Waarde velg+band, 17 inch?

Ik ben een set velgen met zo goed als nieuwe banden tegengekomen. Heb er zelf niet veel verstand van dus heb een paar vragen.
Banden zijn van het merk Goodride 205/40/17 84W M+S.
Velgen zien er redelijk goed uit, paar lichte beschadigingen. Iemand die de naam van de velgen weet?

Is er een kenner die mij kan vertellen wat de waarde is hiervan? Dus de hele set, 4 velgen met banden. En is er een manier hoe ik kan zien of testen of ze recht zijn?

TLVx2MA.jpg


RthkQzZ.jpg
 
Als de foto die je laat zien de set is die je op het oog hebt zou ik ze goed bekijken of ze recht zijn,
Er zit op de velg op de foto erg veel plaklood op.
gigantisch blok rechts boven,
hele sliert links onder.
Zal of in de band of in de velg dus pittig onbelans hebben gezeten.
Als ze gewoon recht zijn en schade vrij zijn exors vrij kostbaar.
Dan mag je er wel wat voor overhebben.

Je kan enigszins kijken of een velg recht is aan de randen.
Stuk laten rollen op straat vlak asfalt, als ze stuiteren zijn ze waarschijnlijk krom.
Wil je het zeker weten zullen ze nagekeken moeten op een banden balanceer apparaat. (lokale bandenboer of garage.)

Eigenlijk net of je de verkoper wel of niet vertrouwd.

En je moet geen hekel hebben aan schoonmaken,
of tegen vieze velgen kunnen.
Je kan maar slecht tussen de smalle spaken van exors komen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik ben niet vies van schoonmaken, dat komt wel goed. Ik zie dat plaklood nu ook op de foto, goed dat jij het ziet voor ik de velgen ga bekijken!
Stel ze zijn niet recht, wat zou ik er aan kunnen doen, zijn ze dan nog te redden of? Kosten ervan?

De velgen worden sowieso geschuurd en gespoten, dus lichte schade is niet heel erg, maar dat ga ik de verkoper niet vertellen :)
 
Als je ze toch opnieuw opmaakt hoef je je geen zorgen te maken.
Originele velgen kunnen heel veel hebben.
En als ze iets krom zijn is dat wel te richten. (En dan bedoel ik een paar millimeter)
Heeft mijn bandenboer ook gedaan nadat ik van de weg af was gegleden een stoeprand op in de sneeuw.
Dus als de prijs goed is, kopen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!