Wie gebruikt zijn of haar Start/Stop systeem?

SY96

Bekend lid
288
121
47
Vraag spreekt voor zich. I.v.m. rekkende kettingen, meer slijtage aan onderdelen etc etc doe ik preventief de start/stop systeem uit bij elke autorit. Hoe gaan jullie hiermee om?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik gebruik mijn s/s niet, bij de start van elke autorit zet ik het uit. S/s zit dus niet op de auto in mijn avatar, zit op de lease auto.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik heb het uitgeschakeld. Als je geluk hebt bespaart het je maar ongeveer 0,4l/100km brandstof en daarentegen geeft het meer slijtage aan de distributie-aandrijving en startmotor. Vergeet mooie praatjes over hetgeen dat de startmotor erop berekend is, uiteindelijk betekent het dat de startmotor meer gebruikt wordt en dus meer slijtage oplevert.
Wat je bespaart aan benzine, kun je uiteindelijk dubbel en dik kwijt zijn een een mogelijke reparatie (op langere termijn).
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
Ik heb mijn start/stop uit laten zetten, het is niet goed voor de turbo om het te gebruiken en ik vind het irritant om het elke keer handmatig uit te zetten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
gelukkig is het merendeel er mee eens dat het gehele S/S gedoe funest is voor je motor op den duur.

Nu we het toch over de motor hebben: vanaf wanneer (qua toerental) schakelen jullie terug of juist door? ik heb voor mezelf de vuistregel dat ik terugschakel als de motor onder de 2000 toeren komt terwijl ik al doorschakel als ik rond de 3000-3500 toeren uitkom. Meer dan 4000 toeren met een geblazen 1.2 zou je ook niet willen denk ik.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Ik zet het ook elke keer uit want heb een hekel aan het feit dat het constant de motor aan en uit zet als je in de file staat waar je telkens maar een paar meter kunt rijden alvorens terug te moeten stoppen. Ga het waarschijnlijk binnenkort wel permanent laten uitzetten
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
De motoren zijn er op aangepast om uit te schakelen dus dat het slecht is voor de motor is onzin.

Maar bij een automaat zet ik het altijd uit, daar vind ik het best vervelend.
Bij mijn handbak tsi laat ik het lekker aan. Indien ik lang stil staat in ze vrij, koppeling omhoog en lekker uit zetten.
Dit, S/S werkt op een automaat voor geen meter! Wil je een fietser voor laten terwijl je langzaam rijdt gaat die motor uit. Zelfde bij een Audi of Mercedes
 
Volkswagen  X  X 
In mijn vorige auto gebruikte ik het volop. Dat was een Skoda met handbak. Maar in mijn Polo met DSG is het hoogst irritant, hier zet ik het zelf iedere keer handmatig uit als ik de auto start.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!