Welke autobanden heb jij onder je auto?

Zomer: Hankook en Dunlop. (moest snel nieuwe hebben en Dunlop was toen niet snel leverbaar in mijn maat. Fijne band overigens die Hankook)
Winter: Vredestein Snowtrac5.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Pirelli P-Zero. Als het droog is totaal geen klagen, maar als het ook maar een beetje vochtig is vind ik hem teveel glijden. Schijnt met de laatste P Zero's beter te zijn maar goed. Volgende worden waarschijnlijk Michelin Pilot Sport...
Ja ? Toch PS4 ?
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ze zijn nog haast nieuw dus ik laat het zo tot ze vervangen moeten worden. Maar heb al zoveel goeds gehoord over de Michelin PS (ook de 3) dat het toch wel voor de hand ligt om die er onder te leggen.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Nexen n'fera su 1 in de maat 215/40/17

Fijne banden vind ik persoonlijk met veel grip, of ze lang mee gaan weet ik niet de Polo heeft pas 20.000 gelopen op dit moment.

Ik dacht in eerste instantie dat Nexen een beetje van die bami banden waren maar deze worden standaard af fabriek ook onder sommige modellen van Porsche geleverd.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
Nexen n'fera su 1 in de maat 215/40/17

Fijne banden vind ik persoonlijk met veel grip, of ze lang mee gaan weet ik niet de Polo heeft pas 20.000 gelopen op dit moment.

Ik dacht in eerste instantie dat Nexen een beetje van die bami banden waren maar deze worden standaard af fabriek ook onder sommige modellen van Porsche geleverd.

Bami bandenBig Grin:mrgreen:
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: fitnessfreak6c
Zomerbanden die er bij mij op zitten, bij aanschaf auto.. zijn 60euro bandjes...merken die ik niet eens ken. Rotalla voor en Bravuris achter.
Volgende worden waarschijnlijk net zoals Mausi, de GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 FP of de Dunlop Sport Maxx RT2 215/40/17
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
02E5C692-77F6-4BCC-9FD2-6796CACB67F7.jpeg image.jpg image.jpg image.jpg

Breedte maat vd band;)

205= 20.5 cm
215= 21.5 cm afbeelding is de Goodyear Eagle f1 Asymmetric 3

Mede gekozen door de specificaties,heb ze er nu 2 dagen onder zitten maar zal mijn bevindingen delen binnenkort



Bekijk bijlage 24025


Ja de breedte maat snapte ik haha.
Mn vraag was niet helemaal duidelijk.
Ik bedoelde; als je voor je velgen de keuze hebt qua band tussen 205 of 215, wat is dan de ‘beste’ keus?
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Breder is meer contact oppervlakte en dus meer grip bij droog weer. Bij nat/sneeuw werkt het averechts, dan wil je zo smal mogelijke banden. Meer contact is ook meer geluid (verschil zal minimaal zijn denk ik) en verbruik. Of het verschil tussen 205 en 215 merkbaar is, geen idee ;)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Nielss90
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!