Wegenbelasting Bluemotion?

voor de bluemotion rijders. wanneer gaan we nou belasting betalen?
2013 of 2014 en is het gelijk de volle pond wat je betaald?
als er toch de volle pond betaald moet worden in 2013 ga ik mijn polotje verkopen.
 
Wat ik begrepen heb is dat we op 1 januari 2014 weer wegenbelasting gaan betalen. ( voor mij is dat dacht ik € 63,- per maand )

en verkopen.....tja, wat denk je dan nog ervoor terug te krijgen ? Ik verwacht dat de markt dan zal overlopen van ex-wegenbelastingvrije autootjes :)
 
Wat ik begrepen heb is dat we op 1 januari 2014 weer wegenbelasting gaan betalen. ( voor mij is dat dacht ik € 63,- per maand )

en verkopen.....tja, wat denk je dan nog ervoor terug te krijgen ? Ik verwacht dat de markt dan zal overlopen van ex-wegenbelastingvrije autootjes :)

Voor mij de reden dat ik met verlies mijn bluemotion de deur uit heb gedaan een maand geleden.
Ik vertik het om (ervan uitgaand dat ik de volle pond zou gaan betalen) ca. €300,00 in het kwartaal voor een polo neer te leggen.
Voor dat geld rijd ik liever in een dikke amarok!

Ik kom aan die 300 euro door op de site van de wegenbelasting de gegevens van een polo diesel in te voeren.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Een dikke Amarok voor 300 Euro? Denk het niet! Rijklaar gewicht van minimaal 1750 kilo, dus 466 Euro/kwartaal.

Ik ga 222 Euro/kwartaal betalen voor mijn Polo. Dat is veel als je tot nu toe niks hebt betaald. Maar als de brandstofprijzen blijven stijgen, worden kleine en vooral zuinige auto's erg aantrekkelijk. Ik denk dat het best meevalt met de waardedaling. Zolang je de auto niet verkoopt, heb je ook geen last de waardedaling.
En tegen die tijd heb ik bijna 3,5 jaar "gratis" gereden, dat heeft me dus ruim 3100 Euro aan wegenbelasting gescheeld en heb ik geen BPM betaald bij aanschaf. Gelukkig rij ik genoeg kilometers om diesel te blijven rijden.
Mensen die wel het schip in gaan zijn diegenen die een Bluemotion hebben gekocht terwijl ze maar 5000km/jaar rijden omdat er op dat moment geen omslagpunt van toepassing was.
 
Weet niet wat de uitstoot van een BM is?

Maar dit staat op de planning:
Deze tabel is voor de BPM vrijstelling en heeft niks met de MRB te maken. Verder is nog nergens bekend gemaakt wat het tarief wordt in 2014.
De kans bestaat bijvoorbeeld dat ze de MRB verschillen kleiner maken en de verschillende tarieven aan de hand van de brandstofsoort gelijk trekken.
 
Volgens mij gaat de wegenbelasting straks 75 euro per maand bedragen,omslagpunt gaat omhoog,.
Prijsverschil zal gelijkwaardig met benzine 50 euro zijn.
Verwachting is dat de benzine meer duurder gaat worden dan diesel ivm beroepsverkeer.
Zakelijke blijft de lage bijtelling zolang je eigenaar blijft.
Gevolg voor restwaarde,het blijft een betaalbare en zuinige diesel.
In de gauwigheid bleijf het omslagpunt toch onder de 10000km/jaar
 
Zolang er nog niets vast staat en Nederland een regering heeft/had dat niet weet wat regeren is maar liever oneens is met elkaar.
Ik blijf het raar vinden een mooie regeling in het leven roepen om
1 de autoverkoop te stimuleren
2 milieuvriendelijke auto's te promoten

En nu we even verder zijn en ze niet weten hoe ze een begroting moeten toepassen het weer gaan schrappen.
Auto's zijn en blijven de melkkoe.

Wat betreft de BPM vrijstelling heb ik altijd een raar gevoel bij gehad.
Voor een BM behoefde geen BPM betaald te worden maar de auto was in niet echt super goedkoop.

Al met al vind ik het een prachtige auto en hij rijd erg lekker.
Ik reed voorheen een Opel Astra 1.7 CDTI nu de BM met 40.000 per jaar. Ik lach met tot nu toe nog rot.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!