Wat is jouw gekste ervaring in het verkeer? (agressie)

Het meest bijliggende verhaal wat ik zo 123 kan heugen was met mijn vorige auto, de Kloyota GAygo.

Ik reed op een rustige weg, met een voor mijn doen rustige snelheid van 65kmh waar ik 60 mocht, achter mij reed een afgetrapte Fiat Punto van de eerste generatie met daarin Patser Tokkie en zijn vriendin Tokkie.
Blijkbaar was meneer Tokkie in een heel erg goede bui en besloot om mij een aantal liters benzine te besparen door een handje te helpen met drukken. Ik, als verstandig personage, besloot hier niet in mee te gaan een reed rustig mn eigen snelheid door.
Nu kwam ik na een rotonde op een 80-weg, Patser Tokkie idemdito, en trek lekker op naar de 80. Het ging Patser niet snel genoeg en meneer besloot om (doorgetrokken streep) in te halen. Tsja, toen werd het een vermogensstrijd, Fiat Punto tegen een Toyota Aygo 1.0-netniks. Mijn naaimachientje draaide op vol vermogen, het naaldje van de toerenteller kroop richting de 3600rpm, de nokkenasverstellers werden geactiveerd, een enorm groot extra vermogen (zo’n 2 á 3 pk) werd op de voorwieltjes los gelaten! De wilde wedren was gestart. Al snel kwamen Patser en zijn vriendin er achter dat hun Fiat net die 2á3 pk’s te kort kwam en Patser moest zijn stunt af breken en zijn verlies nemen. Dit ging hem zwaar af, het testosteron gehalte in zijn lichaam was net te hoog om normaal met deze situatie om te gaan. Patser heeft vervolgens 3 km lang mijn achterbumper gepolijst met zijn voorbumper. Toen meneer eindelijk de kans kreeg om mij in te halen, bij een stoplicht, besloot hij op het allerlaatste moment om nog een ongeleid projectiel af te vuren naar mijn raceauto. De samenstelling, vorm en andere gegevens van dit projectiel ontbreken tot op de dag van vandaag nog altijd!

Verder zijn mijn vriendin en ik heel beleeft gebleven en hebben, als bedankje, Patser Tokkie en zijn vriendin, netjes een tot ziens gewuifd!
Haha mooi verteld:mrgreen:

Volgende keer lekker laten inhalen, heb je geen last meer van het kleven en bij het volgende stoplicht sta je er nog achter als je geluk hebt
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
Allebei stapten ze uit en kwamen heel agressief op ons af lopen, ik had mijn raam op een kier gezet omdat ik bang was dat hij mijn raam zou inslaan. Dat was niet slim want die kerel greep mij direct bij mijn keel. Mijn Vriendin maakte zijn hand los en ik deed snel mijn raam dicht.

Toen besloot ik achteruit te rijden want dit zou niet goed aflopen, net toen ik wilde wegrijden kwam er Politie aan rijden(toevallig en gelukkig).
De 2 agenten namen ons apart en vervolgens gaf de man mij de schuld van alles. Uiteindelijk heb ik hierdoor een aantekening gekregen op mijn rijbewijs en hij ook.

Hij is verder niet veroordeeld omdat ie jou bij je keel greep?
 
.  .  . 
Of die van jou was ver van fris?
Mn neefje redde 170 in zn C1 (uit 2008).
Mijn Aygo kwam uit 2011, ex lease, nogal last van kantelende zuigers (ratelen met koude motor, licht tikken met warme motor) en altijd op tijd zn beurtjes gehad!

Misschien kwam het omdat ik tijdens de dollemanswaaghalsrit een ENORME scheet liet?

