Welke motor en pk's Polo 6R?

Hallo Polo mede-fans!

Ik ben nieuw hier en ben me aan het verdiepen welk type motor van de Polo 6R ik het beste zou kunnen aanschaffen. Zou graag de visie van jullie hierop willen.

Ik rijd nu een C1 1.0. Geen snelle auto maar wel lekker zuinig. Hiervoor heb ik ook een Polo bj 2000 gereden en was hier altijd heel erg blij mee. Ik droom van een Polo 6R en wil deze dan ook aanschaffen in het voorjaar.

Mijn ‘eisen’:
Wil mee kunnen komen met het verkeer maar hoef geen extreem snelle auto, wat ik vooral belangrijk vind is dat de auto redelijk zuinig is.

De auto die ik wil aanschaffen in het voorjaar:

5 deurs op benzine, vanaf bouwjaar 2012, met kilometerstand minder dan 80000. Heb ongeveer 10.000 euro te besteden.

Zat eerst te denken aan een 1.0 maar een Polo is een stukje zwaarder dan mijn C1... Of zijn dit ook prima auto's?

Natuurlijk ga ik tegen die tijd ook proefritjes maken, maar hoor graag van jullie tips en welke motor en hoeveel pk's bij mijn verhaal past.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Dat klopt. Bedoel ook de Polo 6C 1.0 bj 2014.
Heb er al twee te koop gezien voor 10000 euro..

Ik rijd niet veel, tussen de 10000 en 15000 per jaar op benzine.
Ik ben niet zo'n doorgewinterde kenner. Zou je de voor en nadelen van chiptuning kunnen noemen?
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Dan kunt u het beter bij de c1 houden. Polo zuipt veel heb zelf een 1.2 tsi uit 2013 nieuw gekocht en vanaf de eerste dag is verbruik rond de 1 op 14. Daar integendeel is de polo wel veel sneller als c1 zo kom je nog eens ergens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ik heb zelf een 1.2 tdi, voor jou budget heb je een leuk aangeklede versie.
Er worden best vaak slechte dingen gezegt over deze motor maar ik heb er veel plezier van.
(elke motor tegenwoordig heeft wel zwakke punten)
Hij komt prima mee en is erg zuinig.
Ik geloof dat hij bij 14.000 km per jaar al voordeliger is dan de benzine variant.

Dankje Sjors6R voor de tip. Ik ga het eens narekenen!
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Dan kunt u het beter bij de c1 houden. Polo zuipt veel heb zelf een 1.2 tsi uit 2013 nieuw gekocht en vanaf de eerste dag is verbruik rond de 1 op 14. Daar integendeel is de polo wel veel sneller als c1 zo kom je nog eens ergens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de Polo meer verbruikt. Dat is ook niet erg. Maar ik wil wel letten op het verbruik bij aanschaf. Dit zijn toch de meest terugkeren kosten en vind het niet nodig om een hele snelle auto te hebben. Vandaar mijn vraag. Maar dat de Polo er gaat komen is zeker.
 
Volkswagen  Polo 'Fresh' 6C bj. 2014  1.0 MPI 
Ik heb een 1.2 TSI met 90 pk. Het vermogen is voor mij voldoende, echter iets meer is nooit verkeerd. Ik rij nu gemiddeld tussen de 1 op 16 en 1 op 17.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!