Wachten op Polo BlueGT

De bochten verlichting in de xenon koplampen is ook statisch als er niet een nieuw model is uitgekomen.
Het H7 lampje naast de lens is voor de bochtenverlichting ;)

Hmm op mijn werk rij ik vaak in auto's met "echte" meedraaiende koplampen en dat is toch wel erg fijn, maar om nu 400-500 euro extra te betalen voor een h7 lampje die aan/uit gaat is me net iets te gek Stick Out Tongue

Dacht trouwens dat het binnenste h7 lampje groot licht was, dacht dat xenon alleen dimlicht was.

@expor jij hebt m dus besteld met xenon en wil je achteraf mistlampen inbouwen?

Schijnt dat mistlampen in bouwen ook aardig duur was en dat je goedkoper uit was h7 + mistlicht naar xenon + mistlicht dan van xenon zonder mistlicht naar xenon met mistlicht.
 
Hmm op mijn werk rij ik vaak in auto's met "echte" meedraaiende koplampen en dat is toch wel erg fijn, maar om nu 400-500 euro extra te betalen voor een h7 lampje die aan/uit gaat is me net iets te gek Stick Out Tongue

Dacht trouwens dat het binnenste h7 lampje groot licht was, dacht dat xenon alleen dimlicht was.

Ghehe, 't is bi-xenon met bochtenverlichting (en natuurlijk knipperlicht en led drl/stadslicht) in 1 unit :mrgreen:
Qua bochtenverlichting, dat is heel misschien ook wel bij een/jouw blue gt aan te zetten als de BCM mee werkt ;)
Alleen gaat 't dan wel via de mistlampen Stick Out Tongue

Schijnt dat mistlampen in bouwen ook aardig duur was en dat je goedkoper uit was h7 + mistlicht naar xenon + mistlicht dan van xenon zonder mistlicht naar xenon met mistlicht.

Kan ook wel wat goedkoper, dan moet je alleen wel de BCM omzeilen en via een constructie de mistlampen aansluiten op een passende schakelaar ;)
Maargoed, echt goedkoop is het natuurlijk ook niet :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb hem inderdaad met Xenon besteld en afhankelijk van hoe duur een setje mistlampen is 2e hands zit ik daar wel aan te denken. Het is een lease auto dus wil er verder niet al te veel aan uit geven, maar vind het wel een stuk mooier. Of ik ze dan aansluit is een tweede, gewoon het feit dat ze er in zitten doet al veel Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Eindelijk lijkt er een einde aan het wachten te komen, dinsdagmiddag 12 maart komen ze mijn polo omruilen.
En krijg ik de BlueGT.:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Big Grin Veel plezier ermee! Ik hoop die van mij over een week of 3 in ontvangst te nemen, was meteen verkocht na de proefrit Big Grin
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
wij hebben een 1.2 tsi op dit moment,test rit van onze dealer mogen maken ( volle dag) en met dsg ,maar waren echt verkocht ,rijd echt top .
dus wij aan het onderhandellen nu op dit moment.

veel fun met de blue-GT.
 
Heb met de 1.2 TSI van een collega gereden voor ik een proefrit had met de BlueGT, maar dat scheelde wel degelijk in mijn ervaring! Ondanks dat een 1.2 voor een polo al lekker vlot was...
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
ligt er wel aan waar je voor kiest? Sportiviteit (BlueGT) of relaxter 1.2 TFSI.
Moet zeggen de GT rijd super vlot en is wat stugger door de maat velgen in combinatie met onderstel.
De 1.2 is natuurlijk zachter geveerd maar minder vlot en een andere auto aan de buitenkant.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
ligt er wel aan waar je voor kiest? Sportiviteit (BlueGT) of relaxter 1.2 TFSI.
Moet zeggen de GT rijd super vlot en is wat stugger door de maat velgen in combinatie met onderstel.
De 1.2 is natuurlijk zachter geveerd maar minder vlot en een andere auto aan de buitenkant.

TFSI is een benaming die Audi alleen gebruikt ;) Tevens kan je op de gewone Polo ook een sportonderstel krijgen en die is hetzelfde als die van de BlueGT.

Wat ik vooral merk, is het electrisch sperdifferentieel dat de BlueGT (en de GTI) hebben. Rotondes en krappe bochtjes knal je met zoveel gemak doorheen!
 
