwd ook een nieuw lampenkapje voor in de hemel? En dan de kabel langs de rechterkant via het dashboard naar de radio?
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 tdi 
Ik had al de juiste erin zitten. Dus dat is dan demonteren en de microfoon erin klikken.
Kabel door de a style heen halen aan de rechterkant. Vervolgens een dikke elekto kabel achter het dashboard door gestoken en daar de andere kant van de kabelboom aan vast gemaakt en er doorheen getrokken. Volgens mij heb ik nog wel foto's ergens, zal morgen even kijken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!