wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Ja, dit heb ik ook gehad met mijn Polo AW uit 2018. Ik heb de auto afgelopen voorjaar gekocht, opvallend was dat deze wat vochtig was van binnen. Bij aflevering zouden ze dit verholpen hebben, de garage gaf aan dat de paravan verstopt zat.
Na de zomer begon ik last te krijgen van beslagen ruiten en toen in de wasstraat het water vanaf de vooruit op het stuur drupte heb ik ze toch maar even gebeld. Ik mocht op hun kosten de ruit laten herplaatsen bij Autotaalglas. De monteur daar gaf aan dat bij dit type Polo een slechte lijmsoort gebruikt wordt, waardoor de ruit na een aantal jaar ‘los’ kan komen zitten. Ze hebben de ruit opnieuw geplaatst met nieuwe lijm, waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn.
 
Mijn polo had een paar maanden na ontvangst al een kalkspoor op de achterruit omdat er druppels water aan de binnenkant over de achterruit lopen. Heb er tot dusver nooit iets aan laten doen, en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Maar misschien leuk voor de administratie hier qua waterproblemen bij de AW :sweatsmile:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
En moet die lijm/kit dan ongeveer 24 uur uitharden of kan er net als bij Carglass weer direct mee gereden worden ? (wat volgens mij de stijfheid van de auto niet ten goede komt)
Ja, ik kon de auto gelijk weer meenemen. En toen begon het 3 maanden non-stop te regenen, waardoor ik uiteindelijk de auto weer droog heb gekregen met een elektrische luchtontvochtiger. ;) Nu even afwachten of het verholpen is.
 
Is dit geen fabrieksfout/garantie dingetje om te laten fixen op hun kosten?
Ja normaliter wel. Alleen ben ik hierachter gekomen net nadat ik mn auto al een kleine week kwijt was voor garantie onderhoud, en het was net voor de zomervakantie. Dus wilde het eigenlijk op een later moment regelen, maar dat is er dus bij in geschoten.
Nu heb ik alleen druppels op de achterruit bij echt takkenweer, dus het heeft niet zo'n prioriteit voor mij.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Vandaag een polo aw in de werkplaats met een zeiknatte vloerbekleding aan de passagiers- en bestuurderskant voorin. Aangezien het voorin zit eerst even de paravaan afwatering en de afwatering van de airco gecheckt, allebei helemaal in orde. Daarna het kachelhuis goed bekeken, niks te zien, maar het water kwam echt wel van een hoge plek.

Toen kwam er een geweldige truc uit de kast. De buitenste rand van de voorruit helemaal inspuiten met water met sop en vervolgens van binnenuit perslucht spuiten in de rand van het raam, en ja hoor, allemaal bellen bij de bovenste rand van het raam. Echt nooit gedacht, een ruit vanuit de fabriek op een 4 jaar oude auto hartstikke lek.IMG20240110151438.jpgIMG20240110151429.jpg
Update: het raam zit bovenaan zo los dat als je aan de binnenkant duwt met je hand, dan zie je het raam gewoon een paar millimeter omhoog komen met gemak
 
vrijdag een vaste verbinding met snelkoppeling op me accu gemonteerd voor men acculader/druppellader.
aangezien de klemmen van mijn nieuwe lader te groot zijn (groter dan men andere lader van zelfde merk) om goed op de accu te krijgen de vaste verbinding werd standaard bij men acculader geleverd, handig
 

Bijlagen

  • IMG_2371.jpeg
    IMG_2371.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 44
  • IMG_2373.jpeg
    IMG_2373.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 41
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Illiass en JelleR
Het was weer tijd
Rondje stoelen eruit, stofzuigen borstelen, boenen en zemen maar. Het leer is weer dof, de knopjes en roosters weer schoon en ik kan weer door de voorruit zien met zon in mn gezicht. Stick Out Tongue

Auto op de poetsbrug een stuk omhoog gedaan, kun je heerlijk stofzuigen en schoonmaken op normale hoogte zonder je rug te verpesten.


Snapchat-816853160.jpg
 
Ziet er geweldig uit! Heb je nog advies om de voorruit schoon te krijgen zonder strepen?
Die van mij mag ook weer een grondig schoongemaakt worden.
Ik haat dit altijd om te doen, ik heb nu eerst met schoon maak middel gedaan, natte doek, droge doek, drookdoek en daarna 'blue towels' gebruikt om het toch nog een keer schoon te vegen
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Het was weer tijd
Rondje stoelen eruit, stofzuigen borstelen, boenen en zemen maar. Het leer is weer dof, de knopjes en roosters weer schoon en ik kan weer door de voorruit zien met zon in mn gezicht. Stick Out Tongue

Auto op de poetsbrug een stuk omhoog gedaan, kun je heerlijk stofzuigen en schoonmaken op normale hoogte zonder je rug te verpesten.


Snapchat-816853160.jpg
Kun je dat bij mij ook eens doen? Ik wil ook graag helpen.
Ik wil mijn stoelen ook een keer goed schoongemaakt hebben, en het interieur ook natuurlijk... Heb er zelf de middelen en de ruimte er niet voor.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!