Welke poetsmiddelen gebruik jij?

aan t harde kunststof/plastic van mn modelauto's heeft t toch nooit kwaad gedaan.
Ik gebruik t al ettelijke jaren hiervoor.
WD40 is op zich wel vettig ja maar voedt dat de kunststof niet op n bepaalde manier. Wel na opbrengen natuurlijk uitwrijven met n zachte doek.
 
Ik gebruik cockpitspray voor de binnenkant.
Uiteraard niet op het stuur, hendels, handrem en schakelpook.
Ik heb laatst gehoord dat slaolie ook goed zou werken voor het interieur en de zwarte bumperdelen. Dit heb ik nog niet zelf geprobeerd.
 
Voor de zwarte bumperdelen helpt olie om vervaging weg te nemen en glans terug te krijgen. Het voedt je kunstof niet al vraag ik me af of dit wel echt nodig is. Net als bij rubbers, beetje vet of siliconen spray helpt om ze niet uit te laten drogen of vast te laten vriezen 's winters. Maar overal is wel een middeltje voor te koop natuurlijk bij de middeltjes verkoop meneren/mevrouwen!

Persoonlijk probeer ik altijd maar nuchter en functioneel te kijken.

Maar wd-40 op een dashboard vraag ik me echt af, het blijft vet en ik denk dat je alles er weer af moet poetsen wil je dat kwijtraken. Iets van een combimatie met oplosmiddel erin zorgt er volgens mij voor dat er ook echt wat overblijft op je dashboard.
 
Ik heb t al ns gebruikt voor t dashboard van m'n werkauto(Renault Kangoo).
Om eerlijk te zijn, geen slechte ervaring.
Alles lijkt als nieuw en wordt mooi diep zwart.
Omdat ik de WD40 goed uitwrijf met n doek is de vettigheid te verwaarlozen.
 
Roy78 zei:
Ik gebruik cockpitspray voor de binnenkant.
Uiteraard niet op het stuur, hendels, handrem en schakelpook.
Ik heb laatst gehoord dat slaolie ook goed zou werken voor het interieur en de zwarte bumperdelen. Dit heb ik nog niet zelf geprobeerd.


Autohandelaren gebruiken ongekookte lijnolie,dit blijft langer zitten.(voor bumperdelen ed,niet op je dashboard smeren).
 
polofreak zei:
Ik heb na veel tips en trics het volgende poetsplan voor m'n black polo

Wassen:
Poorboys slick and suds.
Poorboys washmitt.
Poorboys megamega plush (om te drogen).

Reinigen en voeden:
Dodo Juice - Basics of Bling klei.
Dodo Juice Born Slippy clay lube.
Monello raffini mezzo (swirls en vogelshit).
Poorboys black hole (om te voeden en de kleur).

Wax:
Poorboys natty's bleu wax.

Van binnen:
Gliptone leer conditioner.

Ruiten:
Warm water met ammonia en een microvezeldoek.

Ik heb gister voor de eerste keer mijn auto "gekleid". Mensen dit MOETEN jullie ook een keer doen!

Echt het verschil is niét normaal! Ik heb vorige maand mijn auto in de was gezet na gewoon wassen. Nadat ik de wax erop gezet had, verwachtte ik dat de lak mooi glad zou aanvoelen.
Maar niets was minder waar; ik voelde nog steeds oneffenheden. Ik heb toen gebeld met Carclean. Ze adviseerde me om te gaan kleien.
Dit heb ik dus gister gedaan en ik deed eerst de eerste helft van mijn motorkap. Daarna gleed ik over de lak heen, nou dat was wel zo'n verschil, de ene kant was nog steeds ruw, de gekleide kant was één spiegel!!!!
 
het verbaasd me eerlijk gezegd dat mensen ook hun interieur insprayen of invetten om zo'n diepere glans te krijgen?
ik doe wel eens af en toe mijn stoelen schoonmaken met meguiar's Aloevera cleaner + Lotion (das die 2-step) maar ik wil eigenlijk 1 middel hebben dat schoonmaakt maar ook gelijk voed...anders moet ik twee keer mijn interieur doen...soms heb ik daar weinig zin in. dat is ook het enige dat ik doe wat betreft interieur...geeft het echt meer een donkere glans dan?

maar voor Dashboard van bijv een Polo 6R BM WD-40 is dus geen aanrader?

als ik naar dit product google krijg ik het volgende:
http://www.wd40.nl/marken_wd40_anwendungen_nl.php
WD-40 reinigt velgen, ontklemt vastgeroeste moeren, onderhoudt en houdt uw antenne gangbaar. WD-40 kruipt onder het vocht bij de ontsteking, houdt elektronische contacten schoon en geleidt niet. WD-40 zorgt voor glanzende chrome onderdelen, houdt sloten ijsvrij en verwijdert teer- en olievlekken alsook vuil van de carrosserie en kan nog véél meer!

polofreak zei:
Voor de zwarte bumperdelen helpt olie om vervaging weg te nemen en glans terug te krijgen. Het voedt je kunstof niet al vraag ik me af of dit wel echt nodig is. Net als bij rubbers, beetje vet of siliconen spray helpt om ze niet uit te laten drogen of vast te laten vriezen 's winters. Maar overal is wel een middeltje voor te koop natuurlijk bij de middeltjes verkoop meneren/mevrouwen!

Persoonlijk probeer ik altijd maar nuchter en functioneel te kijken.

Maar wd-40 op een dashboard vraag ik me echt af, het blijft vet en ik denk dat je alles er weer af moet poetsen wil je dat kwijtraken. Iets van een combimatie met oplosmiddel erin zorgt er volgens mij voor dat er ook echt wat overblijft op je dashboard.
 
WD-40 op je dashboard??????

Ik dacht dat ik alles al een keer gelezen had op internet, maar je gaat toch geen kruipolie op je dash smeren? Je wil daarna toch nog gewoon met je hand je dash aan kunnen raken zonder dat er allemaal vet opzit of niet?

Het is natuurlijk persoonsafhankelijk of je glans wil of niet, ik wil persoonlijk geen glans maar het moet er gewoon schoon uitzien. Ik behandelen alle kunstof delen in mijn auto eens in de zoveel tijd met poor boys natural look (http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00729.aspx), geeft een mooie matte finish en ruikt lekker. Tevens voedt die het kunstof.

Voor bumpers heb je bijvoorbeeld PERL (http://www.carclean.nl/product/CarPro/P ... 01973.aspx) of van mothers de back to black welke ik zelf vaker gebruik (http://www.carclean.nl/product/Mothers_ ... 00211.aspx) of de poor boys trim restorer (http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00730.aspx) werkt ook heel erg fijn
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!