Welke benzine in GTI

Na een paar keer euro 98 getankt te hebben heb ik nu weer euro 95 getankt. Gek genoeg lijkt het of de motor nu juist rustiger loopt. Hij is ook getuned op 95 misschien dat scheelt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Dat zou op zich voor de loop niet moeten uitmaken. Als hij op 95 is gechipt, heeft 98 tanken ook weinig zin. Wel als hij ook op 98 is gechipt. Dan heb je er een bescheiden aantal pk's bij
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Dat zou op zich voor de loop niet moeten uitmaken. Als hij op 95 is gechipt, heeft 98 tanken ook weinig zin. Wel als hij ook op 98 is gechipt. Dan heb je er een bescheiden aantal pk's bij
Dat lijkt mij ook, maar het "lijkt" toch dat hij soepeler loopt. Ik kan het mis hebben hoor. In ieder geval tank ik geen euro 98 meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Oneens met al het bovenstaande ..

Ik reed in 't begin op 95. Erna eens een nürburgring weekend lang 98 getankt. Thuis weer 95 getankt, na auto een uurtje te laten draaien (in gesprek) reed ik weg..

En warempel,, ik merkte (VOOR MIJN GEVOEL) dat de auto minder fel reageerde. Ik was ondertussen allang vergeten dat ik getankt had. Toch merkte ik het. Erna weer 98 getankt en voor m'n gevoel is die dan feller.

Of het zo is? Geen idee. Maar het voelt wel zo,, persoonlijk merk ik het. Dus sinds dien altijd en alleen maar 98.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
In mijn polo gooide ik tijdens roadtrip in Oostenrijk ook VPower 100 erin, of 102 bij Aral voor de grens. Motor maakte veel makkelijker toeren!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Uiteraard moeten we in dit geval dankbaar zijn voor het fenomeen placebo effect. Zo vind ik mijn auto ook vaak lekkerder rijden wanneer zij net gewassen is ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Tim_87, JBurn en mausie
Ik weet niet of het je zin doordrukken is of het dat iemand het gewoon anders meemaakt, ik heb gezien op de testbank bij JD wat er gebeurd met verschillende brandstoffen en octaan gehaltes. op de bank zie je idd behoorlijk verschil en je merkt het ook wel degelijk. maar met een ongechipte auto is dat zo weinig, dat het gewoon niet nodig is 98 te tanken. aan de andere kant... iedereen moet doen waar die zich fijn bij voelt, het aantal extra PK's op een niet gechipte auto wat je wint met 98 tanken valt mee, maar als die er op is afgesteld.... ik meen dat de mijne 30 pk verschil heeft op de bank gemeten met 95 en op 98. me Cupra dan he, niet de gti
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik ging er van uit dat de reactie van @capszz niet serieus doch ironisch bedoeld was ;)

30 pk verschil tussen 95 en 98 lijkt me trouwens wel erg veel @JM89 . Of bedoel je daarmee het verschil tussen jouw op 98 afgestelde Cupra wanneer er ook 98 in zit vs 95? Dat zou goed kunnen. Het verschil tussen chippen op 95 en 98 (dat is iets anders dus) bedraagt volgens de website van JD zo'n 5 pk's
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Oneens met al het bovenstaande ..

Ik reed in 't begin op 95. Erna eens een nürburgring weekend lang 98 getankt. Thuis weer 95 getankt, na auto een uurtje te laten draaien (in gesprek) reed ik weg..

En warempel,, ik merkte (VOOR MIJN GEVOEL) dat de auto minder fel reageerde. Ik was ondertussen allang vergeten dat ik getankt had. Toch merkte ik het. Erna weer 98 getankt en voor m'n gevoel is die dan feller.

Of het zo is? Geen idee. Maar het voelt wel zo,, persoonlijk merk ik het. Dus sinds dien altijd en alleen maar 98.

Ik deel deze ervaring en met Aral 102 rijdt hij ook erg fijn! Weet niet of het bij de 1.8 ook zo is maar bij de 1.4 GTI staat er echt 98 in de tankklep.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Weet niet of het bij de 1.8 ook zo is maar bij de 1.4 GTI staat er echt 98 in de tankklep.

Uiteraard dient men er minimaal in te gooien wat in de tankklep staat. Bij mijn 2.0 daarentegen is dat 95
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ging er van uit dat de reactie van @capszz niet serieus doch ironisch bedoeld was ;)

30 pk verschil tussen 95 en 98 lijkt me trouwens wel erg veel @JM89 . Of bedoel je daarmee het verschil tussen jouw op 98 afgestelde Cupra wanneer er ook 98 in zit vs 95? Dat zou goed kunnen. Het verschil tussen chippen op 95 en 98 (dat is iets anders dus) bedraagt volgens de website van JD zo'n 5 pk's
ja ik weet het niet helemaal precies meer ze waren toen ook nog niet helemaal klaar met afstellen, en de 98 van de bp toen was een slechte badge dus hij goeide er wat bio ethanol bij in om het octaan op te krikken, toen weer een run en je zag aanzienlijke winst in vermogen. uiteraard op 98 afgesteld de cupra
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja dan moet je dus 98 blijven tanken (ook altijd zo gedaan). Ga je dan 95 tanken dan is er kans op pingelen (nooit aan de hand gehad als ik wel eens noodgedwongen 95 tankte) en heb je dus idd minder vermogen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb het voordeel dat ik aan de belgische grens woon. Af en toe een ritje naar belgie en daar gooi ik de tank vol met 98. In nederland tank ik dit nooit. Bij texaco werd me ooit verteld hoe veel beter hun premium brandstof was, bleek uit de folder die ik in mn hand gedrukt kreeg ook gewoon 95 te zijn.
Overigens geloof ik wel dat het af en toe goed is om 98 te tanken. Daar wordt je motor schoner van blijkbaar. Of dat ook zo is als je het af en toe tankt weet ik niet, maar voor mijn gevoel doe ik het dan goed. Dat is ook wat waard Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Ik heb het voordeel dat ik aan de belgische grens woon. Af en toe een ritje naar belgie en daar gooi ik de tank vol met 98. In nederland tank ik dit nooit. Bij texaco werd me ooit verteld hoe veel beter hun premium brandstof was, bleek uit de folder die ik in mn hand gedrukt kreeg ook gewoon 95 te zijn.
Overigens geloof ik wel dat het af en toe goed is om 98 te tanken. Daar wordt je motor schoner van blijkbaar. Of dat ook zo is als je het af en toe tankt weet ik niet, maar voor mijn gevoel doe ik het dan goed. Dat is ook wat waard Stick Out Tongue
Dat klopt en werd ook niet verkocht als 98 maar als 95+, net als shell v-power toen der tijd. welke ondertussen wel 98 is geworden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dat klopt en werd ook niet verkocht als 98 maar als 95+, net als shell v-power toen der tijd. welke ondertussen wel 98 is geworden
ahh dat zijn nog eens scherpe comments, ik ging er vanuit dat het 98 was. blijkbaar verkopen ze daar dus alleen 95 als ik dit hoor
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!