Wie gaat er met de auto op vakantie?

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
2,368
1,277
132
Net als vorig jaar naar Z-Frankrijk (Drome). Tussenstop in Nancy. Dit jaar voor het eerst met koffer op dak, want ik was het passen, meten en proppen wel zat. Wij zijn met zijn tweeen, plus hond (= 1 zitplaats). En dan idd zo'n koelbox (Mobicool, bevalt prima) alleen al neemt de nodige ruimte in.
Volgende week APK en even alles checken (kreeg melding inspectie vereist)
 
Volkswagen  Up! GTI  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: H11 en XConvict

Famous1303

Bekend lid
939
427
82
48 cm hoog, waarschijnlijk te hoog voor hoedenplank zeker? Jammer, want las wel goede reviews en filmpjes op youtube van die crivit.

Hij moet idd lekker compact zijn, maar toch groot genoeg.
Ik heb er een van de Lidl, zal mij niets verbazen als het dezelfde is maar dan in het oranje.
Ding werkt echt ontzettend goed.

Op bestemming gebruik ik hem zelfs als 'koelkast' voor het bier, is een toppertje.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo

Roy1003

Premium lid
47
86
57
Ik heb deze compressor koelbox ondertussen al 4,5 jaar in de vrachtwagen zitten. Als we op vakantie gaan neem ik hem altijd mee in de Polo.

Zeer stil
Koud (koelen tot -18)
12v - 24v - 230v
Trekt de accu niet leeg (accubewaking)
Kost wel wat meer dan zo'n goedkope Peltier koelbox.

Dometic CDF 11
dometic-coolfreeze-cdf-11-elektrisch-184341.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 16V 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Roon en Jur6R

H11

Actief lid
362
99
42
De mobicool had ik liever gehouden, maar helaas 26 literis in verhouding met de moa 22 liter stuk groter. Maar je hebt sws 1 zit plaats nodig of de kofferbak.

Heb hem nu even in de woonkamer staan met zowel drankjes uit de koelkast als uit de voorraadkast. Kijken hoe die zich houdt.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 25
  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 25
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: Roon en SoloPolo

H11

Actief lid
362
99
42
Net als vorig jaar naar Z-Frankrijk (Drome). Tussenstop in Nancy. Dit jaar voor het eerst met koffer op dak, want ik was het passen, meten en proppen wel zat. Wij zijn met zijn tweeen, plus hond (= 1 zitplaats). En dan idd zo'n koelbox (Mobicool, bevalt prima) alleen al neemt de nodige ruimte in.
Volgende week APK en even alles checken (kreeg melding inspectie vereist)
Hopen dat het niks is. Of krijg je die ook als die een beurt moet?

Ja, neemt veel ruimte in beslag, maar als je de ruimte tocht niet nodig hebt is het ideaal.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 

H11

Actief lid
362
99
42
Trouwens gebruik je gezond verstand bij het tanken etc. Ivm. Mensen die het niet zo erg vinden om iets voor “eeuwig” te lenen.

Ohja en je vaccin tegen de “apenpokken”
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
Dit jaar niet, maar 2019 en 2020 naar Praag en Barcelona geweest met mn 6R BM.

Controleer je auto. Maak een rondje er omheen, Tanken, bandenspanning en vloeistoffen controleren en bijvullen ;) denk natuurlijk aannde verplichtingen zoals een EHBO en 2 mondkapjes in je auto in Duitsland. Etc.

Zonder problemen heen en terug geweest. ^^
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: H11 en XConvict

Thomaskol

Bekend lid
Spritmonitor.de
507
324
82
Leuke vraag!
Mijn partner en ik willen van de zomer met de Polo richting het Gardameer in Italië rijden. We willen dit al langer, maar met mijn vorige auto, een Skoda Citigo, zouden we dit niet aan durven. Het is vanaf ons adres zo'n 12 uur rijden. Misschien dat we een tussenstop maken bij een hotel diep in Duitsland, of we trappen in een keer door. Ligt er aan hoe fanatiek we zijn. Dus ik ben heel benieuwd hoe mijn Polo het dan doet! Met de hitte zal het wel gaan. De Polo heeft immers Climate Control.
Ook wil ik nog naar Wolfsburg om naar het VW Museum te gaan.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: H11
"Vroeger" in één keer naar Zuid Frankrijk , Aminona Zwitserland, Malmö Zweden etc. Alleen naar Malmö via Kolding omdat de boten volgeboekt waren, heb ik het voor elkaar gekregen die 1.000 km. in 10 uur te rijden. Maar toen had ik wel constant 130+ km/h op de klok staan. Begin mei een weekje in Frankrijk geweest en een half uurtje op een zo goed als lege tolweg 160-180 km/h (en de 1.5 TSi doet doet dat heerlijk!!) kunnen rijden maar verder door drukte niet harder dan 90-110 km/h. Met de hedendaagse (vakantie)drukte, wegwerkzaamheden en andersoortige vertragingen ben ik al blij als we 80 km/h gemiddeld halen.

En het zal wel met de leeftijd te maken hebben: het hoeft van ons niet meer 'in één dag' dus ligt de knip bij ons rond de max. 600 km.: hebben we geluk, doen we het in 6 uur, hebben we pech, wordt het 8 uur of meer.

