wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Vandaag de winterset op gehaald bij @Johan ! Mooi setje staal 15 inch op bridgestone blizzak! Binnenkort maar eens er op meubelen en dan kijken of de trilling volledig weg is (hopelijk).. 3 leuke nieuwe aanpassingen zitten er aan te komen :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
57a4790cdd0551be6f1fe50447515a97.jpg

Dit was de mijne. 1.4 met 4 carburateurs. 7500 toeren schreeuwend rondscheuren. Leuke wagentjes de golf 1.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari en HoMi
Van welk bouwjaar is deze ?

Mijn Golf GTI komt uit 1981, dat is een bijzonder jaar. Ik heb de carrosserie met brede achterlichten maar wel het oer GTI 1.6 EG motorblok.
Deze is dan wel weer gekoppeld aan een 5 bak (oer GTI heeft 4 versnellingen).
Deze samenstelling is slechts 1 modeljaar gemaakt.
Dat maakt het zoeken naar onderdelen overigens niet makkelijk, sommige zaken zijn van de oer Golf 1 type 1 en sommige van het gefacelifte model.

Mijn Polo heeft een kenteken dat start met 81 en in de 3 letters die volgen zitten mijn initialen...
Toen ik bij de levering het doek eraf trok dacht ik die doe ik nooit meer weg, of ben ik nu te sentimenteel;)
 
Een golf 1 met 1.4 motor? Dat is zeker niet origineel. Zover ik weet is het 1.4 blok pas leverbaar vanaf de Golf 3.
Volgens het kenteken zou het een 1.1 moeten zijn. Wat heb eraan versleuteld?

Ja klopt. Gekocht als 1.1. ik heb er een polo gt ingezet met 75pk, met 4 carburateurs van een cbr600, scherpere nokkenas en groep n RvS uitlaat. Reed echt al heel leuk. Zeker omdat het blokje relatief licht is tov een GTI blokje.
Daarna heb ik een 1.4 met volledig bewerkte kop, scherpe nokkenas en ook 4 carbs met een hoge compressie er in gebouwd in combinatie met een 5 bak i.p.v. de originele 4 bak. Toch wat prettiger op de snelweg.
Op de rollerbank afgesteld op 90pk op de wielen. Klinkt niet veel maar ging keihard, 110 in zn 2 geloof ik bijna. [emoji41]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: soundmachine
Ja klopt. Gekocht als 1.1. ik heb er een polo gt ingezet met 75pk, met 4 carburateurs van een cbr600, scherpere nokkenas en groep n RvS uitlaat. Reed echt al heel leuk. Zeker omdat het blokje relatief licht is tov een GTI blokje.
Daarna heb ik een 1.4 met volledig bewerkte kop, scherpe nokkenas en ook 4 carbs met een hoge compressie er in gebouwd in combinatie met een 5 bak i.p.v. de originele 4 bak. Toch wat prettiger op de snelweg.
Op de rollerbank afgesteld op 90pk op de wielen. Klinkt niet veel maar ging keihard, 110 in zn 2 geloof ik bijna. [emoji41]

Echt! 110 in z'n 2.... Ik las in een verslag van de Golf 1 GTI dat je 100 in z'n 2 moet kunnen halen.
Dus ik denk, dat moet me ook lukken, maar helaas de toerenbegrenzer erin, wat blijkt, het verhaal klopt alleen wel met een 4 bak:mad:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!