Ja klopt ik haal de benamingen van mijn Audi A4 1.8 TFSI Multitronic en de Polo BlueGT DSG van mijn werkgever door elkaar.

TFSI is een benaming die Audi alleen gebruikt ;) Tevens kan je op de gewone Polo ook een sportonderstel krijgen en die is hetzelfde als die van de BlueGT.

Wat ik vooral merk, is het electrisch sperdifferentieel dat de BlueGT (en de GTI) hebben. Rotondes en krappe bochtjes knal je met zoveel gemak doorheen!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
TFSI is een benaming die Audi alleen gebruikt ;) Tevens kan je op de gewone Polo ook een sportonderstel krijgen en die is hetzelfde als die van de BlueGT.

Wat ik vooral merk, is het electrisch sperdifferentieel dat de BlueGT (en de GTI) hebben. Rotondes en krappe bochtjes knal je met zoveel gemak doorheen!

Ik vraag me af of het electrische sper differentieel nog werkt als je de ESP uitschakelt met de knop boven de radio.
Ik hoor hier en daar dat met deze knop het ESP nog niet helemaal word uitgeschakeld, maar zou de sper dan nog werken?
Weet jij dat toevallig?
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik vraag me af of het electrische sper differentieel nog werkt als je de ESP uitschakelt met de knop boven de radio.
Ik hoor hier en daar dat met deze knop het ESP nog niet helemaal word uitgeschakeld, maar zou de sper dan nog werken?
Weet jij dat toevallig?

Geen idee ik doe ESP nooit uit, maar ik denk dat het sper dan nog wel werkt. Een Polo heeft geen launch control of achterwiel aandrijving dus ESP uitzetten is overbodig :)
 
Geen idee ik doe ESP nooit uit, maar ik denk dat het sper dan nog wel werkt. Een Polo heeft geen launch control of achterwiel aandrijving dus ESP uitzetten is overbodig :)

Zodra het nat is op de weg vind ik ESP echt tergend, iig op mn huidige Fiesta.
Dat is zo bout, dan kom je gewoon niet normaal weg zonder dat continue die ESP je hele vermogen weghaalt en je auto als een soort logge kartonne doos voortrolt terwijl je als een malle probeert die esp weer rustig te krijgen,

Bij mij zal standaard de ESP uitstaan op de Polo.
Dit zodat deze niet mn vermogen weghaalt als hij denkt dat 1 wiel begint te spinnen,
Ik wil echter wel dat de electronische sper netjes de power over 2 wielen heengooit, zonder dat dat klote esp loopt te kutten.

*sorry :) ik haat ESP vanuit de grond van mn hart sinds ik mn Fiesta heb.
En ABS mag van mij ook weg. Op die Fiesta is dat zo kut, dan rem je gewoon mak an, krijg je per ongeluk 1 band over een putdeksel, dus er is echt niks aan de hand.
Gelijk bam ABS aan en geen van je remmen doet meer wat.
Afgelopen jaar zowat 2 keer een andere auto door geramt.

wat mij betreft, ophokken met al die electronica Stick Out Tongue Ik regel het allemaal zelf wel.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Geen problemen in de regen/sneeuw gehad met zomerbanden en ESP, je vergelijkt nu wel een Ford met een VW he ;) ABS is wat voor te zeggen maar als je gewoon normaal rijd zijn alle veiligheidssystemen in het huidige verkeer wel handig.

Dat ABS was bij mij dus juist bij normaal rijgedraag, echt tergend gewoon.
Heb wel een methode om de ESP te foppen en er doorheen te trappen, maarja.
ben er nog steeds niet zo fan van.
We gaan het zien bij de Polo.

Ik rij het liefst in mn 323F BG zonder stuurbekrachtiging, zonder ABS, zonder ESP.
Dat is voor mij het fijnste rijden Stick Out Tongue
Alles is race, alles is direct alles geeft feedback en als het misgaat ligt het aan jezelf, en niet aan een verkeerd functionerend ABS of ESP.

Heb er tot noch toe gewoon een rotervaring mee.

Op me MX3 zit ook ABS, ze bestaan niet zonder, en dat vind ik best wel jammer.
Maar goed, op die auto heb ik me nog niet ge-ergerd aan de ABS.
Hopen dat het op de Polo ook te doen is.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!