Waar tank jij?

Halloww,

Regelmatig tank ik bij de Esso Express bij ons. Nu heb ik een aantal keren gemerkt dat wanneer ik evenveel tank bij de Shell iets verderop, dat de brandstof langer mee gaat gezien ik evenveel rijd? Hierbij tank ik Diesel :tonguewink: ongv € 1,24 per liter.
Waar tanken jullie je brandstof en eventuele opmerkingen erover?
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Goede ervaringen met Tamoil. Geen vermindering in actieradius. Als ik daarna naar de shell ga dan gaat er ineens 5 - 10 liter meer in en dan wijkt het gemiddelde erg af van de BC (bij Tamoil niet).
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Tank altijd bij de Shell in het dorp. Kom er altijd langs als ik naar de snelweg rij.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
De WRC lust graag esso, v-power en competition :)

Shell v-power in Nederland heeft minimum RON95 rating (maar is dus effectief een RON97). In Belgie heeft v-power minimum rating RON98 en dus ook effectief RON98. Hier tank je meestal dus gewoon 95 of 98 (als ze deze hebben) volgens de norm. Gulf challenger heb ik gelezen dat ie niet zo lekker presteert. De firezone competition zonder ethanol en aral 102 zijn zeker de betere goedjes.

Voor diesel maakt het weinig uit, maar ga liefst toch bij een proper tankstation. Als je geen sticker met de norm EN590 op de pomp ziet, weet je ook al genoeg. Het verschil in verbruik zit meestal wel in je rechtervoet, daarnaast zijn er wel een pak meer variabelen waar je naar moet kijken. Zoals bandenspanning, bandenmaat, omgevingstemperatuur, enz.
 
Mijn voorkeur is de Duitse Aral 102 (ivm JD tuning) maar aangezien ik daar lang niet altijd in de buurt ben om te tanken tank ik ook gewoon in NL. Waar ik dan ook tank, in verbruik merk ik geen echte verschillen dus of het nu Tinq, Shell, Esso, Firezone, BP, Avia of wat dan ook is. Als ik op m'n route ergens goedkoper kan tanken dan laat ik het niet na, maar ga er ook niet voor omrijden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!