welke zomerbanden?

welke banden raden jullie aan voor mijn polo 6r 1.4
ik heb een setje knappe AEZ velgen in de maat 16 inch gekocht.
er zitten nu 205-55- 16 banden op die versleten zijn.
zou er bv ook 205 -45 - 16 op kunnen, of slijten de plattere banden ook eerder?
gr thomas.
 

Bijlagen

  • AEZ.jpg
    AEZ.jpg
    92.4 KB · Weergaven: 30
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Michelin banden zijn gewoon goed, slijten wel snel! (en een bepaalde serie hebben wij op het werk erg veel last gehad van droogtescheuren die bij de 1e APK al afkeur waren)

Waar ik zelf goede ervaring mee heb zijn Vredestein Sportrac 5 of de Ultrac Cento en Falken Ziex banden

Bandenmaat kun je in principe zelf kiezen als je maar rekening houdt met je afrolomtrek (dus je teller afwijking), wat er op zou horen is volgens mij 215 45 16.
 
Hoi johan.
allereerst dank voor je info.
denk als ik ga kiezen, dan voor de Vredestein ga.
mijn vraag nu is welke maat staat er beter onder?
mijn polo is niet verlaagd ivm rugklachten [stuiteren]
de ruimte nu tussen band en spatbord gaat nog wat optiek betreft,
maar als ik de 215 -45 -16 er onder zet wordt dan het gat naar het spatbord dan niet nog groter?
mv groet thomas
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Michelin banden zijn gewoon goed, slijten wel snel! (en een bepaalde serie hebben wij op het werk erg veel last gehad van droogtescheuren die bij de 1e APK al afkeur waren)

Waar ik zelf goede ervaring mee heb zijn Vredestein Sportrac 5 of de Ultrac Cento en Falken Ziex banden

Bandenmaat kun je in principe zelf kiezen als je maar rekening houdt met je afrolomtrek (dus je teller afwijking), wat er op zou horen is volgens mij 215 45 16.
Daar is idd een reeks van geweest. Een mail naar de banden leverancier was voldoende voor nieuwe banden onder garantie. Big Grin
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
nu vraag ik me alleen nog af,voor wat de slijtage betreft van de Michelin banden.
Michelin stond vroeger toch altijd bekend om de lange levensduur wat bandenslijtage betreft.
of geld dat alleen voor de Energie saver wat slijtage betreft?
 
Laatst bewerkt:
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Daar is idd een reeks van geweest. Een mail naar de banden leverancier was voldoende voor nieuwe banden onder garantie. Big Grin
hallo chucknorris.
hoe is [was] jouw ervaring dan wat slijtage betreft van de Michelin energie saver +.
zag op internet zelfs een test met vergelijkbare banden ,en bleek dat de Michelins 15.000 km langer meegingen dan de rest.
vandaar een beetje verward nu.
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
hallo chucknorris.
hoe is [was] jouw ervaring dan wat slijtage betreft van de Michelin energie saver +.
zag op internet zelfs een test met vergelijkbare banden ,en bleek dat de Michelins 15.000 km langer meegingen dan de rest.
vandaar een beetje verward nu.

Het kan goed zijn dat de huidige generatie Michelins anders van substantie is en wel langer meegaan, ik heb zelf geen recente ervaring met Michelin dus lastig te zeggen voor mij :)
 
Ook al is dit al een ouder topic.Ben zelf ook opzoek naar een nieuw setje banden voor mijn 16 inch velgen er ligt nu 215/45/16 onder maar er zijn dus alternatieven. Welke raden jullie op dit moment aan? en wat kan ik qua bandenmaat allemaal monteren. Minder breed is een stuk voordeliger namelijk. Wil wel sowieso voor een A-merk band gaan.

alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk BMT 
Ik heb dezelfde maat als jij heb.
Ik heb bridgestone turanza er300 ben er zeer tevreden over.
Lekker stil en een lange levensduur
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
ik zie die inderdaad wel vaak voorbij komen, liggen nu Continental Premiumcontact2 onder maar qua bandenmaat is het het beste om dezelfde te houden. Bedankt voor de reactie.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk BMT 
Ik bepaal altijd eerst welke band ik wil en dan rij ik langs een bandenboer dan vraag ik wat hij per band vraagt.
Als het veel verschilt ben de online prijs bestel ik de banden gewoon online.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Sinds gisteren rij ik op de Continental ContiPremium 5 zomerbanden. Waren prijzig maar rijden heel erg fijn!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!