Wederom koelvloeistof problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag allen,

Sinds kort heeft de Polo wéér kvs problemen, één maandje terug wilde ik op pad tot ik er achter kwam dat het expansievat helemaal leeg was..
Ik heb deze weer gevuld en een paar maanden geen issues gehad, nu ben ik naar Assen geweest en een week later was weer het expansievat leeg.

Wederom gevuld met kvs, hierna niks meer vernomen tot vorige week. Weer helemaal leeg.. er zit wat kvs op de linker aandrijf as. Verder is heel het blok schoon gek genoeg.
Ook komt er geen rook uit de uitlaat dus ik denk niet dat de pakking lek is.

Iemand dit ook gehad?

PS De thermostaat is vervangen.
 
Vanaf het punt waar de druppel land, naar boven kijken evt met draaiende motor?

Hoeveel hebje bijgevuld binnen een week? Als alleen al je vat binnen een week leeg is, moet het toch ergens duidelijk weg vloeien!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Mocht het ergens nat zijn, ff proeven. Koelvloeistof is in mijn ervaring best zoet. Oh en heel vies hahah.
Overigens begrijp ik het ook als je dit niet doet Stick Out Tongue
Hahah, toen ik het zag heb ik stiekem wel geproefd Stick Out Tongue, ook nog wat uitlaat gas geproefd om erachter te komen of het in de cilinders zat.
Morgen avond gaat de auto de brug op ik laat het jullie weten!
 
Update 22-11: Vanavond gekeken naar de polo. Wat blijkt is dat er kvs vanuit de thermostaat lekt, als de auto druk opbouwt gaat het harder dan als je normaal rijd.
Ik heb een pakking en een nieuwe o rong besteld voor tussen het blok en de thermostaat.

Binnenkort gaan we dit installeren.
Ik had de thermostaat compleet vervangen, indien er een haarscheurtje oid inzit dan ben je de sjaak..
 
Thermostaat €450,00? :rolleyes: Er zat een te kleine O ring in? Als de thermostaat is vervangen, dan krijg je toch de juiste pakkingen/O ringen bij? Beetje vreemd naar mijn idee!?
Met montage natuurlijk, maar ja er zat een pakking en een o ring bij. Na een paar weken ging die al lekken vandaar een wat dikkere erin gezet. En nu nog steeds gezeik :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Alles wel goed schoon en glad gemaakt voordat de nieuwe thermostaat er in is gezet? De pakking gebruiken die je bij de thermostaat hebt gekregen, daarom voor het geld nu een compleet nieuwe set (thermostaat/pakking) er in zetten, maar dat is mijn mening.... suc6!
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Alles wel goed schoon en glad gemaakt voordat de nieuwe thermostaat er in is gezet? De pakking gebruiken die je bij de thermostaat hebt gekregen, daarom voor het geld nu een compleet nieuwe set (thermostaat/pakking) er in zetten, maar dat is mijn mening.... suc6!
Alles schoon en glad gemaakt. Pakkingen gebruikt die erbij zaten. Vorige week heb ik de O ring en pakking vervangen, het verschil dat wij merkten was dat de oude O ring harder was dan de nieuwe O ring. Ook leek de oude O ring meer vierkant ipv rond.

Toch een andere kwaliteit lijkt mij, nieuwe O ring een beetje ingevet en terug geplaatst.

Tot nu toe geen lek meer gehad, hopelijk ook niet over een paar maanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!