wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

http://www.carclean.nl/product/Nanolex/Ultra_Glass_Sealant_Kit_Deluxe_102570

Niet goedkoop maar je hebt maar 3a4 druppels nodig voor een voorruit. Je hebt de ultra en urban. De ultra heeft een langere standtijd maar de urban is dan weer ideaal voor iemand die geen/amper snelweg doet. De regen 'loopt' pp een lagere snelheid al weg.

Ik heb de ultra en meteen op lage snelheid heb je ook al perfect zicht zondr zelf maar je ruitenwisser te moetrn opzetten.

Soft99 Glaco is ook ideaal! Kitje kost ~ €35,- en met goed onderhoud (Normale wasbeurten met pH neutrale shampoo's etc) bijna een jaar standtijd!
Met een kitje kan je 2x een Polo doen. Bij 50km/h vliegen de grote druppels er al af, bij 80km/h zelfs de kleine! Snelweg : Nog nooit ruitenwissers gebruikt!!!Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey en IbifaHo
RainX maakt de ruit vettig, en ook als je je ruitenwisser gebruikt heb je een witte waas over je ruit. Is ook al een product uit de tijd dat de dieren nog praatten. De nanolex (of ander alternatief zoals bvb die dat Davina geeft) is op basis van 'nanomoleculen' die gaan de poriën van je ruit vullen met een hydrofobe stof. De standtijd ivm RainX is 10x zo goed, water loopt er 10x zo goed als af en geen waas over je ruit bij ruitenwissen. Persoonlijk vind ik de RainX ook echt moeilijk verwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davina en Ruiter91
Zou bijna denken dat ie het zelf verkoopt zo goed legt ie het uit!
Haha nee toch niet ben geen verkoper, ik mag enkel auto's aan de klanten leveren en uitleggen maar verkopen doe ik niet. Big Grin ben gewoon tevreden gebruiker van de Nanolex [emoji14] ik heb altijd 'schrik' als ik met andere auto's moet rijden die geen ruit coating hebben. Eens je het gewoon bent..
 
Ledjes geplaatst, moet alleen nog het draad zien te vinden die het signaal geeft bij ontgrendelen dat de binnenverlichting inschakeld? Iemand enig idee? Zijn er nog schema's te krijgen dan red ik me wel:mrgreen:
Zie simpel aansluitschema'tje hieronder:cool:
https://www.dropbox.com/s/458npzih8qzd1bo/AansluitingLEDS.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/8dpcszycv9j4c18/20151103_174816-2.jpg?dl=0

bij de verlichting in de hemel zitten 3 pinnetjes in de stekker om hem aan te sluiten. +12V, gewone massa en geschakelde massa. de geschakelde massa gaat alleen 'open' als de deur open is.
ik zou hem zo aansluiten:
accu (of iedere 12V stroom bron die altijd 'live' is) -> zekering -> lampje -> verlichting: geschakelde massa pin
 
bij de verlichting in de hemel zitten 3 pinnetjes in de stekker om hem aan te sluiten. +12V, gewone massa en geschakelde massa. de geschakelde massa gaat alleen 'open' als de deur open is.
ik zou hem zo aansluiten:
accu (of iedere 12V stroom bron die altijd 'live' is) -> zekering -> lampje -> verlichting: geschakelde massa pin

Bedankt daar dacht ik ook al aan, zal er eens aan gaan meten of dit de draad is wat ik graag wil.
Ik heb "officieel" ook de kabels niet naar de accu, maar onder de zekeringskast weg. (Toevallig voor de tijd even foto van gemaakt, de pijlen geven aan waar het bijop zit).
Het liefst blijf ik in de buurt van de zekeringkast, hopelijk heeft die geschakelde massa een mooie draadkleur :)

https://www.dropbox.com/s/gednezu59icnzej/20151103_162048.jpg?dl=0
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
RainX maakt de ruit vettig, en ook als je je ruitenwisser gebruikt heb je een witte waas over je ruit. Is ook al een product uit de tijd dat de dieren nog praatten. De nanolex (of ander alternatief zoals bvb die dat Davina geeft) is op basis van 'nanomoleculen' die gaan de poriën van je ruit vullen met een hydrofobe stof. De standtijd ivm RainX is 10x zo goed, water loopt er 10x zo goed als af en geen waas over je ruit bij ruitenwissen. Persoonlijk vind ik de RainX ook echt moeilijk verwerken.

Ik ben eigenlijk best tevreden over rainx. Ben dus wel heel benieuwd naar nanolex.
Voor het aanbrengen van de rainx maak ik de ruit wel tot in het overdrevene schoon, en goed ontvet.
 
Bedankt daar dacht ik ook al aan, zal er eens aan gaan meten of dit de draad is wat ik graag wil.
Ik heb "officieel" ook de kabels niet naar de accu, maar onder de zekeringskast weg. (Toevallig voor de tijd even foto van gemaakt, de pijlen geven aan waar het bijop zit).
Het liefst blijf ik in de buurt van de zekeringkast, hopelijk heeft die geschakelde massa een mooie draadkleur :)

https://www.dropbox.com/s/gednezu59icnzej/20151103_162048.jpg?dl=0


Gevonden! Werkt super!
Aangepast schema hoe ik het heb opgelost hieronder :mrgreen:

https://www.dropbox.com/s/458npzih8qzd1bo/AansluitingLEDS.jpg?dl=0
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Heb ze vanuit de onderkant van de zekering kast mee kunnen pakken.
Roodgeel = voeding
Bruin = vaste massa
Bruinzwart = geschakelde massa.
Zelf heb ik rood met zwart bekabeling gebruikt. Ben nog van plan om deze in te tapen ivm de diode.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ik wou graag de leds handmatig ook in kunnen schakelen, enigste probleem wat dat met zich mee brengt is dat de plafondverlichting dan ook aan gaat.
Als je onder 1A blijft kan het trucje ook met een 1N4007 (Diode). Die wat ik heb gebruikt hadden wij toevallig op school.
Ben benieuwd naar de foto's dan. Met goede afwerking 2 uurtjes werk!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Woefer
Omdat er aan 1 kant een lamp kapot was gegaan heb ik vandaag zowel het dimlicht als het groot licht vervangen door Piaa xtreme whites.....
Had eerst alleen dimlicht met deze lampen en dat beviel zo goed dat ik nu voor alles ben gegaan...
letterlijk licht in de duisternis..
Viel me alleen op dat deze lampen sets lastig in auto materialen zaken te verkrijgen zijn.. dus maar via i-net besteld...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i High Line 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!