Welke olie na Chiptuning 1.0 TSI blok

Chiptuning is er weer afgehaald. Problemen bleven bestaan en werden niet opgelost. Bougies waren schoon, en verder kon de garage geen rare dingen vinden. Er zit RON 98 (E0) brandstof in.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Chiptuning is er weer afgehaald. Problemen bleven bestaan en werden niet opgelost. Bougies waren schoon, en verder kon de garage geen rare dingen vinden. Er zit RON 98 (E0) brandstof in.

ff zonder chiptuning naar vw service garage gaan voor verdere diagnose en oplossing. Bij een jonge auto met weinig km zou dit onder coulance kunnen vallen
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
ff zonder chiptuning naar vw service garage gaan voor verdere diagnose en oplossing. Bij een jonge auto met weinig km zou dit onder coulance kunnen vallen
Ja dat is al gebeurd. Ze konden niks vinden, daarom mijn vermoeden ook dat het aan de software lag. Nu de standaard software er weer op zit, rijdt de auto weer goed. Alleen mis de PK’s en extra koppel wel :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Succes daarmee. Lijkt me niet meer dan billijk, omdat ze geen goed werk hebben geleverd en je er uiteraard geen vertrouwen meer in hebt.
En dan naar één van de gerenommeerde tuners zou ik zeggen. Is niet in de buurt, maar het ritje echt wel waard, vooral terug ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Succes daarmee. Lijkt me niet meer dan billijk, omdat ze geen goed werk hebben geleverd en je er uiteraard geen vertrouwen meer in hebt.
En dan naar één van de gerenommeerde tuners zou ik zeggen. Is niet in de buurt, maar het ritje echt wel waard, vooral terug ;)
Laten we hopen dat ze het bedrag terugstorten. Mijn vertrouwen is Idd beetje weg, ook als ik naar een gerenomeerd bedrijf ga. Ben een beetje in twijfel na wat ik heb meegemaakt.

VW dealer geeft aan dat de MQ200 5 bak (welke ik heb in de Polo) maximaal 200Nm koppel aan kan. Nu is de vraag natuurlijk; klopt dit, of is 200Nm behoorlijk binnen de marge, en dat de bak in de praktijk wel 300/350Nm aan kan wat ook nog in de marge valt.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Als je naar JD, Vag Techniek of TVS gaat (met alle drie heb ik ervaring), weet je zeker dat alles binnen veilige marges gebeurt. En goed.
Wat betreft het koppel, houdt men rekening met wat de bak aan kan. Van belang daarbij is vooral wanneer ze het koppel er in laten komen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Als je naar JD, Vag Techniek of TVS gaat (met alle drie heb ik ervaring), weet je zeker dat alles binnen veilige marges gebeurt. En goed.
Wat betreft het koppel, houdt men rekening met wat de bak aan kan. Van belang daarbij is vooral wanneer ze het koppel er in laten komen.
Heb JD vanmiddag al een e-mail gestuurd, met hetgeen ik heb meegemaakt en of er nieuwe Chiptuning op kan. JD is wat dichterbij dan VAGtechniek, en als je aangeeft dat beide goed gerenomeerd bedrijf zijn, dan zal het wel goed komen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja hoor, ze hebben vaker met zo'n bijltje gehakt. In berichten wordt dan altijd keurig gesproken van "tuner x"
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Met VAG heb ik al contact gehad. Oorzaak weten ze nu op voorhand ook niet, maar ze geven aan als de auto het voorheen niet deed, maar na software aanpassing wel, dan is de kans erg groot dat het aan de software lag. VAG durfde het wel aan om de auto opnieuw te voorzien van chip software. Daarna testrit om alles te meten en af te stellen.

Wacht nog even antwoord van JD af.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik heb mn autos meestal laten tunen. Alle tuners vinden hun software perfect en het ligt nooit aan hun software. In praktijk is het auto nooit zuiniger met brandstof verbruik
en neemt het verbruik toe. Vindt het origineel software kwa verbruik, soeples en opbouw van vermogen het mooist. Vindt het belangerijk dat als je niet tevreden bent over de tuning dat je geld terug krijgt binnen korte termijn zonder heel gedoe. Goede duidelijke vastgelegde afspraken zijn belangerijk. Als ik jou was zou ik voor nu even met origineel software blijven rijden of op zn minst in de buurt laten tunen voor redelijk bedrag waar snel bij terug kan en niet goed met je meedenkt.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Bij mij is het verbruik juist altijd ietsje gunstiger geworden, net als bij anderen. Daarbij is natuurlijk wel cruciaal dat de rijstijl hetzelfde blijft.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!