Wat is jullie werkelijk benzineverbruik van de AW Polos?

ik kan tussen 550 en 600 km op 1 tank rijden en rij voornamelijk snelweg vind ik best knap van een gti waarbij ik vaak sport rij.
Dat is het leuke van deze "2 cycle" motor. Zolang hij in deellast is, is hij best zuinig, zie mijn handtekening.
Overigens lijkt het alsof velen niet weten van het bestaan van Spritmonitor. Daarin kun je alles mooi bijhouden, krijg je statistieken en kun je vergelijken met anderen. En je gemiddelde gebruik kun je dan simpel hier in je handtekening zetten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Hoeveel liter gooi je erin dan?
Want als jij er 40 liter in gooit is het nogsteeds 1op11.
En dat vind ik al netjes voor een gti.
dat klopt 1 op 11,5 ofzo op sprit monitor maar die hou ik al een tijdje niet meer bij, ja volle tank gewoon he.
Het kan nog zuiniger zoals je hierboven leest, en dat snap ik ook wel, rij altijd aardig door
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Merken jullie al een verschil in verbruik met E10 (10 % bio)ethanol of E5 (5% bio)ethanol


Mwuaa nu 3 tanks opgereden met E10 ( 1 keer Esso E10 2keer Blue one 95 E10 wat is het verschil is ??? Al sla je me dood) gemiddeld 4.9L op 100KM dus scheelt maar weinig het ligt dus nog steeds aan je voet en rijstijl...(Rij gewoon overal de max snelheid ;) ) Denk dat we moeten kijken op de lange termijn. Blijf van mening dat de motor op E5 mooier loopt en vlotter reageerd! Volgende keer monitoren wat andere brandstoffen doen in de praktijk :)
 
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Rij meestal volgens de boordcomputer 1/18 en dat is dan aan de pomp 1/17,5 in de zomermaanden. Maar nu het kouder is, is dat wel minder 1/16,5 op de boordcomputer. Stadskilometers helpen echt niet mee, dan gaat het drastisch achteruit

Langere stukken en dan snelweg 100 120 gecombineerd vaak 1/19+ volgens de boordcomputer. Uiteraard alleen met 80 en 100 wegen is 1/21 haalbaar (boordcomputer)

Edit: 1.0 95pk DSG
 
Volkswagen  Polo Aw1  1.0 tsi 
Mijn eerste tank met de AW GTI 2.0
Laat op de boordcomputer een gemiddelde zien van 1op 10.
Aan de pomp is dat ook 1op10.
Dagelijks laat die wel wat slechter verbruik zien van 1op8 de ene dag,
en 1op 11 de andere dag.
1 op 10 op dagelijks 7km heen 7km terug met op die 80km weg 8 rotondes, vind ik voor de GTI netjes.
Overigens geef ik pas echt gas als die olie temperatuur aan geeft, en dat doet ie pas vanaf 50graden.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik zou nog even wachten met "echt" gas geven en dat hooguit vanaf 70 graden doen. Wacht zelf altijd tot 90 graden.
En ja, dergelijke afstandjes die ik dagelijks rennend afleg, zijn niet goed voor je verbruik (en je auto)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
115pk 1.0 DSG hier, gemiddeld verbruik aan de pomp, over afgelopen 13-duizend kilometer bijgehouden : 5.96L/100KM, oftewel: 16.8 KM/L.

Ik rij voornamelijk afstanden van zo'n 40-100km, met af en toe een langere trip van zo'n 250. Bijna altijd rij ik vmax op de adaptive cruise. Af en toe trek ik 'm door bij een oprit of stoplichtje, maar over het algemeen vrij rustig maar wel doorrijden. Ook staat de stoelverwarming altijd aan, heb brede Bonneville velgen of onzuinige-winterbanden (dus geen eco-bandjes), airco altijd aan op automatisch, etc.

Heb een keertje m'n best heel erg gedaan, en achter de vrachtwagens gereden op de adaptive cruise, niet doortrekken, etc, toen kwam ik over 100km uit op een verbruik van 4.2L/100KM.

Best wel blij met dit verbruik.
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Jpv en DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!