VW Polo 6R radio vervangen

Ik heb ook zo een radio,heb hem niet aangesloten op een camera,dat hoeft voor mij niet,maar ik heb eens in het boekje gekeken,en daar staat aangegeven Yellow and Black,ik denk dat je hem zo aan kunt sluiten,massa trekt hij volgens mij van de radio zelf,
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
@black polo dan kan ik jou dus mooi vragen waar je de USB kabels hebt gelaten? Ik heb ze nu tijdelijk achter de radio hangen met een usb stick erin. Zojuist de GPS antenne ook geplaatst links achter het klepje. Camera bedrading ben ik nu mee bezig om die naar achter te krijgen.

Maar je kan beter zelf meten dan kijken wat de verkoper zegt.. Lijkt er namelijk op dat ik helemaal niks hoef weg te pakken bij de verlichting. Als ik de auto in de achteruit zet springt de radio zelf al op de camera stand. Ik heb dus helemaal niks aangesloten van de camera momenteel.. Dus krijgt die door van canbus.

Nu blijkt dus dat het draadje met de tekst "Back" gewoon netjes 12v krijgt als ik hem in de achteruit zet. Dus ik kan gewoon het draadje wat bij de tulp kabel zit aansluiten op dat "Back" draadje. En achter kan ik die dus gewoon gebruiken voor de 12v naar de camera (lijkt mij) heb ik misschien alleen massa nodig of misschien niet eens omdat hij dit dus krijgt via de tulp?

Oh ja! Ik las ook dat je een stekker verbinding bij die china radio's moet losklikken anders trekken ze je accu leeg. De kabelboom van de radio heeft inderdaad ook een stekkertje die ik los kan halen (staat nergens beschreven) heb ik nu dus ook losgemaakt. Merk alleen niet echt verschil ja de knopjes onder lichten nu niet meer op van de volume en power.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ten eerste de usb kabels,ik heb er ook twee en ik heb ze aan de rechterkant hangen net achter de beplating van de middencosole daar blijven ze hangen en kan je er nog bij als het nodig is,stekkertje losmaken ja bij mij ook ivb met leegloop accu,en bij mij gaat als ik de auto in zn achteruit zet ook het beeld op zwart met de tekst NO SINGAL,maar ik zie het al je bent goed bezig zo gewoon even het een en het ander uitproberen met de camera KOMT GOED.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
@black polo weet jij of je de layout kan aanpassen? dus het hoofd scherm? Als ik straks DAB+ heb moet ik een andere app gebruiken.. Zou mooi zijn als ik die FM op het hoofdscherm kan veranderen naar dab+ app.

Tevens krijg ik Flitsmeister niet helemaal goed, zodra hij iets gaat melden van een flitspaal dan stopt de radio app of de muziek player..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Dat weet ik ook niet goed hoor,ik weet er is genoeg aan te passen,je zou kunnen proberen of je de app voor dab kunt downloaden via de head unit via hotspot van je mobiel.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
Hotspot heb ik allemaal al geregeld :) ik heb MacroDroid op mijn telefoon, deze schakelt hotspot in als bluetooth is verbonden met de radio. Je hebt schijnbaar een factory settings menu daar kan je 5 apps aangeven maximaal die door de radio/muziek speler mogen afspelen. Dus dat lijkt nu ook goed. Is dus gewoon zelf zoeken en experimenteren. Kan jij trouwens op de radio zien als je een deur open doet of andere info krijgen van de auto?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik kan bijna alles zien als ik de deur open doe krijg ik de info te zien,accu status, deur open ,ruitenwisservloeistof,gordel,en nog meer hoor,je kan er ook voor kiezen bij het opstarten het vw logo te laten verschijnen,er staan hier ook nog wat foto's van mijn radio op het forum dan kan een weet je welke ik heb,moet maar even zoeken bij autoradio's of android.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
Ik snap er niks van wat hij doet en zegt ha ha,maar jou radio heeft zo goed als de zelfde werkwijze, is allemaal beetje het zelfde met die chinese radio's
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
Ja hij moet op Raise staan want het canbus kastje wat erbij zit staat ook "Raise" op. En zogenaamd voor alle VW/Seat auto's dus het kastje is bij mij niet goed of het zit in de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Misschien is het juist dat, mijn vorige radio was een RNS 310. Deze kon alleen navigatie en bluetooth meen ik.. Dus misschien moet je in VCDS dingen activeren zodat de radio ook alles door krijgt via canbus? Dus bijvoorbeeld dat de deuren open staan en de rest.

