wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Wat ik vandaag gedaan heb met me polo... nou ja gisteren dan...

Ik heb mijn dynamo van binnen schoon gemaakt want ik kreeg een rode accu te zien branden op het dashboard (tijdens het rijden).... dat betekend dat de accu niet geladen word...
Maar ik heb het meeste zitten klooien met de multi riem. Om daar de spanning vanaf te halen bij de spanveer...

ik heb de spanveer kunnen ontspannen door aan de zijkant op de moer te draaien, er zit een klein gaatje in waar je een boortje in kan stoppen en dat boortje gaat door nog een gaatje in de motor waardoor de veer ontspannen blijft... zodat je je werk kan doen.

Zoals je ziet is het koper op de rotor helemaal zwart deze heb ik weer schoon gemaakt tot dat het blinkte.

En natuurlijk ook de koolborstels schoon gemaakt.... maar zoals je ziet zijn de sleep contacten erg ingesleten, dus de dynamo is naderhand echt aan vervanging toe, maar nu krijg ik in ieder geval niet meer de melding dat je accu niet meer wordt geladen (een rode accu symbool op het dashboard tijdens het rijden) dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing... binnen kort bestel ik een nieuwe dynamo.IMG-20190613-WA0004.jpgIMG-20190613-WA0006.jpgIMG-20190613-WA0007.jpgIMG-20190613-WA0008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Afgelopen week de bochtverlichting (mistlampen) aan laten zetten in de computer, ook de stuurbekrachtiging heb ik wat zwaarder laten zetten (ben BMW gewend) :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
nu ik 2 interieurfilters heb (1 carbon onder paravan en 1 super kekke wow magic partikel, pollen, bacterie, fijnstof filter) heb ik geen last van hooikoorts in de auto, en dus als het ware een safe zone, zeer aan te raden

mvg
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Wagen maar weer eens door de wasstraat gehaald. Reed de laatste tijd met een bruine papieren zak over mijn hoofd, zo schaamde ik mij. Maar eerder was geen optie vanwege die klote boom en de rotzooi die er vanaf kwam.

Nu zijn gelijk mijn velgen weer schoon want schijnbaar is het hier sinds kort doodnormaal om je hond tegen een auto aan te laten pissen. En als je het gore lef hebt om er iets van te zeggen dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden. :mad:
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
laatst mijn hemeltje vervangen voor een exemplaar met verlichting boven de achterbank en makeuplights.
Nu moest hiervoor nog een kabelboom gefabriekt worden. dit heb ik de afgelopen week gedaan, wacht alleen nog op de stekkertjes voor de zonneschermen:
29009290102901129012
Deze "toevoeging" is plug and play op de originele kabelboom
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi, kawazxr en Pjedro
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!