En dan natuurlijk die borrelpraat: mannen die bij hoog en laag beweren tijdens de zomervakantie in Duitsland uuuuren 180-200 km/h aaneengesloten te rijden; even knallen. En als ik dan vraag waar ze dat gelukt is en ze noemen bijvoorbeeld de A1, traject Osnabrück - Bremen - Hamburg, het traject wat ik al vele malen heb gereden, weet ik gewoon dat ze staan op te scheppen. Anders gezegd, staan liegen ....

Terug naar de vraag: in mei dus een weekje Frankrijk, begin juli een weekje Noord Holland en eind juli-augustus 2 weekjes Frankrijk aan kust bij Calais.
En volgend jaar vrijwel zeker weer naar Noorwegen voor een rondreis waarbij we voor het eerst gebruik willen maken van de veerdienst Eemshaven - Kristiansand.

Veilige kilometers allemaal!
 
  • Leuk
Waarderingen: H11

H11

Actief lid
362
99
42
Leuke vraag!
Mijn partner en ik willen van de zomer met de Polo richting het Gardameer in Italië rijden. We willen dit al langer, maar met mijn vorige auto, een Skoda Citigo, zouden we dit niet aan durven. Het is vanaf ons adres zo'n 12 uur rijden. Misschien dat we een tussenstop maken bij een hotel diep in Duitsland, of we trappen in een keer door. Ligt er aan hoe fanatiek we zijn. Dus ik ben heel benieuwd hoe mijn Polo het dan doet! Met de hitte zal het wel gaan. De Polo heeft immers Climate Control.
Ook wil ik nog naar Wolfsburg om naar het VW Museum te gaan.
Voor de
Leuke vraag!
Mijn partner en ik willen van de zomer met de Polo richting het Gardameer in Italië rijden. We willen dit al langer, maar met mijn vorige auto, een Skoda Citigo, zouden we dit niet aan durven. Het is vanaf ons adres zo'n 12 uur rijden. Misschien dat we een tussenstop maken bij een hotel diep in Duitsland, of we trappen in een keer door. Ligt er aan hoe fanatiek we zijn. Dus ik ben heel benieuwd hoe mijn Polo het dan doet! Met de hitte zal het wel gaan. De Polo heeft immers Climate Control.
Ook wil ik nog naar Wolfsburg om naar het VW Museum te gaan.
afhankelijk hoe leuk je autorijden vind is het van uit mijn perspectief 1 stop, 2, 3 of 6 stops?

Uiteraard eerst naar museum of erna of is dat iets voor de toekomst?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 

H11

Actief lid
362
99
42
"Vroeger" in één keer naar Zuid Frankrijk , Aminona Zwitserland, Malmö Zweden etc. Alleen naar Malmö via Kolding omdat de boten volgeboekt waren, heb ik het voor elkaar gekregen die 1.000 km. in 10 uur te rijden. Maar toen had ik wel constant 130+ km/h op de klok staan. Begin mei een weekje in Frankrijk geweest en een half uurtje op een zo goed als lege tolweg 160-180 km/h (en de 1.5 TSi doet doet dat heerlijk!!) kunnen rijden maar verder door drukte niet harder dan 90-110 km/h. Met de hedendaagse (vakantie)drukte, wegwerkzaamheden en andersoortige vertragingen ben ik al blij als we 80 km/h gemiddeld halen.

En het zal wel met de leeftijd te maken hebben: het hoeft van ons niet meer 'in één dag' dus ligt de knip bij ons rond de max. 600 km.: hebben we geluk, doen we het in 6 uur, hebben we pech, wordt het 8 uur of meer.

En dan natuurlijk die borrelpraat: mannen die bij hoog en laag beweren tijdens de zomervakantie in Duitsland uuuuren 180-200 km/h aaneengesloten te rijden; even knallen. En als ik dan vraag waar ze dat gelukt is en ze noemen bijvoorbeeld de A1, traject Osnabrück - Bremen - Hamburg, het traject wat ik al vele malen heb gereden, weet ik gewoon dat ze staan op te scheppen. Anders gezegd, staan liegen ....

Terug naar de vraag: in mei dus een weekje Frankrijk, begin juli een weekje Noord Holland en eind juli-augustus 2 weekjes Frankrijk aan kust bij Calais.
En volgend jaar vrijwel zeker weer naar Noorwegen voor een rondreis waarbij we voor het eerst gebruik willen maken van de veerdienst
Hier kan ik niks aan toevoegen en ben ik volledig mee eens.

Dit komt van iemand die daadwerkelijk rijervaring heeft en lange vermoeiende afstanden heeft afgelegd.

Inderdaad een keer met geluk op een peage kunnen knallen op een hoge snelheid kan, maar de anderen die beweren in 10 uur 1300 kilometer te hebben afgelegd is bs.

En de enige keer dat ik dat heb kunnen doen is om 02.00 in de nacht voor 10 minuten.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 

Thomaskol

Bekend lid
Spritmonitor.de
507
324
82
Voor de

afhankelijk hoe leuk je autorijden vind is het van uit mijn perspectief 1 stop, 2, 3 of 6 stops?

Uiteraard eerst naar museum of erna of is dat iets voor de toekomst?
Wij willen denk ik ‘s nachts weg gaan, en dan in een keer door, natuurlijk wel met een aantal plas, tank, drink en eet pauzes.
Wolfsburg is meer voor de toekomst, wil ik sowieso graag heen. Zeker nu ik een “echte” Volkswagen heb. Hiervoor had ik een Skoda Citigo Sport.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram