VW Servicepunt wordt Bosch Car Service.

Ik kreeg gisteren een mail van mijn garage dat ze geen VW Servicepunt meer zijn en een Bosch Car Service garage worden per 1 september. Vervelend is dat ze geen fabrieksgarantie meer uitvoeren en VW Pechservice stopt. Ik heb nog recht op paar jaar fabrieksgarantie.
Dit stond in hun mail:

Hierbij willen wij u graag informeren dat, met ingang van 1 September 2019, wij officieel zijn aangesloten bij het bekende Bosch Car Service Netwerk. Dit is een professionele niet merkgebonden service organisatie welke ondersteund wordt door het bekende Duitse merk BOSCH.
De reden hiervoor is dat de algemene strategie van Volkswagen, welke intussen een aantal jaren geleden is ingezet, helaas niet meer aansluit bij onze lokale bedrijfsdoelstellingen. Daarnaast biedt Bosch Car Service ons de mogelijkheid om de servicegraad naar onze klanten betreffende meerdere merken dan alleen Volkswagen te verhogen.
De professionele Bosch Car Service organisatie, in combinatie met ons ervaren personeel, stelt ons in staat uw Volkswagen vakkundig te blijven repareren en onderhouden. Hierbij maken wij gebruik van de nieuwste Bosch diagnose apparatuur alsmede, naar wens, originele onderdelen.
Deze wijziging heeft echter wel tot gevolg dat garantiewerkzaamheden voor auto’s binnen de fabrieksgarantietermijn alsmede Volkswagen mobiliteitsgarantie niet meer door ons uitgevoerd kunnen worden. Uiteraard blijven wij u ondersteunen in geval van een garantiegeval. Ter vervanging van Volkswagen mobiliteitsgarantie bieden wij u Bosch Car Service Pechhulp aan.

De pechservice van Bosch Car Service kost 54 euro per jaar voor Europa en vervangend vervoer. Nu was dat gratis mits de auto door VW jaarlijks werd onderhouden. Ik weet nog niet hoe de regeling is als Bosch Car Service het jaarlijks onderhoud doet. Op hun website heb ik hier niets over kunnen vinden. Ik ga over paar dagem met vakantie en wil wel weten of ik nog van de VW de pechservice gebruik kan maken tot maart volgend jaar. Dan heb ik weer de jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Wat is wijs. Bij deze garage blijven waar ik tot nu toe prima ervaring mee heb. Of overstappen naar VW dealer met hun grote showrooms en bijbehorende prijzen onderhoud, maar wel de zekerheid van gratis pechservice en garantie. In mijn regio 2 VW Dealers , Broekhuis in Haarlem of A-point in Hoofddorp.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Als de laatste beurt is gedaan toen ze nog wel VW servicepunt waren heb je tot een jaar daarna recht op mobiliteitsservice, dat zal dan indien nodig door een VW dealer uitgevoerd worden. Daarna zou ik lekker bij deze garage blijven als je daar goede ervaring mee hebt en een vertrouwens relatie mee hebt opgebouwd.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Morgen eens praten met mijn garage. Als ik online afspraak wil maken bij Bosch Car Service voor onderhoud volgens fabrieksvoorwaarden komt melding dat mijn auto niet wordt ondersteund. Gebruik ik kenteken van mijn vorige auto, een Kia, dan kan wel onderhoud volgens fabrieksvoorwaarden worden gedaan.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Gesprek met garage gehad. Als er sprake is van reparatie onder garantie brengen zij de auto naar VW dealer om de reparatie uit te voeren. Als het onderhoud wordt uitgevoerd met door VW voorgeschreven onderdelen en olie blijft garantie gelden, maakt niet uit wie het onderhoud doet. VW pechservice is helemaal niet gratis, Je betaald het bij het ondrhoud, staat alleen niet op de factuur. Als je aangeeft geen pechservice te willen krijg je bij VW geen korting op je factuur. Volgens consumentenbond is de Bosch pechservice de goedkoopste. 54 euro per jaar voor Europa dekking, en woonplaatsdekking + vervangend vervoer. 31,50 euro voor Nederland. woonplaatsservice, geen vervangend vervoer. Als je de prijzen ziet van de ANWB wegenwacht schrik je je rot. Wel ondervonden bij bellen pechservice , toen accu van mijn motor leeg was, toch de ANWB kwam. Bij pech aan mijn auto kwam wel iemand van dichtbijzijnde garage.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Volkswagen Servicepunten en Volkswagen Dealers hanteren dezelfde prijzen is mijn ervaring. Dus of je nou bij eentje aanklopt met een grote showroom, of een kleine, de prijsjes in de werkplaats zijn gelijk.

Ik heb bij een SEAT Dealer gewerkt dat ook een VW Servicepunt van PON is, ookal straalde wij dat op geen een vlak uit naar buiten dat wij bij PON hoorde, de prijzen waren 1:1 gelijk aan de Volkswagen PON Dealer in dezelfde stad die op een A-locatie zat. Wel zat er verschil in het uurtarief van een Volkswagen-uur en een SEAT-uur. Monteurs waren hetzelfde.
Voordeel van Volkswagens Mobiliteitsservice is wel dat je word afgesleept naar een Volkswagen dealer, ongeacht welk land je bent. En niet naar een halve gare winkel met een brug. Tuurlijk betaal je hiervoor, en is enkel de afsleep "gratis" Uiteindelijk sta je wel op de brug van een Volkswagen Servicepunt en begint dan de teller te lopen.

Ik hecht er niet zoveel waarde aan, maar neem wel mee in je besluit dat de restwaarde van een dealer onderhouden auto hoger ligt dan eentje die altijd bij een universeel in onderhoud is geweest. Ik zou er niet op afknappen, maar er zijn volksstammen zat die de auto erop laten staan.

Ik zou hem dealer onderhouden laten, als ik in jouw schoenen zou staan.
 
Laatst bewerkt:
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!