Welke band(en) voor 6R

Goedenavond,

Vraagje: ik heb twee merken onder mijn 6R momenteel. Achter Goodyear en voor Landsail banden. Op dit moment rijdt hij mega goed en wegligging is ook fantastisch.

Nou vroeg ik mij af, wanneer ik nieuwe banden moet, welk merk raden jullie dan aan voor een 6R? Ik wil het liefst kwalitatief goede banden van een goed merk, die het beste ligt onder een 6R.

Is het tevens het beste om van 1 merk, 4 banden eronder te zetten, of kan het, net zoals ik nu heb, ook met twee verschillende soorten?

Dank alvast!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
De beste banden onder een 6R, is afhankelijk wat je belangrijk vindt.

Vind je belangrijk dat je banden weinig geluid maken? Goede grip bij nat wegdek of lage rolweerstand?
Weet niet welke maat je hebt, maar ga er van uit dat je de standaard 185-60/15 eronder hebt.
Mijn persoonlijke aanbeveling: Michelin Energy Saver+ of Michelin Primacy 4.
En als je ze gaat vervangen, zou ik ze alle 4 tegelijk vervangen.

Heb er zelf 17" Mallory velgen, waar Michelin Pilot Sport 4 omheen liggen. Vind ze echt super! Enorm veel grip! Hebben me al meerdere malen positief verrast.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
De beste banden onder een 6R, is afhankelijk wat je belangrijk vindt.

Vind je belangrijk dat je banden weinig geluid maken? Goede grip bij nat wegdek of lage rolweerstand?
Weet niet welke maat je hebt, maar ga er van uit dat je de standaard 185-60/15 eronder hebt.
Mijn persoonlijke aanbeveling: Michelin Energy Saver+ of Michelin Primacy 4.
En als je ze gaat vervangen, zou ik ze alle 4 tegelijk vervangen.

Heb er zelf 17" Mallory velgen, waar Michelin Pilot Sport 4 omheen liggen. Vind ze echt super! Enorm veel grip! Hebben me al meerdere malen positief verrast.
Top dank je. Ik vind geluid echt belangrijk. Moet redelijk stil zijn, brandstofbesparend is ook wel belangrijk. Ik heb inderdaad de standaardmaten eronder zitten. Denk je dat de Pilot Sport 4 een mooi alternatief zijn? En ik zit te denken tussen zomer en/of all seasonbanden, is dat ook aan te raden?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Landsail is nou niet echt een super merk.

Alle 4 vervangen is onzin tenzij ze slecht zijn.
Anders ga je geld weg gooien terwijl er nog 2 goed zijn.

Het mooiste is 4 dezelfde maar 2 verschillende merken voor en achter maakt verder ook niks uit.
Ik heb laatst Vredestein ultra satin gekozen en deze band bevalt me prima, Stil en goed geprijst.
Ja precies. Wil ze alleen vervangen wanneer ze er aan toe zijn hoor. Ik heb mij trouwens vergist. Er zit nu een bridgestone turanza onder en een landsail. Enige ervaring met bridgestone toevallig? Anders zit ik er over na te denken om, net zoals wat David97 zegt Michelin eronder te zetten.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Bridgestone is geen verkeerde band, maar ze gaan wel snel lawaai maken, en het is van zichzelf een stugge band.
Indien nog goed lekker laten zitten, dan zou ik eerder de Landsail vervangen.

Michelin blijft persoonlijk wel een van de beste banden.
Maar zover ik zelf getest heb doet Michelin niets minder dan mijn vredestein doen met normaal rijden.
En het scheelde dacht ik 35€ per band
 
Ik rij al lang op Bridgestone Potenza's & switch volgende week (wegens voorkant op en achterkant erg uitgedroogde banden) naar Dunlop Sport Maxx. Potenza's zijn erg bevallen maar ik wilde eens een ander merk proberen! Uiteindelijk tussen Hankook en Dunlop getwijfeld. Vond de Michelin Pilotsports te duur.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik rij al lang op Bridgestone Potenza's & switch volgende week (wegens voorkant op en achterkant erg uitgedroogde banden) naar Dunlop Sport Maxx. Potenza's zijn erg bevallen maar ik wilde eens een ander merk proberen! Uiteindelijk tussen Hankook en Dunlop getwijfeld. Vond de Michelin Pilotsports te duur.
Top! Wat is nou een goede manier om te kijken welke band je wil en welk merk? Is dit grotendeels gewoon uitproberen? Of op een bepaalde site gewoon bepaalde filters aanzetten?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik had ook Dunlop op mijn vorige Polo, puur omdat ze aangeschreven staan als een van de meest stille banden. Voor een normale rijstijl waren dat prima banden
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en msv
Ik rij al lang op Bridgestone Potenza's & switch volgende week (wegens voorkant op en achterkant erg uitgedroogde banden) naar Dunlop Sport Maxx. Potenza's zijn erg bevallen maar ik wilde eens een ander merk proberen! Uiteindelijk tussen Hankook en Dunlop getwijfeld. Vond de Michelin Pilotsports te duur.

Ik heb SportMaxx banden, kan niet zeggen dat t een hele fijne band is. Vind ze eigenlijk best wat lawaai maken. Misschien omdat ze 6 of 7 jaar oud zijn. Qua comfort vind ik dat ze redelijk goed kleine oneffenheden er uit halen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Top! Wat is nou een goede manier om te kijken welke band je wil en welk merk? Is dit grotendeels gewoon uitproberen? Of op een bepaalde site gewoon bepaalde filters aanzetten?
Uitproberen. Maar ik heb een maat van mij bij de bandenboer om advies gevraagd toen ik wist welk budget ik wilde hanteren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: msv
Ik ben gegeaan voor stille, B grip en A natwegdek banden die maar liefst 67dB per stuk produceren. (menig band zit in de 70 dB-73 dB)

Goodyear Efficientgrip Performance 185/60 R15 84 H


A voor grip zorgt blijkbaar voor veel slijtage, las ik... maar zal wederom niet veel schelen.
Ik had voorheen F verbruik F natwegdek , luide all season viking banden. Qua verbruik valt het wel mee hoeveel je ermee bespaard. Elk kleine beetje is lekker meegenomen.
qua geluid merk je het wel. Ik kan zeker stille banden aanraden.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: msv
Ik ben gegeaan voor stille, B grip en A natwegdek banden die maar liefst 67dB per stuk produceren. (menig band zit in de 70 dB-73 dB)

Goodyear Efficientgrip Performance 185/60 R15 84 H


A voor grip zorgt blijkbaar voor veel slijtage, las ik... maar zal wederom niet veel schelen.
Ik had voorheen F verbruik F natwegdek , luide all season viking banden. Qua verbruik valt het wel mee hoeveel je ermee bespaard. Elk kleine beetje is lekker meegenomen.
qua geluid merk je het wel. Ik kan zeker stille banden aanraden.
Ziet er ook goed uit. Ik denk dat ik echter gekozen heb voor de Michelin e primacy. Iemand ervaring met deze band?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ziet er ook goed uit. Ik denk dat ik echter gekozen heb voor de Michelin e primacy. Iemand ervaring met deze band?
Veel ervaring met het merk, maar niet met dit model. Deze band heeft wel hele goede reviews!

 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: msv
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!