WANHOPIG. Wie heeft dit gehad of heeft er verstand van

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb meningen/adviezen nodig. afgelopen weekend ben ik er achter gekomen dat turbo eind verhaal is. naar het vinden van een schoep in het Intercooler traject. ik wou eerst gaan kijken voor een AXR turbo Gewoon weer.

Maar...... nu komt die (waarschijnlijk haal ik meer gedoe aan Magoed).

Ik heb besloten om op zoek te gaan naar een ASZ of een ARL turbo en misschien ook verstuivers van een ASZ of ARL
Wat ik weet(denk te weten LoL) zijn de verstuivers van de ASZ en ARL nagenoeg het zelfde. Maar de turbo’s wel totaal verschillend van elkaar

En ik heb de originele ECU nog liggen die standaard 101pk heeft
Daar is alleen de startblokkering(Hotfix) uit geschreven
Dus daar moet even het een en ander aan gebeuren zoals egr en smoorklep plus koeler wegschrijven
En wil ik wel graag popcornlimiter erop. Dat heb ik met de gechipte ECU die momenteel nog ingeplugd zit in de auto

En mijn vraag is eigelijk. Met standaard 101pk ECU. Kan ik daar zonder te chippen een andere turbo mee laten draaien en eventueel andere verstuivers

Alvast vriendelijk bedankt
 
Volkswagen  Polo 9n 1.9 TDI 2004 5drs(Verkocht) / Golf 5 1.6 FSI 2005 5DRS / Polo 9n 1.4 16v 2002 5drs  1.9 TDI 157PK 343NM EGR-DELETE KAT-DELETE IMMO-OFF / 1.6 FSI 115PK 155NM 
ik heb meningen/adviezen nodig. afgelopen weekend ben ik er achter gekomen dat turbo eind verhaal is. naar het vinden van een schoep in het Intercooler traject. ik wou eerst gaan kijken voor een AXR turbo Gewoon weer.

Maar...... nu komt die (waarschijnlijk haal ik meer gedoe aan Magoed).

Ik heb besloten om op zoek te gaan naar een ASZ of een ARL turbo en misschien ook verstuivers van een ASZ of ARL
Wat ik weet(denk te weten LoL) zijn de verstuivers van de ASZ en ARL nagenoeg het zelfde. Maar de turbo’s wel totaal verschillend van elkaar

En ik heb de originele ECU nog liggen die standaard 101pk heeft
Daar is alleen de startblokkering(Hotfix) uit geschreven
Dus daar moet even het een en ander aan gebeuren zoals egr en smoorklep plus koeler wegschrijven
En wil ik wel graag popcornlimiter erop. Dat heb ik met de gechipte ECU die momenteel nog ingeplugd zit in de auto

En mijn vraag is eigelijk. Met standaard 101pk ECU. Kan ik daar zonder te chippen een andere turbo mee laten draaien en eventueel andere verstuivers

Alvast vriendelijk bedankt
Ja zeker hij start gewoon en alles zal werken, alleen probeer hem wel gwn z.s.m. te chippen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Als je een beetje vermogen wilt hebben, moet je gewoon een ARL turbo pakken (of groter, denk FIN turbo ofzo Big Grin) en ARL verstuivers, of wederom groter (zoals Firad ofzo). Ik heb een AXR gehad met een 2260VK turbo en grote verstuivers, 275 PK. Dat rijd echt lekker! :mrgreen:
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
Als je een beetje vermogen wilt hebben, moet je gewoon een ARL turbo pakken (of groter, denk FIN turbo ofzo Big Grin) en ARL verstuivers, of wederom groter (zoals Firad ofzo). Ik heb een AXR gehad met een 2260VK turbo en grote verstuivers, 275 PK. Dat rijd echt lekker! :mrgreen:
Boh 275pk. Ja dat geloof ik gelijk
 
Volkswagen  Polo 9n 1.9 TDI 2004 5drs(Verkocht) / Golf 5 1.6 FSI 2005 5DRS / Polo 9n 1.4 16v 2002 5drs  1.9 TDI 157PK 343NM EGR-DELETE KAT-DELETE IMMO-OFF / 1.6 FSI 115PK 155NM 
goedenavond allemaal

Vandaag even wat connecties langs gebeld voor een andere turbo ARL en een AXR had die.
heb even lopen twijfelen maar heb toch weer een AXR gepakt.
in de loop van volgende week heb ik hem wel dus volgende week weer rijden. heb de turbo door iemand met kennis na laten kijken
de schoepen wat nog vast zaten kon hij met een tangetje loswippen. dus de turbo was gewoon op. en doordat die gechip/EgrDelete/KatDelete. had het niet veel meer nodig.
maar heeft ook geen schuld als je naar mijn Km stand kijkt
8-C9-BEBE3-C392-4-DD5-BC53-EF1912-E06-EE0.jpg


Maar heb wel ander nieuws. heb vandaag een donor auto gekocht
VW Polo 9N3 van 2006 voor de complete neusachterlichten,achterklep
E1-EDD072-DBE0-4607-A2-B7-9-D06-CD771380.jpg

5-F4-C4-AE3-7-D6-A-4-F06-8-CDF-8-B962541-A462.jpg

F1-D1-E77-B-5-D75-4084-AAB7-429409077-B56.jpg


de bedoeling was om alles op de 9N te zetten
 
Volkswagen  Polo 9n 1.9 TDI 2004 5drs(Verkocht) / Golf 5 1.6 FSI 2005 5DRS / Polo 9n 1.4 16v 2002 5drs  1.9 TDI 157PK 343NM EGR-DELETE KAT-DELETE IMMO-OFF / 1.6 FSI 115PK 155NM 
maar dit topic mag dus gesloten worden.
ik ga verder in een andere rubriek.
 
Volkswagen  Polo 9n 1.9 TDI 2004 5drs(Verkocht) / Golf 5 1.6 FSI 2005 5DRS / Polo 9n 1.4 16v 2002 5drs  1.9 TDI 157PK 343NM EGR-DELETE KAT-DELETE IMMO-OFF / 1.6 FSI 115PK 155NM 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!