Welke autobanden heb jij onder je auto?

mausie

Bekend lid
1,020
520
122
01058FE9-9845-41B5-A9BB-4744F387A8B2.jpeg Bekijk bijlage 24002 Ik ben aan het oriënteren voor nieuwe zomersloffen in de maat 215-40-17” en het gaan Goodyears worden.

Welke hebben jullie gemonteerd en zijn jullie daar tevreden over?
Ik zoek vooral banden die wat “stiller” zijn,Dunlop en Bridgestone Turanza zijn niet bepaald stille banden is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Ik heb continental sport conact 2 en 3.

Ik zou personelijk deze niet nemen.
Ze hebben bijna geen velg rand beschermer.
En maken toch redelijk snel geluid.

Ook blijf ik na regelmatig balanceren trilling voelen

Hoe bedoel je met trilling? Continental worden fabriek af toch wel het meest gemonteerd bij alle Vw’s
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Michelin Pilot Sport 4S :mrgreen:
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: expor
Pirelli P-Zero. Als het droog is totaal geen klagen, maar als het ook maar een beetje vochtig is vind ik hem teveel glijden. Schijnt met de laatste P Zero's beter te zijn maar goed. Volgende worden waarschijnlijk Michelin Pilot Sport...
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Continental ContiSportContact 3, 215/40 Zr17
Fijne stille band. al wat ouder dacht dat je nu al ContiSportContact 5 had.
zowel droog al nat een band met ruim voldoende grip. slijtage onbekend. ben nog pas 2 maanden in het bezit van de velgen+banden.

@Robin-1991 ik heb geen last van trillingen. geluid is minimaal. misschien dat je banden niet gelijk afgesleten zijn? 2/3 zijn overgens al wat oudere type banden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Bridgestone turanza er 300.
Lagen erop toen ik de auto kocht en zijn de 1e set banden nog van deze auto.
Nu 80.000 mee gereden en kunnen nogwel even mee.
Ik vindt het fijne en goede bandjes
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik heb Bridgestone Turanza’s gereden met 16” velgen en erg lawaaierig vergeleken met de 17” waar ik nu mee rij:disappointed: (voor Michelin en achter Dunlop)

Achter worden eind vd week vervangen door Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3:smiley:
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Dunlop sportmaxx SP achter en nu Vredestein Ultrac Satin voor.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!