spiky
Lid
Hoi,
Wij hebben een 3deurs Polo 6N 16V (101PK) uit 1997.
Deze is geïmporteerd uit Duitsland eind 2006, en is sindsdien in ons bezit.
De Polo heeft alles erop/eraan, behalve het schuif/kanteldak :sad:
't is een fijn karretje met een erg fijn blok!
Nu zijn al weer bijna 7 jaar verder, en de Polo heeft nu 225.000km op de teller staan.
Echter heeft de Polo wat manketentjes hier en daar, en verwachten wij ons 1e kindje in augustus, en vragen ons af wat verstandig is te doen met de "oude" Polo(We hebben ook een 6R BM
), gezien we nu nog de keuze hebben.
De mankementen/aandachtspunten zijn:
- Roestplekken in de deuren (links buiten, rechts onder)
Dit zorgt ook voor water wat naar binnenkomt bij harde regen
- Dorpels roestig, en moet behandeld worden
- Ruitenwisserinstallatie werkt niet correct. (stopt niet)
- Ruitensproeier achter werkt niet (leiding verstopt?)
- Distributieriem moet vervangen worden. (incl. spanrollen etc)
- Ruitensproeier reservoir lekt. Bij vullen loopt ie leeg (kan ook de slangklem zijn, nog niet naar gekeken.
- remschijf rechtsvoor krom, en ophanging moet nagekeken worden.
- kabeldoorvoer in deuren nakijken (kabelbreuken in audiodraden)
We kunnen 3 dingen doen:
1. We kunnen de polo zo laten voor wat het is, en "oprijden". Daarna kijken we wel voor een andere auto (Passat?) ter vervanging.
- niets aan doen, lekker doorrijden.
2. We kunnen de auto opknappen, echter kost het waarschijnlijk meer dan het oplevert.
- roest/lak aanpakken, comfort verbeteren, distributieriem etc.
3. Beperkt aanpassen (wel in orde, maar geen dure uitgave)
- distributieriem? controleren op APK punten.
Wat is jullie advies om te doen?
De Polo is op zich vrijwel uniek door alle opties, en toch zonde om er niets mee te doen.
(Airco, stoelverwarming, elec. ramen + spiegels, verwarmde ruitensproeiers, remschijven achter, airbags, stuurbekrachtiging etc...)
Tips, op/aanmerkingen altijd welkom!
Gr, Erik
Wij hebben een 3deurs Polo 6N 16V (101PK) uit 1997.
Deze is geïmporteerd uit Duitsland eind 2006, en is sindsdien in ons bezit.
De Polo heeft alles erop/eraan, behalve het schuif/kanteldak :sad:
't is een fijn karretje met een erg fijn blok!
Nu zijn al weer bijna 7 jaar verder, en de Polo heeft nu 225.000km op de teller staan.
Echter heeft de Polo wat manketentjes hier en daar, en verwachten wij ons 1e kindje in augustus, en vragen ons af wat verstandig is te doen met de "oude" Polo(We hebben ook een 6R BM
De mankementen/aandachtspunten zijn:
- Roestplekken in de deuren (links buiten, rechts onder)
Dit zorgt ook voor water wat naar binnenkomt bij harde regen
- Dorpels roestig, en moet behandeld worden
- Ruitenwisserinstallatie werkt niet correct. (stopt niet)
- Ruitensproeier achter werkt niet (leiding verstopt?)
- Distributieriem moet vervangen worden. (incl. spanrollen etc)
- Ruitensproeier reservoir lekt. Bij vullen loopt ie leeg (kan ook de slangklem zijn, nog niet naar gekeken.
- remschijf rechtsvoor krom, en ophanging moet nagekeken worden.
- kabeldoorvoer in deuren nakijken (kabelbreuken in audiodraden)
We kunnen 3 dingen doen:
1. We kunnen de polo zo laten voor wat het is, en "oprijden". Daarna kijken we wel voor een andere auto (Passat?) ter vervanging.
- niets aan doen, lekker doorrijden.
2. We kunnen de auto opknappen, echter kost het waarschijnlijk meer dan het oplevert.
- roest/lak aanpakken, comfort verbeteren, distributieriem etc.
3. Beperkt aanpassen (wel in orde, maar geen dure uitgave)
- distributieriem? controleren op APK punten.
Wat is jullie advies om te doen?
De Polo is op zich vrijwel uniek door alle opties, en toch zonde om er niets mee te doen.
(Airco, stoelverwarming, elec. ramen + spiegels, verwarmde ruitensproeiers, remschijven achter, airbags, stuurbekrachtiging etc...)
Tips, op/aanmerkingen altijd welkom!
Gr, Erik
Vw
Polo