Wat zelf onderhouden en wat door de VW Dealer?

Zo!! Alles is gebeurt Big Grin
Brandstoffilter was ook goed gegaan.

Trillen is onderzocht... Wat blijkt??
Mijn remschijven (vrij recentelijk vervangen) zijn verkeerd ingeremd door de vorige eigenaar en deze zijn krom.
Ophanging was dik in orde en de geleide pennen van mijn remklauwen waren ook goed.
Even een testrit gereden en bij het remmen begint het stuur al behoorlijk te trillen. Het kleine beetje trillen tijdens het rijden kan zijn vanwege balanceren (stoeprandje geraakt) dus mijn vraag is natuurlijk, welke remschijven raden jullie aan te kopen voor mijn vw? kan dit via autodoc? Oem?Big Grin

Verder alles vervangen en hij kan er weer lekker een lange tijd tegenaan. voelt altijd fijn Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ben van plan gelijk dit erbij te bestellen. Iemand ervaring hiermee?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180914-193740_Chrome.jpg
    Screenshot_20180914-193740_Chrome.jpg
    268.2 KB · Weergaven: 46
  • Screenshot_20180914-193718_Chrome.jpg
    Screenshot_20180914-193718_Chrome.jpg
    258.1 KB · Weergaven: 43
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Precies dat wat pigeon zegt. De rem heel warm maken en dan HARD ingedrukt houden bij stilstand. Oftewel DOM!!

256 it is. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Maar dat heeft niks te maken met het “in remmen” .
De schijven kunnen zelfs nog krom worden zo als ze al 50.000 km erop zitten.
Dan gaan ze juist nog sneller krom met de voet op de rem, dunne schijf,dun ijzer trekt snel krom
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dat in remmen heb ik ook genoeg over gelezen en gehoord. Toch heb bij m’n vorige polo 3 setjes remschijven er door gejaagd met alle inrem verhalen in gedachte. Oa brembo en bosch van autodoc. Maar gingen toch allemaal krom in afzienbare tijd. Geen kapotte lagers of wat dan ook.
Dus volgens mij kan je ook gewoon veel pech hebben met goedkope schijven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!