Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

VW Polo Highline 2011 :: 2014 Volkswagen Polo

Mijn Polo
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Highline
Kleur
Peppergrey
Bouwjaar
2011
Thanks allemaal. Inderdaad, telfort!:grin:

Ja, ben er erg blij mee. Hoeft mij niets aan veranderd te worden.

Enige wat ik evt. zou willen aanpassen is de media-uitrusting. De RCD vervangen voor een RNS is een erg prijzig verhaal, maar ik zou toch graag handsfree bellen (en dat het geluid dan over de speakers gaat).
 
aansluit schema 6C OEM LED koplampen:

xFjHi8W.png


vergelijking met 6C OEM bi-xenon:

osPfgom.png


Pin 8 is bij de LED wel bezet en bij de bi-xenon niet en pin 14 gaat ineens ergens anders heen.

(overigens is de 6C bi-xenon gelijk aan 6R bi-xenon)

YNeeTIA.png


zonder auto hoogte regeling doen de LED lampen niet zoveel en je moet om het werkend te krijgen uit zien te vinden wat pin 14 doet.
(bron: paar uurtjes zelf aan het prutsen geweest met 6C LED lampen in een 6R :) )
 
Vandaag tijdens het vervangen van lampjes een kleine verrassing. Blijkt dat er bij de rechterkoplamp een bevestigingsklipje afgebroken is. Kan volgens de monteur alleen door schade (aanrijding) komen. Maar even een mailtje naar de dealer gestuurd waar ik de Polo heb gekocht.

En dan nu, gewoon omdat het kan, een tijdslijntje van de frustratie rondom mijn ProbleemPolo:
  • 2 weken na aankoop: ik merk een trilling aan het stuur bij snelheid 80-100 km per uur. Hierover heb ik contact gehad met Van den Udenhout, maar er werd mij verteld dat er niets aan de hand kon zijn. Ik heb toen de auto op eigen initiatief laten uitlijnen, wat nodig bleek te zijn.
  • 2 maanden na aankoop: kapotte bougiekabel, waardoor ik door de ANWB van de weg gesleept moet worden. Onder garantie gerepareerd.
  • 6+ maanden na aankoop: het "kettingprobleem" treedt op. Onder garantie gerepareerd.
  • 11 maanden na aankoop: monteur constateert, tijdens vervangen lampjes, dat een bevestigingsklip van de rechterkoplamp is afgebroken. Hij vertelde me dat deze bevestigingen niet zomaar afbreken, maar dat het door aanrijdingen / schade veroorzaakt wordt. Ik heb geen schade gereden met de Polo.
De garantie verloopt in september. Wat staat mij nog meer te wachten? Zouden punt 1 en punt 4 met elkaar te hebben? Is er nog meer (verborgen) schade? Never a dull moment!
 
Update
"Schade" aan de koplamp wordt verholpen dmv Volkswagen reparatiesetje.

Echter, ik ben bang dat ik weer een heel ander probleem aan het krijgen ben. Sinds een tijdje hoor ik als ik de koppeling op laat komen een zacht zoemend geluid. Zoemende geluiden kunnen geen goed teken zijn. Morgen maar *weer* contact met de dealer, aangezien mijn garantie in september verloopt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!