VW Polo 6C GTI Sport Select vragen

Beste forumbroeders,

M.b.t. een VW Polo 6C GTI.
Ik heb het Sport pakket niet besteld.

Dit omdat ik had gezien hoe het Dynamic Chassis Control werkte, en dit leek mij een twijfelachtig systeem waar ik niet helemaal vertrouwen in heb.
Daarnaast mag een auto van mij altijd stug zijn en werd mij verteld dat het onderstel (15 mm verlaagd) hetzelfde zou moeten zijn als op mijn Blue GT, klopt dat?

Bij nader onderzoek zie ik dat bij het Sport pakket nog meer dingen zitten, namelijk:
- Sound Actuator
- Stuurbekrachtiging word aangepast.... ???
- Gaspedaal reactie is iets feller.

Is het mogelijk om zonder de Sport Pakket optie die snellere gaspedaal reactie alsnog te krijgen?
De gasreactie op mijn Blue GT is soms irritant traag door de electronische vertraging en het zou fijn zijn als mijn GTI niet nog meer vertraging heeft hierin of liever misschien iets vlotter is.

De wijziging in stuurbekrachtiging, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Is het standaard stuurbekrachtingsgedrag heel anders op de GTI dan op mijn Blue GT?

Zonder het Sport Pakket, is de sound actuator wel aanwezig maar alleen uitgeschakeld?
Zou zoiets in te schakelen zijn? En is dat de moeite waard? Of is het heel erg nep en vervelend?
Op diverse videos lijkt het mij wel grappig te klinken.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

Greets,
Spaniard
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik heb Sport Select optie gekozen.
Het geluid (ia actuator) wordt niet overdriven meer, maar is leuk (in vergelijking met Octavia 3 RS is Polo zeer behouden qua geluid). Of deze er standaard inzit terwijl je de optie niet gekozen heb denk ik van niet(?).
Onderstel wordt stuk stugger. Rijdt heel goed, en als je over een klinkkerweggetje rijd kan je hem ff uit zetten :). Stanaard ca. 15mm lager dan normal.
Qua besturing en gas response merk ik weinig verschil. Dit in vergelijking met m'n O3 RS waar eea goed merkbaar is.
Aangezien Sport Select een schakelaar is denk ik dat de instelling vast ergens in te stellen zijn met VCDS.
 
Beste forumbroeders,

M.b.t. een VW Polo 6C GTI.
Ik heb het Sport pakket niet besteld.

Dit omdat ik had gezien hoe het Dynamic Chassis Control werkte, en dit leek mij een twijfelachtig systeem waar ik niet helemaal vertrouwen in heb.
Daarnaast mag een auto van mij altijd stug zijn en werd mij verteld dat het onderstel (15 mm verlaagd) hetzelfde zou moeten zijn als op mijn Blue GT, klopt dat?

Bij nader onderzoek zie ik dat bij het Sport pakket nog meer dingen zitten, namelijk:
- Sound Actuator
- Stuurbekrachtiging word aangepast.... ???
- Gaspedaal reactie is iets feller.

Is het mogelijk om zonder de Sport Pakket optie die snellere gaspedaal reactie alsnog te krijgen?
De gasreactie op mijn Blue GT is soms irritant traag door de electronische vertraging en het zou fijn zijn als mijn GTI niet nog meer vertraging heeft hierin of liever misschien iets vlotter is.

De wijziging in stuurbekrachtiging, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Is het standaard stuurbekrachtingsgedrag heel anders op de GTI dan op mijn Blue GT?

Zonder het Sport Pakket, is de sound actuator wel aanwezig maar alleen uitgeschakeld?
Zou zoiets in te schakelen zijn? En is dat de moeite waard? Of is het heel erg nep en vervelend?
Op diverse videos lijkt het mij wel grappig te klinken.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

Greets,
Spaniard

Wat betreft de stuurbekrachtiging, denk ik dat je dit ook gewoon via VCDS kan instellen.. Heb in mijn wagen ook de instellingen van de stuurbekrachtiging ingesteld op GTI.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Neem aan dat je de wagen inmiddels hebt.

Maar denk niet dat je Sport Select optie echt mist.
Ik heb hem gekocht, omdat optie niet zo duur was en ik achteraf geen spijt wilde hebben.
Maar had zonder gekund, want gebruik hem praktisch nooit, vering is mij dan te stug (alleen op nieuw glad asfalt te gebruiken).
Standaard stand komt overeen met de vaste VW 15mm verlagingsset, die ik onder mijn highline had.
Dus is hetzelfde gevoel als je BlueGT.

Sound actuator hoor ik niet (slechthorend), maar broertje zei dat het niet zo slecht klinkt als online beweerd wordt.
Geluid is niet overdreven hard, past gewoon bij functie.
Iets strakkere stuurresponse kan ik wel vernemen, maar het is geen groot verschil natuurlijk. Sluit aan bij iets stuggere vering.

In standaard mode is GTI sowieso reeds volledig sportief afgesteld en rijdt lekker.
Stoplicht sprintje ben ik nooit zo goed in geweest, maar 3e en 4e versnelling blaas je iedereen voorbij.
En je kan vernemen dat het blok power heeft, want 6e even vasthouden en je zit zo op 180+
Terugschakelen niet nodig.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Hey Martin wat is een beetje het verbruik van een polo 6c gti?

Neem aan dat je sportief rijden bedoelt, maar zal enkele waarden noemen (houd het laatste tijd niet zo meer in de gaten).
Toen ik voor eerst van dealer reed (rit v half uurtje), schrok ik mij te pleuris (NEE HE, wat heb ik nou gekocht!!) Want hij gaf toen gelijk ruim 14L/100km aan en ik reed gewoon netjes. Weet niet wat de garage ermee heeft uitgespookt, maar gem. gebruik was tijdens eerste 3 weken 10 a 11L/100 (normaal gebruik).

Nu 'normale' ingereden gemiddelde waarden:
Rondje binnen+buiten bebouwde kom = 7,4-7,6L/100
Zelfde ronde iets sportiever (denk dat je deze waarde bedoelt) = 8,4L/100
In eenmaal Centrum R'dam - Groningen (constant 145-155) = 8,2L/100
R'dam-Gron als je het bond wilt maken = rond de 9L/100km
"Dit is uit mijn hoofd" en handgeschakelde 2-deurs..

Ben eigenlijk wel benieud wat anderen ongeveer met de GTI doen?..
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!