2007 of 2008 bouwjaar, was mn eerste oto
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Bij ons in het dorp staat hoofdweg nog wel eens helemaal vast als er een ongeluk gebeurt op de snelweg omdat iedereen dan binnen door gaat. Ik woon aan die weg dus als ik rijd dan altijd binnendoor het dorp en kom dan aan het einde van de hoofdweg aan bij de stoplichten, daar moest ik dan wel even nog de hoofdweg op dus ik schuif 'm er tussen, niet eens asociaal want meneer zat op zijn telefoon maar vond toch dat ik hem afsneed, ook al was het zo... ik moest toch de weg op... Hij stapte uit, sloeg op mijn raam met zijn ring en begint te schreeuwen, doe mijn raam open en was redelijk bang want kwam bijna stoom uit zijn oren en dan zit je toch best kwetsbaar in je stoeltje of misschien maakt die iets aan de auto stuk (was nog wel de Polo destijds). Gelukkig bleef het bij een kleine discussie en moest hij instappen omdat hij alles en iedereen op hield. Bij het stoplicht kwam die gelukkig niet naast mij staan maar een andere vent, hij gooide zijn raampje open en zei "Altijd weer die [insert beruchte afkomst here] hé."
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Grrr
  • Wow
Waarderingen: capszz en SantanoS
Toch is dat niet verstandig, zoals reeds door anderen opgemerkt. Je zult de verkeerde treffen, dan kan het heel slecht aflopen. Het gaat al fout als je begint te seinen en toeteren. Gewoon niet doen, hoe je je ook ergert en hoe stupide de ander zich gedraagt. Vergt echt zelf-discipline, maar het kan je een hoop ellende of erger besparen.
Vaak weet men idd niet dat men geen voorrang heeft wanneer men van rechts uit een uitrit of woonerf komt. Heb ook eens zo'n verontwaardigd iemand meegemaakt. Dus wel verstandig om hier rekening mee te houden, als je je auto heel wilt houden
Verkeerde treffen kan ook als je blijft zitten. Kijk maar naar wat SantanoS overkwam.
Maaruh... zelfdisciwat? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Natuurlijk kan dat. Je moet echter de kans dat het uit de hand loopt zoveel mogelijk verkleinen. Je moet ook niet blijven zitten en afwachten met de ramen dicht. Wat je moet doen is vooral niet agressief en/of bang reageren, maar de-escalerend gedrag vertonen. Daar zijn technieken voor. Maar wat vooral belangrijk is, is dat je escalatie voorkomt. Door rustig te blijven, je niet te laten uitdagen, niet agressief te reageren. Daarmee voorkom je een hoop.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik rij hier de straat uit en kom dan op een t-splitsing. Ik stop en kijk. Links kwamen 3 fietsers aan maar die waren nog niet heel dichtbij. Ik kijk naar rechts of de weg vrij is dat was zo dus ik geef rustig gas terwijl ik naar links kijk. Heb ik ineens bijna fietser nr. 1 op mijn motorkap liggen. (de andere 2 fietsers gaven mij gewoon voorrang) Fietser 1 begint in het Engels te schreeuwen dat ik moest leren om mensen de ruimte te geven. (en nog wat dingen die ik niet zal herhalen) Schijnbaar komt hij uit een land waar rechts geen voorrang heeft en waar je boos mag worden op anderen terwijl je zelf fout bent.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Nou ik wil ook wel wat schrijven , Wat ik heb mee gemaakt.

Ik moest voor mij werkgever naar een klant toe in het westland. Na een rotonde werd de weg een twee baans naar het stoplicht toe 300 meter.
Rechts allemaal vrachtwagens gesorteerd die naar een veiling gingen , Ik dacht ik neem de linker baan , Zodat ik bij stoplicht ze voorbij kon gaan.
Maarja stop licht sprong op groen voordat ik bij de stoplicht was . Ik schok want de 2 baans werd een invoeg strook naar de baan waar de vrachtwagens reden , Gaf een dot gas ( Mercedes Vito diesel 0 pk ) om nog net voor doe vrachtwagen intevoegen , Vond zelf ook geen goede actie van mij om zo op het laaste moment in tevoegen . ( maar ja baan hielp op )
Vervolgens reed ik op de zelfde baan en zag dat ik toch verkeerd reed , En wilde op de eerste en beste afslag . ( toevalig een pakeerplaats ) stoppen .
Vervolgens toen ik stil stond , Zag ik een vrachtwagen mij afsnijden , En de zeer boze bestuurder kwam kwaad naar mijn busje aflopen.
Na klappen op me motorkap en deur , deed ie de deur open , En zij vuile klootzak en Bam een vuist in mijn gezicht. Ik excuseerde me nog van geen goede actie ed . Maar meneer was erg pis off. Stapte weer terug in vrachtwagen en reed weg.
Maarja kenteken genoteerd en naar politie gegaan . Kortom ik was een halve dag op politie buro . Aangifte gedaan. , Omdat tijdens de klap een stukje kies is afgebroken , Waardoor ik later bij de tantarts een nieuwe kroon moest.
Meneer kom kiezen een schade bedrag betalen tegen mij of een strafblad.
Hij koos het laaste .
Geen fijne beleving en OOK ik was natturlijk niet goed bezig maar je moet je handjes thuis laten . Hij werd als schuldige aangewezen.

dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Wow
Waarderingen: Ruud9N en SantanoS
Ook eens een klap gehad van iemand bij het stoplicht, was zo verbaasd dat ik geen kenteken heb genoteerd dus ook geen aangifte gedaan. Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat ik verkeerd heb gedaan om de beste man zo boos te krijgen...
 
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!