Vw Polo 1.2 TDI 2012 ABS Codering kwijt geraakt

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum, ik zal me even voorstellen. Ik ben Jack 20 jaar en kom uit Hengelo.

Ik heb een Vw Polo 1.2 TDI waarvan ik het instrumentenpaneel vervangen heb. Alleen de codering van de abs is nu verloren. Iemand die mij kan helpen aan een nieuwe codering?

Log bestand van de abs via vcds zal ik morgen even plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
andere teller erin, VIN klopt niet meer met oude VIN in o.a. de ECU, dan gooit de ABS module z'n codering eruit.
Waarom gebeurd dit eigelijk? is dat een veiligheid van Volkswagen of gewoon een ordinaire bug waar we mee moeten dealen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dat is een veiligheidsdingetje.

Als je ABS controller A in auto B zet, en de controller is gecodeerd voor 312mm schijven, een zware motor en een zware auto, terwijl auto B juist een 1.2 MPI is met 256mm schijven voor, trommels achter een een kleine motor met andere dynamiek dan gaan dingen als ESP heel gauw heel slecht en zelfs tegengesteld werken.

Het scenario waar de TS last van heeft is juist tegengesteld, de teller van auto B in auto A, maar dan denkt de ESP controller ook 'ja doei'.

Dus even de ABS codering opnieuw uitrekenen, basic settings doen en dan kun je weer rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Dat is een veiligheidsdingetje.

Als je ABS controller A in auto B zet, en de controller is gecodeerd voor 312mm schijven, een zware motor en een zware auto, terwijl auto B juist een 1.2 MPI is met 256mm schijven voor, trommels achter een een kleine motor met andere dynamiek dan gaan dingen als ESP heel gauw heel slecht en zelfs tegengesteld werken.

Het scenario waar de TS last van heeft is juist tegengesteld, de teller van auto B in auto A, maar dan denkt de ESP controller ook 'ja doei'.

Dus even de ABS codering opnieuw uitrekenen, basic settings doen en dan kun je weer rijden.
Check! makes sense!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!