Wie gebruikt zijn of haar Start/Stop systeem?

toch niet bij mij want ik mocht in de file vooruit kruipen tegen minder dan 8 km/h en die motor viel pas uit als ik echt op mijn rem bleef staan na stilstand
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
Als je volkswagen mag geloven, zou de distri ketting in de 1.2 tsi ons naar de maan kunnen brengen (de gemodificeerde variant). 3 sec max ratelen zou de "norm" zijn, maar gek genoeg heb ik helemaal geen geratel gehoord tot nu goe nadat ik een nieuwe stripmotor heb gekregen (terwijl in mn oude motor dat wel het geval was) wat er op duidt dat de kettingen nogsteeds aan disproportionele slijtage onderhevig zijn. Immers, als een een normaal "fenomeen" was geweest, zou de ketting ook ratelen in de eerste 3 sec met een nieuw (ingereden) distri ketting.

Feit blijft dat ze wel wat vaker dingen beloven ten koste van de consument, dus ik geloof dat verhaar niet. Ik doe dus preventief de s/s uit.

De producenten proberen ons niets anders dan "nieuwe inovaties" door onze strot te drukken om zodoende aan de emissie eisen te voldoen. Downsizing, gigantische turbo's, oprekkende kettingen (en andere overbelaste onderdelen) als gevolg. Tel daar bovenop de sneller groeiende vraag om te bezuinigen/saneren om de kosten te drukken bij toeleveranciers en voilà....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: W. Coolen
Mijn Polo heeft het niet, m'n Skoda wel daar gebruik ik het wel als ik in de file wat langer stil sta, bij verkeerslichten laat ik de versnelling in 1 staan (koppeling in uiteraard) en dan blijft ie gewoon draaien. Extra slijtage ben ik niet bang voor, zolang de motor stil staat slijt die ook niet dat compenseert de ev entuele extra slijtage van de startmotor. Sowieso zijn de herstart door start -stop systeem geen koude starts, dat maakt een groot verschil in slijtage. Bij een DSG lijkt het mij wel irritant maar ik heb in beide auto's een handbak.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
Bij m'n vorige auto werkte het start/stop perfect: de startmotor was snel en ik kon snel wegrijden. De Polo daarentegen is bij een stoplicht nogal lomp als het start/stop systeem aan staat. De startmotor is relatief traag en er zit een kleine vertraging tussen gas geven en daadwerkelijk wegrijden wat behoorlijk storend is. Zo langzamerhand zet ik hem dus ook telkens uit.
 
Ik zet het ook standaard uit iedere keer. Vind het gewoon irritant. In de zomer gaat de airco dan ook uit geloof ik. En ik wil ook graag problemen, hoe theoretisch ook, minimaliseren. Start de auto eenmaal laat ik die draaien totdat ik ergens sta waar ik hem zelf stop.

gelukkig is het merendeel er mee eens dat het gehele S/S gedoe funest is voor je motor op den duur.

Nu we het toch over de motor hebben: vanaf wanneer (qua toerental) schakelen jullie terug of juist door? ik heb voor mezelf de vuistregel dat ik terugschakel als de motor onder de 2000 toeren komt terwijl ik al doorschakel als ik rond de 3000-3500 toeren uitkom. Meer dan 4000 toeren met een geblazen 1.2 zou je ook niet willen denk ik.


Ik heb in het begin veel naar de indactor gekeken waarbij hij aangeeft dat je moet schakelen. Op een gegeven moment ken je die punten wel, o.a. aan het geluid. Daarbij is het ook zo dat hij met name als het kouder is, in het begin langer in lagere versnelling wil zitten totdat hij op temperatuur is. Bijv. in de stad wegrijdend, 50 KM/h gaat dan in zijn 3. Is hij op temperatuur dan lekker in 4.
 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!