VW polo 6R upgraden?

Geen airco :eek: ik vond deze auto al vrij kaal maar dit had ik niet meegekregen. Nieuw plan: geen geld in steken en snel een luxere Polo gaan kopen als goede basis.
haha. Toen het zomer werd, werd ik ook geconfronteerd met het feit dat dit ding geen airco heeft. Vandaar dat ik de ramen achter ga laten blinderen (zal uiteindelijk geen effect hebben als het toch al warm is binnen, tja Stick Out Tongue).
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Thanks voor de vele suggesties! Nieuwe matjes, armsteun, ramen blinderen en LED verlichting staan nu op mijn prioriteitenlijstje. Ohja, en schokdempers zijn ook lek, dus de lijstje is nog niet helemaal compleet Stick Out Tongue

Offtopic: Ik had tevens aan de dealer gevraagd hoeveel het kost om de schokdempers te vervangen nu ze toch bezig zijn met de motor: zevenhonderdentwintig euro! Ergens diep in mij zegt dat een ene Ali of Hans (eigenaar universele garage) dit zelfde kan doen voor nauwelijks de helft van de prijs, of heb ik het verkeerd?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Als dit mijn auto was, zou mijn lijstje er zo uit zien:

- Velgen
- Verlagen? Klein stukje in elk geval
- Dof zwarte accenten zwart maken
- Typeaanduiding weghalen
- Luxe kentekenplaten en houders zonder dealerreclame
- Achterlampen tinten
- Logo's tinten
- Chrome uitlaatsierstuk

Aliexpress bestelling:
- Korte antenne
- LED verlichting
- Lichtschakelaar met auto functie
- Spoilerextension
- Voorlip
Goed lijstje ja!!!!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
@SY96
Hier armsteun OEM kwaliteit, geen rommel.

€ 59,94 33%OFF | Voor Volkswagen VW Polo Armleuningen doos met bekerhouders leer of Stof opbergtas console zwarte kleur nieuw ontwerp 2011 -2016

Als je stoffe kap wilt kan je die los kopen.

€ 6,41 46%OFF | GOLF BORA MK4 Fabia R32 Nieuwe POLO 6R 9N 9N3 ALLROAD PASSAT B5 KEVER LAVIDA Seat ibiza 6J Center console auto armsteun cover
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Thanks voor de vele suggesties! Nieuwe matjes, armsteun, ramen blinderen en LED verlichting staan nu op mijn prioriteitenlijstje. Ohja, en schokdempers zijn ook lek, dus de lijstje is nog niet helemaal compleet Stick Out Tongue

Offtopic: Ik had tevens aan de dealer gevraagd hoeveel het kost om de schokdempers te vervangen nu ze toch bezig zijn met de motor: zevenhonderdentwintig euro! Ergens diep in mij zegt dat een ene Ali of Hans (eigenaar universele garage) dit zelfde kan doen voor nauwelijks de helft van de prijs, of heb ik het verkeerd?

Als de schokdempers toch vervangen worden, denk aan een schroefset. Universele garages zijn meestal wel wat goedkoper maar let wel op dat je niet naar een beun gaat. Als alles meezit is het vervangen hooguit een uur werk. Wel vervangen als set!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Na vele goede suggesties heb ik het volgende besloten/besteld:
- LED Interieurverlichting gekocht
- ODBeleven set gekocht
- Lichtschakelaar met lichtsensor voor coming home functie
- Nieuw (tweedehandse) lederen stuurwiel.

nog te doen:
- ramen blinderen
- Uitlaatsierstuk
- Armsteun
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Teun

Nou ik kon het niet laten en heb B6 schokdempers gekocht voor beide kanten. Verlagen vind ik persoonlijk niet zo mooi, het gaat mij er voornamelijk om dat de veren wat stugger worden. Heeft me 300 euro gekost, maar zal nog altijd goedkoper uit wezen dan wanneer k mn schokdempers had laten vervangen bij de dealer voor 730 euro voor oem schokdempers :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
1) Nou, zojuist een lichtschakelaar met sensor ingebouwd in m'n polo. Coming/leaving home functie werkt uitmuntend!

2) Tevens alle lampjes in de koplamp units vervangen (behalve knipperlicht) met led lichten (H4 bi-led + stadslicht canbus) van xenonodijk.nl (zie bijlage foto). Helaas is de witte kleur niet heel goed zichtbaar door de camera van de telefoon. Desalniettemin een hele goede vooruitgang!

3) nieuwe schokdempers binnen voor aan de voorzijde (bilstein b6). Volgende week zaterdag worden ze eronder gezet.

Tevens krijg ik nog led intereur lichten en oem kwaliteit armsteun binnen vanuit china. Vanaf dan zal ik ff een (financiële) rustpauze nemen alvorens ik verder ga met de ramen blinderen, uitlaatsierstuk en cruisecontrol plaatsen.

Als dat allemaal achter de rug is, kap ik er mee. Het is dat ik nu een splinternieuwe motor heb waardoor ik nu zoveel enigszins investeer in de auto. Anders had ik het wel geweten :)
 

Bijlagen

  • 20200108_215827.jpg
    20200108_215827.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 70
  • 20200108_222502.jpg
    20200108_222502.jpg
    455.5 KB · Weergaven: 70
  • 20200108_222448.jpg
    20200108_222448.jpg
    419.8 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Pigeon
1) Nou, zojuist een lichtschakelaar met sensor ingebouwd in m'n polo. Coming/leaving home functie werkt uitmuntend!

2) Tevens alle lampjes in de koplamp units vervangen (behalve knipperlicht) met led lichten (H4 bi-led + stadslicht canbus) van xenonodijk.nl (zie bijlage foto). Helaas is de witte kleur niet heel goed zichtbaar door de camera van de telefoon. Desalniettemin een hele goede vooruitgang!

3) nieuwe schokdempers binnen voor aan de voorzijde (bilstein b6). Volgende week zaterdag worden ze eronder gezet.

Tevens krijg ik nog led intereur lichten en oem kwaliteit armsteun binnen vanuit china. Vanaf dan zal ik ff een (financiële) rustpauze nemen alvorens ik verder ga met de ramen blinderen, uitlaatsierstuk en cruisecontrol plaatsen.

Als dat allemaal achter de rug is, kap ik er mee. Het is dat ik nu een splinternieuwe motor heb waardoor ik nu zoveel enigszins investeer in de auto. Anders had ik het wel geweten :)
Lekker bezig
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
Een schroefsetje van AP kost ook 700 euries... originele dempers incl montage dus net zo duur mmmmmm... ik wist t wel!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Bij mijn auto is t er allemaal op vooruit gegaan. Ik kan nu fatsoenlijk drempels nemen zonder dat de auto helemaal in veert en mn bumper vernaggelt, de wegligging is met 100% verbeterd en zelfs het comfort is er beter op geworden (ontspannender rijden omdat de auto veel beter op de weg ligt!)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!