Waar op te letten bij aanschaf blue gt

In de BlueGT van mij, 2013, zit het CPTA-blok.
Dit blok schijnt echt bomproof te zijn en er heeft nog, naar mijn weten, niemand problemen mee gehad.

Hier kwam ik na aankoop pas achter maar ben wel blij dat het niet het beruchte blok vd GTI is.

Van welk bouwjaar wil jij een BlueGT aanschaffen?
dit geldt voor alle polo 6r bluegt dsg auto's?
 
Volkswagen  polo  1.2 16V 75pk 
Ik was zelf laatst namelijk bij een Volkswagen occasion dealer en de meneer zei tegen mij dat alle 1.4 turbo blokken van de 6de generatie niet de meest betrouwbare blokken waren, vandaar dus mijn vraagstelling
 
Volkswagen  polo  1.2 16V 75pk 
Dan weet die meneer er niet heel veel van (is overigens wel vaker zo bij VW dealers naar mijn ervaring).
De 1.4 gti blokken zijn over het algemeen niet de sterkste blokken inderdaad.
De 1.4 van de Blue GT is aangepast, bijv geen ketting meer, alleen een turbo ipv turbo en supercharger, olieprobleem opgelost etc etc.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  • Leuk
Waarderingen: koendewit99
Ik was zelf laatst namelijk bij een Volkswagen occasion dealer en de meneer zei tegen mij dat alle 1.4 turbo blokken van de 6de generatie niet de meest betrouwbare blokken waren, vandaar dus mijn vraagstelling

Ik heb hier onderzoek naar gedaan in de periode dat ik ook een 6e generatie wilde kopen.
Ongeblazen (non-turbo) blokjes zijn oké. 1.4 GTI blok is niet het beste blok als je geen aandelen hebt bij een of andere oliemaatschappij. Alles met TSI of DSG vermijden.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: koendewit99
Ik heb hier onderzoek naar gedaan in de periode dat ik ook een 6e generatie wilde kopen.
Ongeblazen (non-turbo) blokjes zijn oké. 1.4 GTI blok is niet het beste blok als je geen aandelen hebt bij een of andere oliemaatschappij. Alles met TSI of DSG vermijden.

De 1.4 turbo-compressor dus de gene die in een GTI ligt zijn niet de beste, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn.

De 1.4 met alleen een turbo, zijn heel anders.
De mensen die een blue gt rijden hier op een forum zijn zover ik kan herinneren probleem loos.
 
  • Leuk
Waarderingen: koendewit99 en Nielss90
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!