Water 9N3 achterlicht.

hallo,

ik heb sinds kort 9n3 achterlampen in mijn polo.
al snel had ik last van condens in de linkerlamp.
toen ik op een gegeven moment de lamp loshaalde klotste het water me om de voeten.
ik zag aan het afdichtrubber(tussen de auto en de lamp) dat de verloopkabel er tussen gezeten had.
probleem opgelost, een vochtvreter erin gedaan(zown zakje met balletjes).
totdat ik net de auto van onze schoonmaakster bekeek(crosspolo).
verrek, ook vol met water.

zeewolde2012032600126-1.jpg
[/URL]
die tot die grijze rand staat het water.

ook wist ik dat de overbuurvrouw haar 9n3 in de linkerlamp ook condens had.
en ook daar staat een laag water in.
zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of hebben?
is er ook een eventuele oplossing?

mvg,

lennert
 
Ook ik had (of nog steeds soms) vocht erin zitten.
Remedie: ff de lamp er helemaal uit halen, goed droogmaken en het afdichtrubber insmeren met vaseline...dan schijnt het vissekomprobleem opgelost te zijn.
Het valt mij wel op dat het bijna altijd het linkerachterlicht vol met vocht of water zit....:roll: Nu is het al een hele week droog en vrij warm weer en het vocht is nagenoeg verdwenen bij mijn achterlicht.
 
Veel polo's hebben hier last van lijkt me, ikzelf had hier ook last van met mijn aangekochte zwarte achterlichten, aan de rechterkant.Na het wassen of een goede regenbui was het onderste doorzichtige gedeelte bijna volledig gevuld met water! Had zitten zoeken achter mogelijke afdichtingsverschillen tussen linker en rechterlamp(aangezien het 2dehands units waren) maar niet gevonden, dan maar iets beginnen afplakken en dat heeft geholpen, heb er nu geen last meer van, dus binnenkort even wat rubber halen om het degelijk af te dichten/op te vullen ipv met die lelijke tape Stick Out Tongue

Btw ik had nooit last van condens of water met de achterlichten die ik jou heb verkocht hoor lennert..

Fototje wat ik afgeplakt heb en waar dus de oorzaak ligt(bij mij althans)..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm ik heb er bijna geen last van. Eens per jaar beetje siliconen in spuiten.

Zorg er wel voor dat blikwerk, waar de lamp achter haakt, recht is. Anders komt er ook snel vocht in de lamp.

Zou het ook niet kunnen zijn, dat de naden niet goed dicht zitten, aangezien het bij heel veel 9N3's voorkomt? Anders ga ik eerdaags maar 's op zoek naar een nieuw set achterlichten :-|
 
Bekend probleem! Idd op te lossen door de rubbers in te vetten. Echter vond ik dit niets dus ik heb het foam (wat tussen de lamp en de carrosserie zit) van een 9N achtelicht gehaald en op mijn 9N3 achterlichten geplakt. Conclusie dat foam is een stuk dikker waardoor het makkelijker en beter aan sluit. Nu nooit meer vocht oid ook niet na het vervangen van een lampje.
 
Hoe bedoel je dat Pieter? Waar staat TPI voor dan?
TPI staat voor Technische ProductInformatie.
Als er symptomatisch problemen met een type auto zijn waar een oplossing voor bedacht/gevonden is wordt door VW beschreven hoe de garages deze oplossing moeten toepassen bij de auto's van hun klanten. Afhankelijk van de situatie kan dit zijn op basis van garantie of op kosten klant.
Zo'n beschijving wordt geregistreerd met de aanduiding TPI met een nummer van 7 cijfers.
 
ik ging nog even kijken wat het zou doen, nou staat weer vol met water.
een gaatje boren vind ik niet echt een oplossing aangezien het erin blijft lopen.
toch maar eens aan de gang om te kijke of het af te dichten is.
 
ff een kickje,
heb het achterlicht 2 weken geleden losgehaald heb de rand die tussen de lamp en de auto zit verhoogt(dubbelzijdige tape er tussen geplakt).
en alles goed met vaseline ingesmeerd en hij is dicht nu!
hij heeft al helse buien meegemaakt dus het is geen geluk.
nu maar hopen dat ie dicht blijft!
 
Hallo,

Ook ik heb sinds een aantal weken dit probleem, echter belde mijn vrouw gisteren op dat er een spiraaltje knipperde in het dashbord en dat alle 3 de remlichten het niet deden??
Gisteravond alles nagekeken en het viel op dat het linker achterlicht wel erg vol met water zat.
Vanmorgen knipperde het lampje niet meer en de remlichten deden het gewoon weer?!?!
Iemand een idee of dit vochtprobleem het knipperen kon veroorzaken of dat de remschakelaar niet lekker is?

Gr. Dennis
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!