Verkoper van de radio vroeg mij, kon de vorige radio dit wel weergeven? dus ik zei nee.. Dan kan deze het dus ook niet. Beetje krom, kan beter niks vragen want het verhaal over rear camera klopte ook niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik heb best veel radio's gehad door de jaren heen ook nog met de enkel din modellen,veelal pioneer of sony,ik heb nooit wat gevraagd aan een verkoper want de meeste weten ze het toch niet als je een vraag hebt,heb versterkers gehad meestal twee stuks,een vier kanaals voor de stereo speakers en een enkele voor de subwoofer,het leek wel of je in het concertgebouw zat,en het aansluiten was zo makkelijk niks computer niks canbus,ik vond het een leuke tijd,maar dat is nu anders.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
Hi, nou heb 1 keer gehad dat hij "crashde" bij het op contact zetten en dat hij reboote. Maar verder niks raars gehad.
Ik moest daarna nog wel een reboot doen omdat rear camera niet werkte.

Voordelen:

- Radio is niet duur en mooi groot scherm
- GPS met google maps werkt super met wifi (starten duurt wel even)
- Rear camera werkt ook prima (paar seconde delay voor je beeld krijgt)
- FM radio werkt prima.
- Je hebt gewoon play store dus je kunt van alles installeren.

Nadelen:

- Het volume bedienen gaat dus vaak via de kleine knopjes onder, ik had toch liever een draai knop gehad.
- Stuurbediening was toch wel fijn geweest (mja dit heeft de auto niet, en vind airbag + stuur te duur)
- Flitsmeister krijg ik niet echt goed dus draai ik erbij op mn telefoon.
- 1GB ram is misschien toch wel wat weinig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
ah bedankt voor je reactie. Ik las op youtube ook al dat een aantal zeiden dat 1GB te weinig was.
Kan je wel 2 apps tegelijk draaien? Zoals maps en spotify bijvoorbeeld? Ik zou dan ook nog graag Flitsmeister op de achtergrond hebben draaien.

Maar ik denk dat met 1 GB je dan te weinig geheugen hebt.

Inderdaad ik ben ook altijd wel fan van fysieke knoppen, die zijn vaak net wat gemakkelijker blind te bedienen. Misschien is de radio van Black polo een optie.
Of anders een RCD330 alleen die vindt ik net weer wat te duur.

Zijn er met jou radio ook opties voor Android auto?
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
ah bedankt voor je reactie. Ik las op youtube ook al dat een aantal zeiden dat 1GB te weinig was.
Kan je wel 2 apps tegelijk draaien? Zoals maps en spotify bijvoorbeeld? Ik zou dan ook nog graag Flitsmeister op de achtergrond hebben draaien.

Maar ik denk dat met 1 GB je dan te weinig geheugen hebt.

Inderdaad ik ben ook altijd wel fan van fysieke knoppen, die zijn vaak net wat gemakkelijker blind te bedienen. Misschien is de radio van Black polo een optie.
Of anders een RCD330 alleen die vindt ik net weer wat te duur.

Zijn er met jou radio ook opties voor Android auto?
Hmm, toen ik 5 uur in de auto heb gezeten heb ik Google maps de hele tijd aangehad en de FM radio (ook een app) en ook de MP3 speler app ipv FM radio en ging prima. Maar volgens mij moet je ook de apps langs elkaar kunnen zetten dacht ik ergens te zien maar dit heb ik zelf niet kunnen vinden hoe dit moet. Flitsmeister ben ik even kwijt wat er nou mis ging ik meen het geluid. Volgens mij kreeg je inderdaad geen "piep piep" of de opmerking van flitser..

Al die china dingen kunnen volgens mij overweg met Android auto maar dan moet je een aparte usb stick erbij kopen. Dus dan zit het niet ingebouwd in de radio zelf maar met die stick word het een uitbreiding net als DAB+

ik ga meteen eens vragen hoe je 2 apps naast elkaar kan zetten. (als dit kan) stuurbediening zou gewoon het mooiste zijn met deze radio's mja..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!