wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Een afspraak gemaakt voor een gratis Wegenwacht Sterservice check-up bij de Kwik-fit. (de laatste want de ANWB stopt met de Sterservice)
Vandaag heen geweest.
Opmerkingen:
  • Zomerbanden achter nog maar 2.0mm. profiel. (voorste gaan volgend jaar naar achteren en voorop komen 2 nieuwe)
  • Remschijven voor dun. (maar niet afkeurenswaardig dus blijf er mee doorrijden)
Verder alleen maar vinkjes. :)
Geluid waarvan ik dacht dat het de wiellagers was, kwam waarschijnlijk van de achterbanden af. Heb het de laatste tijd ook niet meer gehoord.

Daarna heb ik hem verwend met een tank vol echte Belgische chocolade benzine. :cool:
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
De GTI heeft rode accenten overal
De BlueGT heeft blauw (fout! grijs)
De WRC heeft blauwe accenten
En de R-Line heeft her en der een grijs accentje.

Menig pololiefhebber stopt z'n auto subtiel vol met een rood accentje, ik ben aan het pretenderen een R-Line te hebben (van Rosa line, niet van racing. racing in een bluemotion.. grapjas)

Grijs accentje (niet OEM uiteraard) toegevoegd aan het handvat van de dubbele laadvloer:

JC6Qp9D.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: starsky en Marco71
Remschijven en blokken voor even vervangen. De schijven waren (voor de 3e keer!) krom nadat ze door de dealer vervangen waren. Of het aan de schijven ligt of mijn auto/rijstijl, ik weet het niet.

Vanavond in ieder geval iets anders geprobeerd dan TRW schijven. Binnenkort hopelijk resultaat :)

Heb fotos gemaakt maar geen zin om nu een how-to in elkaar te tikken Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: krisrock en starsky
Remschijven en blokken voor even vervangen. De schijven waren (voor de 3e keer!) krom nadat ze door de dealer vervangen waren. Of het aan de schijven ligt of mijn auto/rijstijl, ik weet het niet.

Vanavond in ieder geval iets anders geprobeerd dan TRW schijven. Binnenkort hopelijk resultaat :)

Heb fotos gemaakt maar geen zin om nu een how-to in elkaar te tikken Stick Out Tongue

Hou je je voet op de rem bij 't stoplicht? Dan kan het zijn dat je schijf niet mooi gelijkmatig afkoelt en dus krom trekt (zo is mij ooit verteld).
 
Hoe zit het dan met een automaat?
Zal 't zelfde probleem hebben lijkt me, waarschijnlijk zelfs eerder. Ligt er lijkt me wel aan hoe je remt. Als je veel echt met de voet remt ipv op de motor zal je schijf warmer worden en 't effect dus groter zijn. Maar zoals gezegd, het is mij ook maar verteld dat het zo zou kunnen zijn, ik zou m'n hand er ook niet voor in 't vuur durven steken dat het daar aan ligt of kan liggen...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!