VW Polo 1.2 TDI BM slaat moeilijk aan

Vrienden,

Sinds kort slaat mijn VW Polo moeilijk aan ( koude start ) en bij warme start nog steeds best traag. Ik heb niet het idee dat het aan de accu/startmotor ligt want starten gaat prima. Echter slaat de motor moeilijk aan en voor mijn gevoel duurt het langer voordat de motor op temperatuur is. Ik zal dan ook zeker langs de garage gaan.
Echter heb ik een vraag over de gloeibougies.
Uit ervaring weet ik dat je "vroeger" wel eens de gloeibougies moest vervangen bij dieseltjes.

Ik vul het in dit geval even zelf in dat het evt daar aan ligt :)

Ik heb op internet gezocht of er iemand bekend was cq problemen heeft gehad met dit fenomeen bij de vw polo 1.2 TDI. Ik kan er nergens iets over vinden en in het onderhoudsboekje staat ook niks vermeld.

Graag jullie ervaring en bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
starten gaat prima, maar hij slaat moeilijk aan bij koude en warme start?

en je hebt een vraag over gloeibougies, maar daarna stel je geen vraag? ;)

Starten gaat prima in de zin van dat de startmotor hetzelfde draait als toen ik de auto een jaar geleden kocht met 85d km. Inmiddels 130d km op de teller. De startmotor draait nu zeker 5 keer voordat de motor aanslaat. Normaal iets van 2 keer gok ik?

Ik bedoel er ook mee dat ik denk dat het niet aan het elektrische gedeel ligt maar meer aan de ontsteking of iets dergelijks. Bij koude start dus 5 keer en bij warme zeker 3 keer.

Heb je enig idee? Thnx!

Ik kan wel eens niet heel duidelijk zijn Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
je weet dat een diesel een ontbranding heeft door compressie? simpelweg het omhoog gaan van de zuiger zorgt voor zoveel compressie, en door de gaswet van Boyle P*V = n r dT volgt dat de temperatuur omgekeerd evenredig omhoog gaat met de reductie in volume.

als het met min 20 wat lastiger start, wellicht de gloeiers... nu geen flauw idee...
 
je weet dat een diesel een ontbranding heeft door compressie? simpelweg het omhoog gaan van de zuiger zorgt voor zoveel compressie, en door de gaswet van Boyle P*V = n r dT volgt dat de temperatuur omgekeerd evenredig omhoog gaat met de reductie in volume.

als het met min 20 wat lastiger start, wellicht de gloeiers... nu geen flauw idee...

Bedankt voor je reactie. Me auto staat altijd in de garage onderin het complex dus zo koud zal dat ding nooit worden natuurlijk. Ik ben iets wijzer wat betreft de gloeibougies. Verder rijdt me auto gewoon normaal en merk ik niks qua krachtverlies en ook geen enkel brandend lampje op me dashboard. Ik zit natuurlijk nog steeds met de vraag waar het aan ligt maar dat zal een bezoek aan de garage hopelijk uitwijzen..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Eerst je auto uitlezen! Meestal zal er iets instaan waarom hij niet zo goed start. Maar hoe ik het lees vermoed ik de gloeibougie's.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!