Spaniard
Lid
Beste forumbroeders,
M.b.t. een VW Polo 6C GTI.
Ik heb het Sport pakket niet besteld.
Dit omdat ik had gezien hoe het Dynamic Chassis Control werkte, en dit leek mij een twijfelachtig systeem waar ik niet helemaal vertrouwen in heb.
Daarnaast mag een auto van mij altijd stug zijn en werd mij verteld dat het onderstel (15 mm verlaagd) hetzelfde zou moeten zijn als op mijn Blue GT, klopt dat?
Bij nader onderzoek zie ik dat bij het Sport pakket nog meer dingen zitten, namelijk:
- Sound Actuator
- Stuurbekrachtiging word aangepast.... ???
- Gaspedaal reactie is iets feller.
Is het mogelijk om zonder de Sport Pakket optie die snellere gaspedaal reactie alsnog te krijgen?
De gasreactie op mijn Blue GT is soms irritant traag door de electronische vertraging en het zou fijn zijn als mijn GTI niet nog meer vertraging heeft hierin of liever misschien iets vlotter is.
De wijziging in stuurbekrachtiging, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Is het standaard stuurbekrachtingsgedrag heel anders op de GTI dan op mijn Blue GT?
Zonder het Sport Pakket, is de sound actuator wel aanwezig maar alleen uitgeschakeld?
Zou zoiets in te schakelen zijn? En is dat de moeite waard? Of is het heel erg nep en vervelend?
Op diverse videos lijkt het mij wel grappig te klinken.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Greets,
Spaniard
M.b.t. een VW Polo 6C GTI.
Ik heb het Sport pakket niet besteld.
Dit omdat ik had gezien hoe het Dynamic Chassis Control werkte, en dit leek mij een twijfelachtig systeem waar ik niet helemaal vertrouwen in heb.
Daarnaast mag een auto van mij altijd stug zijn en werd mij verteld dat het onderstel (15 mm verlaagd) hetzelfde zou moeten zijn als op mijn Blue GT, klopt dat?
Bij nader onderzoek zie ik dat bij het Sport pakket nog meer dingen zitten, namelijk:
- Sound Actuator
- Stuurbekrachtiging word aangepast.... ???
- Gaspedaal reactie is iets feller.
Is het mogelijk om zonder de Sport Pakket optie die snellere gaspedaal reactie alsnog te krijgen?
De gasreactie op mijn Blue GT is soms irritant traag door de electronische vertraging en het zou fijn zijn als mijn GTI niet nog meer vertraging heeft hierin of liever misschien iets vlotter is.
De wijziging in stuurbekrachtiging, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Is het standaard stuurbekrachtingsgedrag heel anders op de GTI dan op mijn Blue GT?
Zonder het Sport Pakket, is de sound actuator wel aanwezig maar alleen uitgeschakeld?
Zou zoiets in te schakelen zijn? En is dat de moeite waard? Of is het heel erg nep en vervelend?
Op diverse videos lijkt het mij wel grappig te klinken.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Greets,
Spaniard
VW
Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI