Waarschuwingslampje oorzaak?

Sinds een week heb ik dit lampje 75% van de tijd in de auto continu branden vanaf het starten van de auto:
lampjes.jpg

En ja, 75% omdat hij ook soms gewoon niet brandt bij het starten van de auto en ook de hele rit niet meer gaat branden.
Het gaat dus om een fout in de buitenverlichting.

Ik ben er al achter gekomen dat mijn rechter achterlamp vaak niet brandt na het starten van de auto. Wanneer ik er dan een tikje tegen geef, gaat hij weer aan. Echter blijft het waarschuwingslampje toch branden. Ik heb de rest van mijn lampen gecheckt en alles lijkt gewoon te werken, behalve dus rechtsachter.
Ik denk dat dit misschien een los contact is, maar ik kwam niet verder dan in het kofferbak dat lapje stof opzij te schuiven en de connector nog eens goed aan te duwen. Dit heeft niets geholpen. Ik vind het vreemd dat het waarschuwingslampje toch blijft branden wanneer de achterlamp (door een tikje te geven bijvoorbeeld) gewoon aan is..

De achterlamp is naar mijn idee dan nog niet kapot, of is het toch aan te raden deze te vervangen? Ik weet niet hoeveel lampen er in zo een achterlamp zitten, maar het gaat dus om het 'bolletje' en 'de boog' (om het zo maar te noemen) in de unit. Dus standaard verlichting achter.
 
Dit heb ik ook gehad en precies ook met rechter achterlicht.
Ik heb er een nieuwe lampje ingedaan en daarmee is het opgelost. Blijkbaar maakt het lampje toch geen goed contact. Een lampje kost niks (4/5 euro max.) en kun je makkelijk zelf vervangen.

Je haalt het lapje stof in je koffersbak opzij en draait de imbus los wat in de achterlicht zit gedraaid. Het losdraaien is wat prutswerk omdat de ruimte klein is, maar is wel te doen. (Zelfs met mijn grote handen).
Als de imbus los is (niet laten vallen) kun je het achterlicht er zo afhalen. Vervolgens klik je de binnenkant hiervan los, dit spreekt voor zich. Monteren in omgekeerde volgorde.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!