Wat was jullie eerste auto?

Thomaskol

Bekend lid
Spritmonitor.de
1,167
628
132
Wellicht is er al een keer een topic aangemaakt hierover.

Ik ben benieuwd wat jullie eerste auto was.
Mijn allereerste auto was een Citroën C1 uit 2006. Toen ik hem (veel te duur) kocht bij de dealer had de auto maar(!) 107xxx op de teller.
Hij was nog rijk uitgerust met het elektrische pakket, dus wel redelijk veel auto voor dat geld!
Hieronder wat foto's:
 

Bijlagen

  • C1 2.jpg
    C1 2.jpg
    5.5 MB · Weergaven: 28
  • C1.jpg
    C1.jpg
    5 MB · Weergaven: 27
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict en SoloPolo
Mijn eerste auto was een Fiat 124 van eind jaren 60, weet ik dus niet precies meer.
In 1973 gekocht en flink mee gescheurd, kon toen allemaal nog.
Bij olieverversen verkeerde olie er in gekomen en toen ging het motortje in een keer 2 tot 3 liter olie gebruiken op 120 kilometer.
Daarna een VW K70L gekocht, grote auto en mijn eerste Volkswagen, daarna alleen nog maar VW gereden en een keer in 2008 een Audi A4 bij mijn VW gekocht.
Nu dus weer een nieuwe VW Polo van 2022, tot volle tevredenheid.
 
Mijn eerste auto was een aftandse Suzuki Swift uit 1990. De onderkant was door en door verrot zodat ik me bijna als Fred Flintstone moest verplaatsen.

Maar als ik 'm op de staart trapte bij het wegrijden trok ie de klinkers uit de straat.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: XConvict en Thomaskol
Ik rij momenteel in mijn eerste wagen. Polo 1.2TDI uit 2010, ben nog maar 20 dus dit is prima voor nu!

Voordat ik de Polo had reed ik super veel rond in de Fiat 500c uit 2015 van mijn vriendin. Ben haar hier altijd nog dankbaar voor, hierdoor heb ik ook mijn eerste baan kunnen scoren en dus de Polo aan kunnen schaffen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict en SoloPolo
Daarna een VW K70L gekocht, grote auto en mijn eerste Volkswagen, daarna alleen nog maar VW gereden en een keer in 2008 een Audi A4 bij mijn VW gekocht.
Ik rijd ook al jaren alleen maar VW. Vorig jaar heb ik een Japanner gekocht - nadat me op Autoweek een VW zeer werd afgeraden tot het onvriendelijk toe - een Mitsubishi Colt en mistte mijn VW al na een dag. Ben maar van dat forum gegaan want ik voelde me haast schuldig te bekennen dat ik liever VW rijd dan die Japanse zooi.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Ben maar van dat forum gegaan want ik voelde me haast schuldig te bekennen dat ik liever VW rijd dan die Japanse zooi.
Hmm, heb recent een Starlet uit 1995 gekocht naast de Polo om in de weekenden aan te klussen en moet eerlijk zeggen dat de gehele ervaring tot nu toe nog redelijk soepel verloopt. Auto loopt goed, ect ect. Dus misschien gewoon een verkeerde koop gedaan?

Gwn een interesse vraag ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Mijn 1e auto en overigens ook een polo waar ik smoor verliefd op was :
Dat was een 1.6 mk3 6N met dakje elec. Rame st bekr.
Eigenlijk meer dan ik me wense kon toen als beginnend bestuurder. Was er erg trots op
Na jaren kwam ik eigelijk tot besef dat hij prima een schroefset kon gebruike oid
 

Bijlagen

  • P1170067.JPG
    P1170067.JPG
    673.2 KB · Weergaven: 21
Volkswagen  Polo 6R  1.4TSI 
Hmm, heb recent een Starlet uit 1995 gekocht naast de Polo om in de weekenden aan te klussen en moet eerlijk zeggen dat de gehele ervaring tot nu toe nog redelijk soepel verloopt. Auto loopt goed, ect ect. Dus misschien gewoon een verkeerde koop gedaan?

Gwn een interesse vraag ;)
Ja het waren vrij banale dingen die me stoorden zoals de klok die niet zichtbaar meer was als de auto van het contact ging, de grepen van de deur die breekbaar aanvoelden en dat ik nergens de benodigde knopjes kon vinden. Maar misschien zocht ik gewoon een excuus om toch weer een VW Polo te kopen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ik rij momenteel in mijn eerste wagen. Polo 1.2TDI uit 2010, ben nog maar 20 dus dit is prima voor nu!

Voordat ik de Polo had reed ik super veel rond in de Fiat 500c uit 2015 van mijn vriendin. Ben haar hier altijd nog dankbaar voor, hierdoor heb ik ook mijn eerste baan kunnen scoren en dus de Polo aan kunnen schaffen!
En waarom dan gekozen voor een diesel? Rijd je veel?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Mijn eerste auto was een Polo 9N uit 2002 (265.000km). Geen airco en geen elektrische ramen. Eigenlijk helemaal geen opties.

Voor de grap zelf andere velgen eronder gezet en parkeersensoren ingebouwd. Was een fijne auto en uiteindelijk iets langer dan een 7 maanden mee gedaan.

Zag op het kenteken dat deze inmiddels gesloopt is :rolleyes:

95065334-9C38-496A-8511-7D09877FE350.jpeg
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en SoloPolo
Mijn eerste auto was een donkerrode VW Golf uit 1983. Gekocht in 1989. Zag er nog heel goed uit. Een hele fijne auto en ik was super trots !
Same here, ook een uit 1983 (1.1 op kenteken) waar door de vorige eigenaar een 1.8 8v uit een golf 3 was gezet, toch uiteindelijk spijt dat die weg is gegaan ondanks ik nu een GTI Pirelli heb had ik deze graag nog gehad en omgebouwd naar VR5 / VR6 ;)

P1010024.JPG

Helaas bestaat deze niet meer, is ooit zo geëindigd ergens op Facebook:

17201408_10211558429411724_9058896859095192736_n.jpg
 
Mijn 1e auto was een; Austin Metro 1300 MG Turbo uit 1986, volgens mij met 92 pk en van 0 naar 100 in 9 nogwat seconden.
Gekocht in 1987 terwijl in mijn rijbewijs (2 weken later) nog moest halen. Mijn zwager moest rijden tijdens de proefrit :laughing:
Wat was ik blij dat ik in 1x slaagde
Ik ga eens zoeken of ik nog een foto kan vinden.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!