Welke sensor is dit ?

Hallo

Zoals jullie weten heb ik een nieuwe polo type 6C.
Nu zie ik in de voorruit bij binnenspiegel deze sensor .
Ik heb geen regen en licht pakket. wel een ACC.
Wat voor sensor is dit .



gr dennis
 

Bijlagen

  • 20190318_110621[4380].jpg
    20190318_110621[4380].jpg
    983.4 KB · Weergaven: 221
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Oke
Dus als ik een andere licht schakelaar koop met de optie auto. en een kabelboom dan zal dat via vcds aangeleerd worden.
Of andere schakelaar, De kabel boom is al aanwezig ? en dan aanleren vcds.

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Hi Dennis,

Dat zou kunnen.
Volgens mij zat het zo: Soms (niet altijd) zit er achter je licht schakelaar een paarse kabel die in dit geval dan niet aangesloten is, deze kon je er dan bij prikken op je nieuwe schakelaar en zou het werken, die is dus voor de rls.

Ik weet niet meer zeker hoe dat precies zat maar dat stond hier ergens in een topic daarover.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Oke bedankt .

Vanavond maar ff kijken of er een paarse draad aanwezig is.
Ook nog een extra optie , dimmende binnenspiegel , misschien is ie ook al voor bekabeld.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Ik heb wel automatisch licht en acc en geen regensensor. Ik zie nergens op mijn voorruit een sensor. Waar zit bij mij dan de lichtsensor?
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Hallo

Vandaag even de licht schakelaar eruit gehaald , En mijn verbazing alle draden zijn al gemonteerd op de connector. Dus ik denk gewoon een ander lichtschakelaar met auto er in de plaats zetten.

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Hallo

Schakelaar erin gezet , maar niks. Licht gaat niet aan als het donker is,
In het boekje staat nl dit .
In het infotainmentsysteem kan via de toets
v030MB
v028MB
v045MB
en de functietoetsen
n728MK
en Licht de duur van de naverlichtingstijd worden ingesteld en kan de functie geactiveerd resp. gedeactiveerd worden ⇒ Bediening en weergave in het infotainmentsysteem .

Dat zie ik niet in mijn infotainsysteem, Dus het zal wel ingeleerd moeten worden met vcsd .
En als ik water over de regen/licht sensor giet in de stand auto , Dan bewegen de ruitenwissers ook niet. Dus ook via vcds denk ik.

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Klinkt als geen licht regensensor aanwezig. Programmeren kan maar standaard een licht regensensor aanwezig als je ervoor geen van beide hebt lijkt me niet het geval.


Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
20190327_114032[4546].jpg Ik kon de kap bij mijn binnenspiegel er niet afhalen ( zal niet weten hoe ) , Maar bij mijn leeslampje wel, Daar zag ik toch een bundel draden richting binnen spiegel gaan.

Toch de kapjes verwijderd en idd 3 draadjes gaan naar de ? zie foto.

dennis
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!