Welke poetsmiddelen gebruik jij?

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Met welke producten maak jij je auto schoon en hoe lang ben je bezig?
Neem je er de tijd voor of rag je hem door de wasstraat??

Ik was hem altijd zelf op de hand en gebruik momenteel de producten van Poor boys world, easy on and easy off.
Ben wel een goede 1,5-2 uur bezig met de auto. Lekker op mijn gemak de auto wassen en cleanen.

Misschien leuk om een keer een poetsclinic te gaan volgen met z'n allen??
 
Ik spoel altijd eerst mijn auto af voor ik 'm gaat wassen. Daarna ga ik een emmer vullen met handwarm water (20 liter!!) en gebruik een Meguiars washandschoen en een zeem. Dan klop ik de matjes uit, neem de deurpanelen, dash, stuur en middenconsole met een zeem af en dan begin ik pas met de auto daadwerkelijk te wassen. Dus zowel binnen als buiten lekker schoon!
Indien nodig zet ik ook nog wat delen in de Meguiars was..Ik gebruik hiervoor de Gold Class carnaubau wax, de pasta dus..

Ik ben ook zo'n 1,5-2 uur bezig met m'n auto en als het weer meezit (dat was de laatste weken niet echt het geval!!) was ik 'm zelfs elke week, meestal zaterdags.
 
Ik spuit hem altijd af bij de plaatselijke wasbox en dan maak ik hem helemaal schoon met warm water en sop. daarna spoel ik hem nog een keertje af bij de wasbox en doe ik hem droogzemen. als ik dan thuis kom poets ik hem helemaal met poets van sonax die in de kleur van de auto is zeg maar dan kijkt de lak ook weer lekker diep van kleur. ik ben er ongeveer 3/3,5 uur mee bezig.
 
Ik was hem bijna elke week. Eerst de velgen afspoelen, daarna met shampoo. Dan begin ik met de rest van de auto, eerst afspoelen, daarna met een Mequiars washandschoen en Poorboys shampoo wassen en afspoelen. Als finishing touch pak ik dan nog een emmer met GP (Glans Protector Totaal, zodat hij als een gek gaat glanzen, geweldig spul) nogmaals afspoelen en afdrogen met een Aquatec 500 zeem van het merk Innotec, werkt fantastisch, beter dan zo'n "water magnet drying towel" van Mequiars, je auto wordt streeploos droog in een paar minuten. Ik vind het iedere keer weer een feest om mijn wagen te wassen. Stick Out Tongue Stick Out Tongue Stick Out Tongue
 
Snowdude zei:
Misschien leuk om een keer een poetsclinic te gaan volgen met z'n allen??


Bestaat dat ook al dan? Lijkt me zeker leuk.. en goed.. voor mij in ieder geval..
tongue-1.gif
 
Polootje,
ik heb hem bij een autoshop hier in de buurt gekocht op aanraden van de verkoper, echt een goede tip geweest, superproduct. Ik heb even op het net gekeken en superfris.nl heeft ze ook in hun assortiment. Ik heb hier dus ook zo'n watermagnet van mequiars maar dit werkt veel beter en makkelijker. Je moet hem na gebruik wel weer nat in de koker doen. Succes.
 
Leuk om te lezen hoe iedereen z'n auto schoonmaakt.
Ikzelf was mijn Polo altijd bij de wasbox, uurtje of 2 is normaal.

Polo compleet afspuiten met de hogedrukspuit
Wassen met 2 emmer's systeem + Meguiar's Washmit + Meguiar's NXT shampoo
Velgen met Daytona borstel + sopje schoonmaken
Afdrogen met California Waterblade + Meguiar's WaterMagnet

Lakwerk wordt geregeld behandeld met de hand:
Meguiar's Deep Crystal Cleaner Step 1 of
Meguiar's Scratch X (bij swirls en krassen)
Meguiar's Deep Crystal Polish Step 2
Collinite 915 Wax om te beschermen
Uitpoetsen met Meguiar's Microfiber Towel

Velgen worden geregeld in de Wheelwax gezet zodat het schoonmaken een "eitje" is.
 
Polootje,
je moet deze 'zeem' nog wel uitwringen maar het is maar een doekje van 45x33. Zo'n water magnet van Mequiars is vele malen groter en dus ook bijna niet uit te wringen. Daarbij komt ook nog eens dat het heel ander materiaal is, het is een synthetische zeem. Echt je zult er geen spijt van krijgen. ;) En hij is niet eens zo prijzig zoals die van Mequiars.
 
Ik spuit de wagen met regelmaat af in de wasbox. Daarna met de borstel er over en daarna vlekvrij naspoelen. Uiteraard let ik goed op of de borstel goed schoon is.
De velgen spuit ik in met velgenreiniger van de Action, daarna met een sponsje goed schoonmaken en nawrijven. De finishing touch is de tyre shine van de Action. Ook de dweil en micovezel doeken haal ik bij de Action.
Als ik de auto met de hand was doe ik dat met carshampoo van het Kruidvat.
3 tot 4 keer per jaar wordt de auto in de was gezet met was van System.
Al met al gebruik ik dus de goedkopere spullen, omdat ze naar mijn mening net zo goed zijn als de dure.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!