wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

De krasstraat :mrgreen: Goed gevonden!!! Maar is dat niet een beetje verleden tijd? ik heb eens gelezen dat je tegenwoordig beter door de wasstraat kan rijden, dan het zelf te doen; minder kans dat je de blubber lekker in de lak krast met je spons... en die ouwe harde borstels hebben bijna overal wel plaatsgemaakt voor die heerlijk zachte lappen. Of hebben jullie speciale wasrituelen? Die wil ik wel weten dan!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
De krasstraat :mrgreen: Goed gevonden!!! Maar is dat niet een beetje verleden tijd? ik heb eens gelezen dat je tegenwoordig beter door de wasstraat kan rijden, dan het zelf te doen; minder kans dat je de blubber lekker in de lak krast met je spons... en die ouwe harde borstels hebben bijna overal wel plaatsgemaakt voor die heerlijk zachte lappen. Of hebben jullie speciale wasrituelen? Die wil ik wel weten dan!
Daar is al een topic over:
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: jolo
De krasstraat :mrgreen: Goed gevonden!!! Maar is dat niet een beetje verleden tijd? ik heb eens gelezen dat je tegenwoordig beter door de wasstraat kan rijden, dan het zelf te doen; minder kans dat je de blubber lekker in de lak krast met je spons... en die ouwe harde borstels hebben bijna overal wel plaatsgemaakt voor die heerlijk zachte lappen. Of hebben jullie speciale wasrituelen? Die wil ik wel weten dan!

Ik was m gewoon zelf, dan weet ik zelf wat ik doe. Is ook goedkoper. Paar euro (oké, exclusief de spons, auto shampoo etc. maar daar doe je langere tijd mee). En vind het leuk om het zelf te doen als bezigheid. Nog geen swirls ofzo kunnen ontdekken. Maar ja, soms zit er ineens een takje ofzo in je spons, en ja dat zou voor krassen kunnen zorgen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Welke klei gebruik jij en is dit moeilijk om te doen? Ik las ooit dat je met kleien ook krassen kunt veroorzaken of swirls. Collinate super spul!!
Met kleien krijg je idd micromarring aka krassen. Is maar net hoe "autistisch" je bent, of dat die recent is gepoetst... Als de auto al jaren niet gepoetst is, zal het niet meer schade doen dan die huidig is..
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Welke klei gebruik jij en is dit moeilijk om te doen? Ik las ooit dat je met kleien ook krassen kunt veroorzaken of swirls. Collinate super spul!!
De vorige keer heb ik het gedaan met klei van Meguiars maar nu, als test, met een kleihandschoen (deze is van Ali, de blauwe)
Werkt echt heerlijk en ontzettend makkelijk.

Zorg altijd voor genoeg glijmiddel, zoals bijv spray & wipe van Poorboys of een goede emmer autoshampoo.

 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Losse spanrol besteld die aan de multi riem moet want het oude maakt herrie bij het draaien ervan. Nieuwe remtrommels ook want oude is verroest. Nieuwe ruitewissers voorraam. En nieuwe merk n75 druksensor want die er nu inzit maakt na 3/4 jaar geen goede indruk merk ik.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
De vorige keer heb ik het gedaan met klei van Meguiars maar nu, als test, met een kleihandschoen (deze is van Ali, de blauwe)
Werkt echt heerlijk en ontzettend makkelijk.

Zorg altijd voor genoeg glijmiddel, zoals bijv spray & wipe van Poorboys of een goede emmer autoshampoo.

Thanks maar ik heb al wax er op gedaan om nu te kleien heeft dan denk ik geen zin toch? Dan haal ik de was er weer af neem ik aan?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!