Vrijloop-functie DSG

Niet om het één of ander, maar VW noemt het zelf in elk geval zeilfunctie, zoals hier:

Of is dat iets anders wellicht?

Zeilfunctie en cilinderuitschakeling
Voor het eerst voorziet Volkswagen een benzinemotor van een zeilfunctie. Daarbij wordt deze TSI-motor, indien gekoppeld aan de DSG-automaat, tot een snelheid van 130 km/u onder bepaalde omstandigheden volledig uitgeschakeld als de bestuurder het gas loslaat. Ondertussen neemt een compacte lithium-ion batterij de stroomvoorziening waar voor elektrische systemen als de ruitenwissers, verlichting en het audiosysteem.

Is een compleet ander concept :rolleyes: heeft er wel wat van weg.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R en Rosinfield
Heb je in het menu “in de radio” ook de optie , bestuurder hulp systemen ?

Dat heb ik, maar hier staat het bij mij niet tussen. Hier kan ik wel vinkjes plaatsen bij hetgeen dat getoond moet worden in het boorcomputer display (zoals huidige verbruik tonen, tonen van de digitale snelheid, tonen van olietemperatuur, etc.)
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
Dat heb ik, maar hier staat het bij mij niet tussen. Hier kan ik wel vinkjes plaatsen bij hetgeen dat getoond moet worden in het boorcomputer display (zoals huidige verbruik tonen, tonen van de digitale snelheid, tonen van olietemperatuur, etc.)

Ik denk echt dat het op je auto niet geprogrammeerd is of beschikbaar... tevens uit eigen ervaring , die functie is best hinderlijk:eek:
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Ik denk echt dat het op je auto niet geprogrammeerd is of beschikbaar... tevens uit eigen ervaring , die functie is best hinderlijk:eek:

Ik ben bekend met de functie. Ik heb het namelijk al eens ervaren in een Volkswagen Beetle (leenauto) en daarin vond ik het een prettige eigenschap van de aandrijving. Vandaar dat ik er nu ook zoveel onderzoek naar pleeg.
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
Ik heb mijn GT nu ruim 5 jaar in mijn bezit (nieuw gekocht) en ben deze optie nog nooit tegen gekomen in mijn MFA instellingen. Ook niet in het boekje.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik heb mijn GT nu ruim 5 jaar in mijn bezit (nieuw gekocht) en ben deze optie nog nooit tegen gekomen in mijn MFA instellingen. Ook niet in het boekje.

Bedankt voor je reactie. Dan zal het zeer waarschijnlijk ook niet bij de instellingen van de BlueGT horen. Het feit dat anderen met een BlueGT het wel hebben (gehad), heeft er mogelijk mee te maken dat zij een andere/aangepaste software van de bak hebben (gehad).

Ik heb de vraag namelijk ook aan de DSG Dokter/TVS Engineering voorgelegd, en daar beamen ze dat het inderdaad iets softwarematig is. Daarentegen raden ze tevens het gebruik van deze functie ten zeerste af, omdat dit niet 'fijn' zou zijn voor de DSG-bak en koppeling en de rijeigenschappen zouden er niet bepaald beter op worden.
Ze kunnen het overigens wel programmeren, maar dat kan alleen compleet met het aangepaste DSG programma. Kosten hiervoor 499,-

Ik weet hiermee voorlopig voldoende en wil ieder bedanken voor het meedenken!
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Syste en Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!