wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

vandaag de vreeselijke piep uitgezet van me gordel. (is dit apk afkeur btw?)
Ben blij dat dat piepje er bij nooit heeft opgezeten.

Kan nergens vinden dat het een APK afkeurpunt zou zijn.

Aan welke minimale APK keuringseisen moeten de autogordels in uw auto bij een APK keuring voldoen
Wat zijn de minimale uitrustingseisen met betrekking tot autogordels
  • Personenwagens die na 30 september 2000 op kenteken zijn gezet moeten op alle naar voren en naar achter gerichte zitplaatsen zijn voorzien met autogordels.
  • Personenwagens die na 31 december 1989 en voor 1 oktober 2000 op kenteken zijn gezet moeten op alle naar voren gerichte zichtplaatsen zijn voorzien van autogordels.
  • Personenwagens die na 1 januari 1971 en voor 1 januari 1990 op kenteken zijn gezet, moeten zijn voorzien van gordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
Wat zijn de APK eisen met betrekking tot de bevestiging en de staat van de autogordels
APK_gordel1.jpg


De gordels moeten deugdelijk bevestigd zijn en mogen geen beschadigingen hebben. Wanneer er zioh doorgeroeste / verzwakte delen bevinden bij de gordelbevestigingspunten dient dit door een erkend APK keurmeester gecontroleerd te worden.
  • Een gordel mag niet verlengd, gerepareerd of ingekort zijn
  • Een pluizige gordel is geen reden tot APK afkeur
  • Scheuren of happen uit de gordel of duidelijk doorgesleten strengen is APK afkeuring
Wat zijn de APK eisen met betrekking tot het rolmechanisme / blokkeermechanisme en sluitingen
De autogordels moeten allemaal een correct werkende blokkering en sluiting hebben. Het gordel oprol mechanisme test men door plaats te nemen en de gordel om te doen. De gordel moet dan op het lichaam aanliggen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Wat was de aanleiding voor de reiniging? Als ik t zo lees zijn t verschijnselen die ook op een matige ontsteking lijken. Zoals het slecht stationair lopen bijv. Ben benieuwd wat de resultaten zijn bij jou!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Wat was de aanleiding voor de reiniging? Als ik t zo lees zijn t verschijnselen die ook op een matige ontsteking lijken. Zoals het slecht stationair lopen bijv. Ben benieuwd wat de resultaten zijn bij jou!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen problemen o.i.d. als aanleiding, maar gewoon preventief, bij direct ingespoten motoren wordt het aangeraden om het inlaattraject vaker te reinigen omdat hier sneller aanslag in komt. Heb het uitgebreide pakket genomen omdat dan alles meegenomen wordt, wel zo prettig.

Meteen bougiekabels en brandstoffilter laten vervangen, koude motor sloeg cilinder 3 heel af en toe over, op de kabel zie je grijze plek waar deze naar de motor zelf toe vonkte.

Brandstoffilter wordt blijkbaar (wist ik niet) niet vervangen door VW bij onderhoud e.d. omdat 'het niet nodig is'. Mijne stamde dus uit begin 2012.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Dader bekend gelukkig, ook al is de auto all risk.
De mevrouw heeft hier in de omgeving aangebeld van wie de auto was, dus snel naar huis gegaan.
Ze was er ook echt ziek van, maar ik zei al kan gebeuren maar wel zuur.
Mocht de persoon zijn weggereden hadden ze duidelijk op beeld gestaanBig Grin
Het was best een harde klap nadat ik het heb teruggekeken en 2 x zelfs.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Uiteraard netjes een briefje erbij met gegevens??

Zuur dit zeg...
Dat gebeurd tegenwoordig nauwelijks nog helaas, heb het zelf paar keer meegemaakt...

Een ander onderwerp, heeft iemand ook last ervan dat de achterdeuren vaak niet van binnen te openen is? Child-lock is niet aan, auto heeft anti-jack mode op actief(deuren gaan vanzelf opslot bij snelheden boven 20kmh/h en gaat openen bij openen van deuren van binnenuit)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Dat gebeurd tegenwoordig nauwelijks nog helaas, heb het zelf paar keer meegemaakt...

Een ander onderwerp, heeft iemand ook last ervan dat de achterdeuren vaak niet van binnen te openen is? Child-lock is niet aan, auto heeft anti-jack mode op actief(deuren gaan vanzelf opslot bij snelheden boven 20kmh/h en gaat openen bij openen van deuren van binnenuit)
Volgens mij heet dat safelock ? Schijnt tegenwoordig verboden te zijn. Maar kan er goed naast zitten haha
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!