VW Polo 6C 1.2 TSI 90PK Chiptuning Advies

Zoals gezegd, wat mij betreft de enige verstandige keuze. Al zal niet iedereen daar zo over denken. Tevreden klanten genoeg natuurlijk, want meestal zal het wel goed gaan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: MegamanXZero
Heb zelf mijn auto laten tunen bij Rica engineering . Zij schrijven zelf de software en hebben goede reputatie in de race wereld. 200 locaties wereldwijd in 29 landen. Was niet goedkoop trouwens, 535 euro dacht ik, maar wel een chip op maat.
 
Volkswagen  Polo 6c 2016  1.0 tsi 95 pk (134 pk na tuning bij Rica Noord) 
  • Leuk
Waarderingen: MegamanXZero
Heb zelf mijn auto laten tunen bij Rica engineering . Zij schrijven zelf de software en hebben goede reputatie in de race wereld. 200 locaties wereldwijd in 29 landen. Was niet goedkoop trouwens, 535 euro dacht ik, maar wel een chip op maat.
Dankje! Deze biedt echter alleen de mogelijkheid tot 122PK te tunen, ik wil toch wel minimaal 130PK.

Heeft iemand ervaring of kennis over EQ Performance?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK -> 140PK (DVX Performance) 
Dankje! Deze biedt echter alleen de mogelijkheid tot 122PK te tunen, ik wil toch wel minimaal 130PK.

Heeft iemand ervaring of kennis over EQ Performance?
Indien je geen rollerbank uitdraai heb van jou auto met de tuning kan je nooit zeggen hoeveel pk je auto heb.
Alle cijfers die tuning bedrijven op geven zijn geschatte waardes.
Dit verschilt bij elke auto, al zet je 2 identieke auto’s naast elkaar op de rollerbank dan heb je 2 verschillende waarden

Ook is 140pk leuk maar als de 122 pk meer NM oftewel koppel heeft is die van 122pk toch sneller.
 
  • Leuk
Waarderingen: MegamanXZero
Indien je geen rollerbank uitdraai heb van jou auto met de tuning kan je nooit zeggen hoeveel pk je auto heb.
Alle cijfers die tuning bedrijven op geven zijn geschatte waardes.
Dit verschilt bij elke auto, al zet je 2 identieke auto’s naast elkaar op de rollerbank dan heb je 2 verschillende waarden

Ook is 140pk leuk maar als de 122 pk meer NM oftewel koppel heeft is die van 122pk toch sneller.
Bedankt voor de uitleg! Dus in principe is een rollerbank uitdraai altijd gewenst na een tune om het te verifiëren?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK -> 140PK (DVX Performance) 
Bedankt voor de uitleg! Dus in principe is een rollerbank uitdraai altijd gewenst na een tune om het te verifiëren?
Nee, voor een stage 1 wat mij betreft niet persé nodig als je het laat doen bij een gerenommeerd bedrijf. De waarden en uitdraaien staan op hun website en je kunt er van uitgaan dat die bij jouw auto dan daar in de buurt liggen. Alleen als je het exact wil weten, dwz of het precies die opgegeven waarden betreft dan wel een paar pk's en Nm's meer of minder, heb je daarvoor een uitdraai nodig.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: MegamanXZero
Bedankt voor de uitleg! Dus in principe is een rollerbank uitdraai altijd gewenst na een tune om het te verifiëren?
Hoeft niet, je kan alleen nooit met zekerheid zeggen hoeveel pk je heb.
Het kan gerust meer dan 10pk of 10nm
Schelen.
Met een rollerbank uitdraai heb je meestal ook een tune op maat ipv een “standaard” tune
 
Nee, voor een stage 1 wat mij betreft niet persé nodig als je het laat doen bij een gerenommeerd bedrijf. De waarden en uitdraaien staan op hun website en je kunt er van uitgaan dat die bij jouw auto dan daar in de buurt liggen. Alleen als je het exact wil weten, dwz of het precies die opgegeven waarden betreft dan wel een paar pk's en Nm's meer of minder, heb je daarvoor een uitdraai nodig.

Hoeft niet, je kan alleen nooit met zekerheid zeggen hoeveel pk je heb.
Het kan gerust meer dan 10pk of 10nm
Schelen.
Met een rollerbank uitdraai heb je meestal ook een tune op maat ipv een “standaard” tune

Duidelijk, nogmaals bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK -> 140PK (DVX Performance) 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Veel nuttige informatie waarvoor dank.
Wat iik wel een beetje mis, is de "ervaring". Met andere woorden: is het de moeite waard om de auto te tunen?
Trekt hij sneller op of is de max. snelheid hoger? (Polo 6C)
 
Volkswagen Polo  TSI 1.2 (2014 face lift) DSG - highline - 3 deurs - jaartal 2017  TSI 1.2 - 90 PK 
Veel nuttige informatie waarvoor dank.
Wat iik wel een beetje mis, is de "ervaring". Met andere woorden: is het de moeite waard om de auto te tunen?
Trekt hij sneller op of is de max. snelheid hoger? (Polo 6C)
Ik had mijn 1.2 tsi gechipt en het was het geld zeker waard.
Vergeet alleen niet dat het een klein motortje is met een hele kleine turbo, dus verwacht geen kanon na het chippen!

Wat ik vooral merkte was dat hij sneller op het gaspedaal reageerde en een stuk feller was, hij trok sneller door naar de 100,
En als je 120 km/uur ree ging die net wat vlotter naar de 140ect.
 
  • Leuk
Waarderingen: Waterloophai
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!