Welk powerbox in bezit?

Hi MyPolo-ers!

Onlangs heb ik mijn 1.2 polo laten voorzien van de nieuwe software.
Mij is verteld dat mijn polo aangesloten was op een powerbox, waar ik niet van op de hoogte en netjes weggewerkt was. De monteur heeft de box netjes laten zitten maar heeft de powerbox ontkoppeld om de 'update' uit te voeren. Nu ik het verschil in vermogen duidelijk ben gaan merken, heb ik de powerbox weer aangesloten. Nu vraag ik me af wat voor powerbox ik nu in bezit heb. Voor zover ik kon zien stond er geen merknaam op de powerbox beschreven. Verder is er ook geen draaiknop te vinden om het vermogen aan het te passen. Verder komt er maar 1 kabel uit de powerbox, welke ik op de common rail heb aangesloten. (bedenk me nu dat ik de kabel welke je op de powerbox moet aanschroeven niet heb nagekeken)

Kunnen jullie mij meer vertellen over mijn powerbox ( zie fotos) en/of ik het vermogen zelf middels een draaiknop kan aanpassen? Moet ik daarvoor de powerbox ontkoppelen en open maken?


 
Ik heb in overleg met VW de update bewust niet laten uitvoeren. Aangezien mijn auto ook voorzien is van een chip, gaf VW zelf aan dat ik het beter zo kon laten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
denk dat dezxe van datatechnic is.
Ik heb deze ook nadat ik er een van ventura en van JD heb gehad.
Deze is ook met een stekker aangesloten op de common rail.
Deze genereerd veel meer power in het onderste toerenbereik als de JD en Ventura. (deze vanaf 1400rpm terwijl JD en Ventura pas bij ca 2000 rpm begonnen te werken)
Het aantal PK's is wel minder als bij de JD en Ventura , maar daar was het mij niet om te doen , het ging mij puur om koppel.
Ook gebruikt de auto minder diesel per kilometer dan JD en Ventura.
Daarnaast geeft datatechnic aan dat zij omdat het hele systeem via een BUS systeem werkt dat deze het signaal van de computer in totaal vertaald naar Turbo nokkenas en common rail sensoren.
Ik ben er zeer tevreden mee en heb er inmiddels ca 20.000 km mee gereden en het blijft zo, ook zonder VW sjoemel update.
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: vikashm
denk dat dezxe van datatechnic is.
Ik heb deze ook nadat ik er een van ventura en van JD heb gehad.
Deze is ook met een stekker aangesloten op de common rail.
Deze genereerd veel meer power in het onderste toerenbereik als de JD en Ventura. (deze vanaf 1400rpm terwijl JD en Ventura pas bij ca 2000 rpm begonnen te werken)
Het aantal PK's is wel minder als bij de JD en Ventura , maar daar was het mij niet om te doen , het ging mij puur om koppel.
Ook gebruikt de auto minder diesel per kilometer dan JD en Ventura.
Daarnaast geeft datatechnic aan dat zij omdat het hele systeem via een BUS systeem werkt dat deze het signaal van de computer in totaal vertaald naar Turbo nokkenas en common rail sensoren.
Ik ben er zeer tevreden mee en heb er inmiddels ca 20.000 km mee gereden en het blijft zo, ook zonder VW sjoemel update.
gr Marcel

Doet datatechnic niet alleen chiptuning?

alhoewel ik geen vergelijking met de JD/Ventura boxen en het brandstofverbruik kan maken, merk ik inderdaad het verschil in het onderste toerenbereik. Qua pk is er naar mijn gevoel ook geen verschil.
 
Doet datatechnic niet alleen chiptuning?

alhoewel ik geen vergelijking met de JD/Ventura boxen en het brandstofverbruik kan maken, merk ik inderdaad het verschil in het onderste toerenbereik. Qua pk is er naar mijn gevoel ook geen verschil.
Data technic doet ook met externe tuning box.
veel auto's kunnen namelijk niet met chip omdat de software niet te kraken is , en zo ook met de polo BM
gr marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Hi MyPolo-ers!

Onlangs heb ik mijn 1.2 polo laten voorzien van de nieuwe software.
Mij is verteld dat mijn polo aangesloten was op een powerbox, waar ik niet van op de hoogte en netjes weggewerkt was. De monteur heeft de box netjes laten zitten maar heeft de powerbox ontkoppeld om de 'update' uit te voeren. Nu ik het verschil in vermogen duidelijk ben gaan merken, heb ik de powerbox weer aangesloten. Nu vraag ik me af wat voor powerbox ik nu in bezit heb. Voor zover ik kon zien stond er geen merknaam op de powerbox beschreven. Verder is er ook geen draaiknop te vinden om het vermogen aan het te passen. Verder komt er maar 1 kabel uit de powerbox, welke ik op de common rail heb aangesloten. (bedenk me nu dat ik de kabel welke je op de powerbox moet aanschroeven niet heb nagekeken)

Kunnen jullie mij meer vertellen over mijn powerbox ( zie fotos) en/of ik het vermogen zelf middels een draaiknop kan aanpassen? Moet ik daarvoor de powerbox ontkoppelen en open maken?



Deze zat er bij mij ook in toen ik mijn polo kocht, volgens mij is dit gewoon een billig crap ding want ik reed op een rotonde toen mijn hele auto begon te shaken en onrustig te lopen. Vervolgens gestopt op een parkeerplaats, box ertussenuit getrokken en de polo heeft nog nooit zo mooi gelopen.

Later de box even ontleed bleek dat de contacten gaan roesten door de crappige connector, hij is gewoon door de contacten naar de print in het kastje gaan roesten.

Ik zou hem er lekker uit laten als ik jou was.
 
ik zou hem er ook uithalen, motor loopt gewoon veel minder rustig, een diesel werkt met lucht overschot, ze persen er met dit kastje meer brandstof in en dat gaat daarom goed, maar voor de levensduur van de auto is het wel wenselijk om ook naarmate daarvan de turbodruk iets te verhogen en dat alles natuurlijk, toerental afhankelijk!
daarom hebben de ''goede'' tuners en kastje met turbodruk, nokkenas & raildruk
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
De hoeveelheid roest aan de buitenkant viel mij ook al op. Ik zal de box dan uit voorzorg ontkoppelen. Helaas wordt het wel echt een slowmotion. Wat vaker op de forum rondkijken voor een goede powerbox met een leuk prijs(je)!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!